Upgrade achterremmen T-5R

Gestart door V70geRwin, 15-05-2007 09:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R o b

#45
Een grote Volvo rijden en student zijn....idd...tenzij je er veel bij klust...maar dan niet zo klagen!

Blijkbaar heeft studerend NL het nog niet zo slecht!


Voor heb je al BBK toch? Nou achter lekker standaard laten.....werkt voldoende.

MarkoC70T5

Of ga eens kijken bij een metaal bedrijf bij jouw in de buurt.   Het bracket is echt simple kwa ontwerp.   
Het is 1 rechten plaat met 4 gaten er in geboord.

PS is was ook student toen ik aan mijn eerste auto begon. (V40) En als je de tijd heb kan je best wel wat sparen  8)
Duurde gewoon allemaal wat langer.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

#47
Citaat van: maruska op 12-04-2011 08:17:46
misschien flame, maar voor een kwartje op de eerste rij met "vette klauwen", en dan bezuinigen op de rest ?
Door te bezuinigen op de rest, zijn deze dingen juist mogelijk.
Ik rij een auto van een kleine €2000, met 7ton achter de kiezen, deuk in mijn portier, gekreukte achterbumper, geen centrale deurvergrendeling, kapotte sloelverwarming, slappe achterklep, über doffe achterlichten en gescheurde voorbumper.
Ik neem deze littekens voor lief omdat ze zo fantastisch heerlijk rijdt en voortreffelijk UIT, en straks ook IN de BLOKKEN kan! Volvo for (my) Life!

amen.

Citaat van: R o b op 12-04-2011 08:20:46
Een grote Volvo rijden en student zijn....idd...tenzij je er veel bij klust...maar dan niet zo klagen!
Ik klus idd veel bij :)
Citaat van: MarkoC70T5 op 12-04-2011 09:16:55
Of ga eens kijken bij een metaal bedrijf bij jouw in de buurt.   Het bracket is echt simple kwa ontwerp.  
Het is 1 rechten plaat met 4 gaten er in geboord.

PS is was ook student toen ik aan mijn eerste auto begon. (V40) En als je de tijd heb kan je best wel wat sparen  8)
Duurde gewoon allemaal wat langer.
Bedankt Marko, ik ga nog wat speuren. Jij hebt het al onder zitten he? Jammer... anders kon ik die van jou copiëren. ;D

arjenT5R

Ik neem aan dat je zelf wel wat kan boren en slijptolleren enzo?
Gewoon zelf wat fabrieken dan... op de ipd site staat een foto van hoe het er uit moet komen te zien als ik het goed heb.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BoudewijnB

ok bedankt, ik zal eens kijken. Ik ben zelf wel handig ja, maar om de afstanden te bepalen met een mal heb ik niet zo'n ervaring.

ulkeman

Citaat van: BoudewijnB op 12-04-2011 12:41:26
ok bedankt, ik zal eens kijken. Ik ben zelf wel handig ja, maar om de afstanden te bepalen met een mal heb ik niet zo'n ervaring.

je kunt het toch zo meten en uittekenen ???

je gaf zelf aan dat je handig was dus dan lijkt me diy geen punt ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

BoudewijnB

Citaat van: ulkeman op 12-04-2011 12:44:36
Citaat van: BoudewijnB op 12-04-2011 12:41:26
ok bedankt, ik zal eens kijken. Ik ben zelf wel handig ja, maar om de afstanden te bepalen met een mal heb ik niet zo'n ervaring.
je kunt het toch zo meten en uittekenen ???

je gaf zelf aan dat je handig was dus dan lijkt me diy geen punt ;)
haha;) Goed, ik ga mij eens uitleven, dan moet ik de uitdaging maar aan gaan:D

BoudewijnB

Mag ik jullie wel advies vragen betreft de aan te bevelen dikte van het materiaal? En zal ik alu nemen of beter een stuk staal uit de oud ijzer bak vissen?
En de richtlijnen voor minimale dikte?

Of zal mijn gezonde natte vinger genoeg verstand bij brengen? ;D

Citaat van: MarkoC70T5 op 26-03-2011 23:55:36
Dit is de porsche oplossing
http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/IMG_1485goed.jpg

V70geRwin

Citaat van: BoudewijnB op 12-04-2011 12:55:57
Mag ik jullie wel advies vragen betreft de aan te bevelen dikte van het materiaal? En zal ik alu nemen of beter een stuk staal uit de oud ijzer bak vissen?
En de richtlijnen voor minimale dikte?

Of zal mijn gezonde natte vinger genoeg verstand bij brengen? ;D

Citaat van: MarkoC70T5 op 26-03-2011 23:55:36
Dit is de porsche oplossing
http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/IMG_1485goed.jpg

aan de hand van het plaatje kom je al een heel eind.
de gaten van de klauwen kun je namelijk op meten op de klauwen.  ;D

MarkoC70T5

#54
Citaat van: BoudewijnB op 12-04-2011 12:55:57
Mag ik jullie wel advies vragen betreft de aan te bevelen dikte van het materiaal? En zal ik alu nemen of beter een stuk staal uit de oud ijzer bak vissen?
En de richtlijnen voor minimale dikte?

Of zal mijn gezonde natte vinger genoeg verstand bij brengen? ;D

Citaat van: MarkoC70T5 op 26-03-2011 23:55:36
Dit is de porsche oplossing
http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/IMG_1485goed.jpg
De mijne is van staal. Ik kan je de dikte wel door geven als je wilt dat moet ik dat even op meten.  Kan de klauw er nu niet meer afhalen  remleiding nippel is niet zo goed meer. Of je komt een keer langs dan kan het wel wel opmeten onder de auto  :eusa_whistle:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

haha, wieweet kom ik nog eens kijken :)
Als ik goed kijk, heeft de dikte van de bracket in dit geval geen invloed op de positie van de klauw.... Zie ik dat goed? Dan maak ik hem gewoon wat aan de dikke kant en mochten de bouten te kort zijn kan ik er langere in draaien of iets in de bracket verzinken. Bouten 12.9 las ik.

Zitten jou klauwen met een moer en bout aan de bracket? Want er zit geen schroefdraad in he?

MarkoC70T5

Citaat van: BoudewijnB op 12-04-2011 14:48:24
haha, wieweet kom ik nog eens kijken :)
Als ik goed kijk, heeft de dikte van de bracket in dit geval geen invloed op de positie van de klauw.... Zie ik dat goed? Dan maak ik hem gewoon wat aan de dikke kant en mochten de bouten te kort zijn kan ik er langere in draaien of iets in de bracket verzinken. Bouten 12.9 las ik.

Zitten jou klauwen met een moer en bout aan de bracket? Want er zit geen schroefdraad in he?
dikte maakt wel iets uit kwa centeringen van de klauw op de schijf. 
Ja er zitten dikke 12.9 bouten in met moeten de moeren zitten gewoon vast met lockite.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

BoudewijnB

http://www.vivaperformance.com/products/Rear-Brake-Rotor%2C-S60R%7B47%7DV70R.html

Deze kosten € 145 de 2...... Wat zou het kosten voor je ze hier hebt??
Of ga ik nu keihard off topic? :-[

Wibren

#58
Volgens mij is dat 145 euro per stuk :eusa_shifty:

Lezen wibren lezen..
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

BoudewijnB

oeps... haha sorry. Dan ga ik deze denk ik maar eens proberen: http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf/trw-df4729_g82_a161DF4729.html

€63 per stuk.     TRW ervaringen?