Nooit zo kwaad geweest

Gestart door JCviggen, 16-05-2007 18:34:19

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Zwaar balen man!

Als je ervanuit gaat dat het topje vd ijsberg gezien wordt, dan komt dit wel aardig wat vaker voor. Ik heb zelf alleen weleens wat lompe dingen uitgehaald met mijn eigen lease auto's als ze vonden dat ik in november maar op banden met net 1.8 mm profiel moest doorrijden ofzo.

Goede reactie, goede brief opstellen, en probeer te regelen dat je er nog wat voordeel uit pakt. (onderdelen aan inkoop prijs oid)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

pwassink

Citaat van: Freakybaby op 17-05-2007 01:00:53

** knip **

en probeer te regelen dat je er nog wat voordeel uit pakt. (onderdelen aan inkoop prijs oid)

EEH??

Een medewerker van een garage begaat een fout, daswaar..

Maar gaan we nu dus niet meer slaan, dan dus maar proberen hem af te persen ?

Uit welke wereld kom jij verzekeringen ofzo ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

reneetje

Heb zelf bijna hetzelfde gehad bij  mijn eerste T-5r.

Er was bij mijn vrouw een andere auto achterop  geknald en de wagen stond daarom bij  een schade bedrijf ( Rothuijzen - Zwolle) voor de taxateur.

De wagen s'ochtends er neer gezet met de dag teller (boordcomp) op nul en s'middags weer opgehaald terwijl de dag teller op 8 staat :eusa_wall:

Kortom een boel stampij gemaakt maar men gaf niet thuis aan, er was volgens hun niet met de wagen gereden en daar kon ik het mee doen.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Freakybaby

Citaat van: pwassink op 17-05-2007 01:20:56
Citaat van: Freakybaby op 17-05-2007 01:00:53
en probeer te regelen dat je er nog wat voordeel uit pakt. (onderdelen aan inkoop prijs oid)
EEH??
Een medewerker van een garage begaat een fout, daswaar..
Maar gaan we nu dus niet meer slaan, dan dus maar proberen hem af te persen ?
Uit welke wereld kom jij verzekeringen ofzo ?

personeel/huisdieren/kleine kids vallen onder dezelfde regeling. dat heet risico aansprakelijkheid.

Mijn 1e opleiding is bedrijfsmanagement motorvoertuigen, en puur en alleen vanuit die hoek vind ik het alleen al IDIOOT dat jan die 11,50 nog moest betalen.

Zo'n lompe fout mag je best wat (moeite) kosten om een klant binnen te houden, DUS zou ik het niet zo gek vinden als jan volgende keer wat korting zou krijgen. (gewoon handelaars korting oid)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Niek

Ik zou het liefste de hele tijd bij mijn auto aanwezig zijn als deze in de garage staat, helaas is dat bijna niet mogelijk wanneer deze een dag weg moet voor onderhoud, maar juist vanwege dit soort praktijken zou ik er graag bij blijven.
Bij mijn DAFjes doe ik dat overigens wel, maar die komen alleen in de garage voor de APK.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

reneetje

Even een na bebericht op alle reactie's die ik hier zie en lees;

Ik kan me ook nog een aantal post hier herinneren van forum leden die bij een dealer werken en met de wagen van een klant snelheden halen en die ook nog op de foto zetten en hier op het forum vol  trots laten zien :eusa_naughty: :eusa_wall:

Ze zullen vast nog wel op te zoeken zijn maar daar ontbreekt mij nu de moed voor :eusa_shifty:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Ik zou ook niet blij zijn als ik er achter kom dat er met mijn wagen gescheurd is door een garagemedewerker, maar ik of nou ook echt zó kwaad zou zijn....... Ik denk 't niet.
Ik ben zuinig op mijn spulletjes (ook op die van een ander, trouwens), maar zolang er geen schade aan de wagen is, dan zal ik me er verder niet zo druk om maken.

Rayman

Ik heb zelf ook 2 jaar gewerkt als allrounder binnen een audi-dealerorganisatie en heb klantenauto's altijd met respect behandeld (in tegenstelling tot sommige collegae die een auto wel eens in de prak hebben gereden :(). Of het nu een Audi 80 uit 89 was of een RS6, hij werd altijd netjes afgeleverd zonder fratsen; ik haalde het nooit in m'n hoofd om met klantenauto's te jakkeren. En dat heeft me ook weleens mooie klussen opgeleverd  :)

Wat hier gebeurd is, is uitermate triest en een smet op de kwaliteit van de dealer. Tuurlijk mag je boos zijn, en natuurlijk is het jammer dat iemand respectloos met andermans materiaal omgaat.
Schriftelijke klacht aan de dealer (CC naar de volvo cars belgium).

Als goedbetalende klant mag je boos zijn en een klacht indienen, maar blijf redelijk. Ik heb ook weleens een klant zien flippen en tot fysiek geweld zien overgaan. Uiteindelijk heb je jezelf ermee.

Ik sluit me aan bij pwassink's opmerking: "Goed dat je even gewacht hebt".

Johann

Ligt er helemaal aan hoe de relatie met de dealer is.
Ik heb er geen probleem mee als een monteur van de Volvo dealer waar mijn auto in onderhoud is met de auto gaat trappen.
Soms kom ik ook wel eens een dingetje tegen waar je alleen tegenaan loopt als je het pedaal ver in trapt..
Ander punt daarbij is dat ze dan ook een beetje door hebben hoe zo'n auto het doet en dat je op sommige punten dan wel eens kritischer bent dan een andere klant.
Ik verwacht wel dat de bekeuringen voor eigen rekening zijn en dat zaken, mochten deze stuk gaan tijdens een proefrit, weer netjes in orde zijn bij afleveren.
Maar het zijn wel de vaste medewerkers/monteurs die de proefritten doen. Je zult niet snel een freshman achter het stuur zien bij deze dealer.

M a r c

Tis een duidelijk verhaal:  er was géén reden voor een proefrit, Jan bracht de wagens immers duidelijk alleen maar voor het afstellen van de koplampen, dat het lambdalampje brandt biedt nog steeds geen excuus voor een proefrit. Welke werkplaatschef vindt het overigens goed dat een 20-jarig monteurtje zelf besluit een proefrit te maken?

Zelf maak ik alleen een proefrit als dit nodig is, dus bijvoorbeeld na werkzaamheden aan remmen of ingrijpende wijzigingen aan motor e.d. Dit weet de klant en het liefste heb ik ook dat ze meerijden; eerste 15 minuten rustig toeren en dan op de terugweg even testen/meten, laatste stukje weer rustige cool-down.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: rody op 17-05-2007 00:19:03
een goed gesprek zou toch misschien meer uitgehaald hebben.

Citaat van: reneetje op 17-05-2007 01:22:54
Kortom een boel stampij gemaakt maar men gaf niet thuis aan, er was volgens hun niet met de wagen gereden en daar kon ik het mee doen.

zie je Rody.
een vuist haalt méér resultaat.

;)

Emiel

Iemand neerslaan, die vervolgens niet meer opstaat, dán ben je het mannetje.... ::) :P
Stoere praat... :eusa_clap:

klik

haRtV70R

Ik ben een aantal jaren monteur geweest bij diverse dealers en bedrijven (incl de stage periode) En ik kan je melden dat dit soort dingen OVERAL voorkomen.

Als er een snellere auto in de garage kwam moest er al snel ''proefgereden'' worden..... Is idd niet netjes, wel de praktijk.

Ook hier geldt: (meestal dan) Wat niet weet wat niet deert.  :eusa_shifty:
[move][/move]

Ronbroek

Zou wel leuk zijn als er binnenkort een nieuw lid zich aanmeldt met:

"Sinds m'n proefrit in een T-5R laatst bij een garagebedrijf waar ik stageloop, ben ik verkocht aan de 850"

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

The Driver

Dit gebeurd zo vreselijk veel. Bij autobedrijven waar ik vaak over de vloer kom/kwam werd er zelfs wedstrijdje gedaan wie het snelst met de wagen de pomp kan bereiken. Dit zijn dan niet per sé wagens van een klant. En natuurlijk zou ik verdomme hard over de zeik zijn als ik ze op heterdaad zou betrappen. Maar laten we elkaar geen mietje noemen, zo'n volvo kan echt wel tegen een stootje , het is niet dat het een oude alfa romeo is.