Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Is het niet zo dat dit de 17" klauwen zijn op 15" brackets?
De blokken hebben wel een groter oppervlak, veroorzaakt door een grotere hoote. De blokken die Tim beschreef leken hier ook verdacht veel op.

De maat in inches vertelt alleen welke wielmaat er minimaal overheen geplaatst kan worden.

Sbv

Citaat van: KIM op 26-07-2012 13:16:29
Is het niet zo dat dit de 17" klauwen zijn op 15" brackets?
De blokken hebben wel een groter oppervlak, veroorzaakt door een grotere hoote. De blokken die Tim beschreef leken hier ook verdacht veel op.

De maat in inches vertelt alleen welke wielmaat er minimaal overheen geplaatst kan worden.
Ik weet niet of dat zo past eigenlijk

viking_in_shorts

Foto om duidelijke reden niet eerder geplaatst maar kijk maar naar het patroon wat op de oude blokken is verschenen. Heb een rand van ca 5-10 mm op de blokken die niet afslijten. Vandaar mijn wens om toch naar 17" (320 mm) te gaan.

Sbv

Dat ziet er niet lekker uit. Mogelijk dat men dat een keer kleinere schijven heeft gemonteerd

viking_in_shorts

Dat zijn de schijven die er nu onder zitten ....

Ewout Schalkwijk

Ben jij nou nog in Zweden of haal je dit er onderweg vanaf... :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-07-2012 20:00:51
Ben jij nou nog in Zweden of haal je dit er onderweg vanaf... :eusa_think:

Ewøut
Ewout,
Ga jij eens in Zweden kijken wat er nu onder zit. Tim is toch niet thuis. Het is voor jouw maar 4 uurtjes rijden, voor mij 10 a 11  ;D

@Tim, had je wel 302 schijven ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 26-07-2012 20:05:22
Ewout,
Ga jij eens in Zweden kijken wat er nu onder zit. Tim is toch niet thuis. Het is voor jouw maar 4 uurtjes rijden, voor mij 10 a 11  ;D

On my way... Oh nee, Elianmars komt morgen hier logeren (met familie natuurlijk), misschien dat hij even kan kijken. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-07-2012 20:07:53
Citaat van: Sbv op 26-07-2012 20:05:22
Ewout,

On my way... Oh nee, Elianmars komt morgen hier logeren (met familie natuurlijk), misschien dat hij even kan kijken. ;D

Ewøut
Gezellig zorg maar dat de jongens ergens aan de Nintendo kunnen dan zijn ze de hele dag zoet  ;D

mehn

Citaat van: viking_in_shorts op 26-07-2012 19:16:38

Dat bedoelt Sander ook. Iemand heeft te kleine schijven gemonteerd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

Zal ik dan maar 320mm's voor je bestellen? ;)

Sbv

Citaat van: Taranis op 26-07-2012 20:31:34
Zal ik dan maar 320mm's voor je bestellen? ;)
Mochten ze niet passen, dan kan ik ze altijd wel gebruiken of Maruska of eventueel Kornelis wel. Neem aan dat je voor de S60/V70n 320's gaat en niet de 2 delige die origineel op dit set horen

BenC70ES

Citaat van: mehn op 26-07-2012 20:24:23
Citaat van: viking_in_shorts op 26-07-2012 19:16:38

Dat bedoelt Sander ook. Iemand heeft te kleine schijven gemonteerd.

Dat had Tim toch ook al gezegd:

Citaat van: viking_in_shorts op 25-07-2012 09:12:36
In het verleden zijn er ooit 16" schijven onder gezet (blijkbaar past dat gewoon) waardoor het allemaal zo verwarrend is.

Dus, er zou een volledige big-brake kit van Volvo opzitten (brackets en klauwen maar met slechts de 302mm schijven ipv de 320mm schijven, waardoor je die grote onafgesleten rand krijgt).

Maar, wat ik dan niet snap is, dat dan toch je 16" Centaurus wintervelgen blijken te passen, want op zich gaat er niets veranderen als je nu 320mm schijven zou steken.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sbv

Het past dan net, want die velgen zitten er al een paar winters onder. Mogelijk andere schijven te duur bij vorige eigenaar?

BenC70ES

Zal dan wel komen omdat ze 7" breed zijn bij de C70.

Er zaten dan toch wel enkele zeer leuke opties op:  Öhlins en ook de grote remmenkit  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!