Upgrade achterremmen T-5R

Gestart door V70geRwin, 15-05-2007 09:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Moet achter de klauwen toch gaan vervangen, blijven hangen met de nodige trillingen als gevolg...
Wil dus graag achter nieuwe klauwen en schijven.

Voor is de planning om op termij de porsche setup te gaan monteren. Nu dacht ik hier gelezen te hebben dat de V70R schijven en klauwen achter gewoon gaan passen maar ik kan het niet meer terugvinden  :eusa_wall:

Past dit gewoon? Dus V70R schijven en klauwen en klaar is kees?
Is dit een zinvolle upgrade of is standaard ook gewoon goed genoeg (ik heb trouwes ook nog geen idee van prijsverschil tussen standaard of de V70R set).

Racingbrick

Ik vraag me echt af of je wel iets aan betere achterremmen hebt, remmen doe je met 80% op de voorremmen.
Ikzelf heb het zelfde probleem, bij 100 kmh afremmen zijn er trillingen achter in de wagen.
Dat zijn normaal gesproken kromme achterschijven, niet hangende blokken.
Wat ik denk te doen zijn zijn Brakemaxen achter met betere blokken er in.
Als je de klauwen niet vertrouwd, kan je die ook vervangen, als je een beetje zoekt op internet kom je wel een paar adressen tegen waar je de originele tegen redelijk prijzen kunt kopen..

De voorremmen is een ander verhaal.....
Daar maakt het zeker merkbaar uit wat daar gemonteerd wordt....

pwassink

Kijk es even bij scandcar ..

Leveren ruil achterklauwen die goed gereviseerd zijn voor een leuke prijs,
en je krijgt nog aardig wat terug voor je oud ijzer.

Heb er zelf ook pas een stel vandaangehaald, zie topic : http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18520.0


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Hoe zachter de blokken, hoe langer het goed blijft.
Omdat de achterste klauwen iets eerder aangrijpen dan de voorste is steeds "voorzichtig" remmen niet erg fijn voor de achterste klauwen, de boel loopt dan binnen de kortste keren warm.

CiteerYep, ietsje later in de ankers en ietsje hadduh.. ;D
- tip die werkt.

V70geRwin

Bedankt!

Scandcar is een goede tip, nog niet goedkoper gezien inderdaad. FF navragen of de schijven ook origineel Volvo zijn daar.

Valt er nog iets te doen aan het eerder aangrijpen van de achterremmen (behalve zachte blokken)?

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 15-05-2007 11:44:08
Valt er nog iets te doen aan het eerder aangrijpen van de achterremmen (behalve zachte blokken)?

Zonder de hele hoofdrem pomp te gaan verbouwen niet,
slepend remmen is in geen enkel geval een goed idee.
Verfijn eerst je rem techniek voordat je er een peperdure BBK onderslaat, die houd ook niet van slepend remmen. Geen enkele rem eigenlijk.
Met een AT-bak ontkom je er niet altijd aan in de file, maar daar zijn de snelheden zo laag dat van warmlopen geen sprake is.

V70geRwin

Ziets bedoelde ik; http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&sspagename=ADME%3AB%3AAAQ%3ANL%3A1&viewitem=&item=140121505296

Yother maakt de brackets, de rest is OEM Volvo.

Brackets kosten 135$ en verzenden nu ook 30$

Emiel

Nice...doe mij die brackets maar...

pwassink

Goeiendag heee ..

Wat een enorme strook lood heeft die (foto - ebay) vent in die velg zitten plakken ..

Mag het een onsje meer zijn ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Joachim1

Tja krijg je met die velgen he.
Maar hoe zit het met de voorzijde van die R remmen?maken ze daar ook brakets voor de 850 voor?

V70geRwin

#10
Citaat van: Joachim1 op 28-05-2007 11:41:52
Tja krijg je met die velgen he.
Maar hoe zit het met de voorzijde van die R remmen?maken ze daar ook brakets voor de 850 voor?

Zekers  ;D

Niet voor de R remmen want die zitten radiaal/axiaal net andersom aan de veerpoot te kort op de veerpoot met onvoldoende ruimte voor een bracket, maar er is een andere mooie oplossing:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17000.0

Eugene

Citaat van: Joachim1 op 28-05-2007 11:41:52
Maar hoe zit het met de voorzijde van die R remmen?maken ze daar ook brakets voor de 850 voor?

Neej, is niet veilig passend te krijgen. De bevestigingsgaten in de baracket moeten dan te dicht bij mekaar.

Citaat van: spekkie99 op 28-05-2007 11:46:53
Niet voor de R remmen want die zitten radiaal/axiaal net andersom aan de veerpoot maar er is een andere mooie oplossing:

Dit is dus niet de reden waarom het niet gaat ;)

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

Aha word een beetje moeilijk dus met die gaatjes zo dicht bij elkaar  :eusa_wall:

Maar als ik dan toch van die R remmen zou doen...dan ook aan de voorzijde,lijkt
mij mooier gewoon 4x het zelfde spul er op  :eusa_think:

Die porsche klauwen zijn zeker wel leuk maar er is toch nog meer als dit op de markt
wat op een 850 past...Tarox of stoptech ofzo?of zijn deze weer veel duurder?

Johann

Lees die andere draadjes dan, is al zoveel over ge..
Deze gaat over achterremmen.  ;)

Eugene

Om bij het begin te beginnen. De achterremmen zijn voornamelijk optisch. Achteras remt mee voor de stabiliteit, ongeveer 20%. Dus R remmen achter ga je niet merken.

Voor de voorkant is zat verkrijgbaar. Porsche/S60R, Stoptech, Mov'it, CTF, WP Pro, AP.... MAar hier is ook al zat over geschreven hier op het forum. Dus kijk het remmenforum eens door ;)


If it's not blown, it sucks...