ABS: repareren of negeren?

Gestart door goghcom, 04-06-2007 13:34:16

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Citaat van: goghcom op 04-06-2007 14:31:42

Heb ff gebeld. De foutcode: ABS 443. Wat vervangen moet worden, is de regeleenheid.

Dat is dus wel te repareren. Er zijn meerdere personen op dit forum die dat hebben gedaan / laten doen. En dat is veeeeeeel voordeliger dan die 600 euro die vervanging zou kosten.

thuur

Foutcode op de pomp is een typische melding van een defecte controller vanaf 1995. De controller is zo gefixt 8)

Gr ;)

goghcom

Citaat van: thuur op 04-06-2007 19:29:06
Foutcode op de pomp is een typische melding van een defecte controller vanaf 1995. De controller is zo gefixt 8)

Gr ;)
Hoe?

Sbv

Even de knop zoeken gebruiken en dan zoeken op abs controller

Enno

ik rij liever zonder ABS....dan met...als ik het eerlijk mag zeggen

Misha

Citaat van: Enno op 04-06-2007 21:44:17
ik rij liever zonder ABS....dan met...als ik het eerlijk mag zeggen
Je mag het zeker eerlijk zeggen.

De vraag is alleen: waarom rij je liever zonder ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

elianmars

Wat hebben sommigen toch tegen ABS? Ik ben blij dat het op de wagen zit.

Als je zegt dat de remweg langer wordt door ABS, heb je gelijk, maar dan had je maar eerder op het rempedaal moeten drukken.
Met ABS kun je tenminste nog wat doen met de wagen, zonder ABS heb je kans dat-ie alle kanten op gaat die jij nou juist niet wilt.

Ludo

ik denk dat 99% niet eens weet wat ABS is of doet.  :-X

Misha

Citaat van: Ludo op 04-06-2007 22:13:24
ik denk dat 99% niet eens weet wat ABS is of doet.  :-X
Jawel, dat remt harder.
:eusa_wall:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

hanszelf

Citaat van: elianmars op 04-06-2007 22:08:47Als je zegt dat de remweg langer wordt door ABS, heb je gelijk
Dan ga je er wel vanuit dat de bestuurder een prof is die precies weet hoe hard-ie moet/kan remmen. Voor normale bestuurders denk ik dat in 95% van de gevallen de remweg met ABS korter is dan zonder.

Hans (die nooit een auto zonder AAA (Abs, Airco, Automaat) koopt)
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

thuur

Citaat van: hanszelf op 04-06-2007 22:18:34
Citaat van: elianmars op 04-06-2007 22:08:47Als je zegt dat de remweg langer wordt door ABS, heb je gelijk
Dan ga je er wel vanuit dat de bestuurder een prof is die precies weet hoe hard-ie moet/kan remmen. Voor normale bestuurders denk ik dat in 95% van de gevallen de remweg met ABS korter is dan zonder.

Zullen we het hier maar bij laten omdat we dit al zo vaak besproken hebben?

@goghcom:
Reparatie houdt in het opnieuw solderen van de stekkeraansluitingen IN de controller. Als je het niet zelf kunt/wilt/durft zie ik wel een PB tegemoet komen :)

Gr ;)