Upgrade achterremmen T-5R

Gestart door V70geRwin, 15-05-2007 09:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkoC70T5

#30
Citaat van: Emiel op 26-03-2011 16:01:33
Jah. :azn:

Ik heb een achter BBK gehad op de 850. Remde heel aardig mee achter. Zo aardig dat ik zonder ABS 2 zwarte strepen incl. rookwolken achter de auto had. Ook op de remmentestbank was de remkracht veel te hoog tov van voor. Tevens had ik met zachtjes aanremmen voor het stoplicht dat de hele achterkant begon te trillen, niet van kromme schijven maar de achterkant stond op een vage manier te vibreren. De 2de eigenaar van m'n BBK had dezelfde ervaring met aanremmen.
Met werkende ABS remde ie wel bangelijk goed, duidelijk merkbaar dat de auto veel vlakker bleef. Remweg was duidelijk korter.

Als ik het overnieuw zo doen dan had ik er een remkrachtverdeler tussen gezet.

Het zag er wel moddervet uit, en laat dat precies de reden zijn geweest voor aanschaf.

Ik heb er zelf nog geen meter mee gereden. Maar zal het eens in de gaten houden over het geen wat jij beschijft.   Zit er nu al wel aan te denken om er een remkracht verdeler tussen te zetten.  Mocht mijn auto nog eens naar Biesheuvel moeten kunnen ze het gelijk monteren.
Heb nu wel voor veel beter blokken als achter misschien helpt dat ook iets in de balans.

En het ziet er geweldig uit. En hoop dat het gepiep van de orginele remmen nu weg is.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

fbm

Citaat van: MarkoC70T5 op 26-03-2011 17:21:27
En hoop dat het gepiep van de orginele remmen nu weg is.

Man wat was dat verschrikkelijk zeg 900km achter jou C naar Zweden rijden! :eusa_doh:

MarkoC70T5

Citaat van: fbm op 26-03-2011 21:23:12
Citaat van: MarkoC70T5 op 26-03-2011 17:21:27
En hoop dat het gepiep van de orginele remmen nu weg is.

Man wat was dat verschrikkelijk zeg 900km achter jou C naar Zweden rijden! :eusa_doh:
Klinkt echt verschrikkelijk zeker als je rustig afremt piept het heel erg.  steeds met een nood stop remmen is ook niet goed. Staan ze zovaak verbaasd te kijken  :eusa_silenced: maar piept dan temiste niet  :eusa_whistle:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

Ok, zal me eens proberen te verdiepen in de boxter klauwen.
Mijn orginele piepen als een trein en vermoed dat de zuigers ook niet meer zo soepel terug trekken.
Dus als ik toch nieuw spul eronder moet doen, leek het me leuk het meteen goed te doen :)
En vervolgens uiteraard een verdeler er tussen en fijn laten afstellen op een remmen bank.

Bedankt heren!

BoudewijnB

zouden die 996 klauwen mischien ook wat kunnen zijn? aangezien die ook wel eens aan de voorkant voor 330 schijven worden gebruikt toch?

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 28-03-2011 14:34:19
zouden die 996 klauwen mischien ook wat kunnen zijn? aangezien die ook wel eens aan de voorkant voor 330 schijven worden gebruikt toch?

ik moet voor mijn mesh velgen wel 20mm spacer gebruiken en dan heb ik 2 a 3 mm over tussen de klauw en de spaken.
Weet niet of de 996 klauw nog groter is.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

#37
is de parkeer rem van de s60r schijf hetzelfde als 850?

MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 29-03-2011 09:33:51
is de parkeer rem van de s60r schijf hetzelfde als 850?
Ja dat komt gewoon over een. 
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

en past de orginele remleiding nippel in de cayenne klauw?
Heb ik nog verder aanpassingen nodig behalve de brackets?

thnks

MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 09-04-2011 00:20:42
en past de orginele remleiding nippel in de cayenne klauw?
Heb ik nog verder aanpassingen nodig behalve de brackets?

thnks
Nee alles past gewoon 1:1
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

De paashaas kwam niet met eitjes en iets eerder:

Kan iemand mij aan brackets en/of schijven helpen?


MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 11-04-2011 22:17:32
De paashaas kwam niet met eitjes en iets eerder:
http://i51.tinypic.com/21jyxw9.jpg
Kan iemand mij aan brackets en/of schijven helpen?


Waarom koop je niet gewoon de schijven bij de dealer. zo duur zijn ze niet.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

ja schijven maak ik me ook niet zo'n zorgen eigenlijk, maar mischien had iemand ze toevallig over. Ik heb ze hier wel eens voorbij zien komen en mijn studentenbudget is is niet zo royaal...
Maak me meer zorgen om de brackets, want prof dave heeft er geen tijd voor helaas :'(

maruska

waarom willen studenten toch zulke upgrades ?
*niets tegen studenten, maar als je een auto wilt bijhouden, moet je toch wel wat geld hebben.. En over het algemeen is dat bij studenten vaak niet het geval, zoals eerder heeft uitgewezen.
misschien flame, maar voor een kwartje op de eerste rij met "vette klauwen", en dan bezuinigen op de rest ?
mooi als je het voor elkaar krijgt.. maar er zijn zat mogelijkheden om je remmen goed te krijgen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R