Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Nee - het gaat iig niet een c70nn worden :(

Sbv

viking_in_shorts

Ben het er wel mee eens hoor: die eerste C70 met klapdak is nooit mijn favoriet geworden. Maar ik heb een paar keer die van de "aller aller aller laatste" serie gezien en die zijn best wel geil eigenlijk. Maar heb er nog nooit in gereden, dus ik weet niet eens of het wat is.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 25-10-2014 21:48:10
Maar heb er nog nooit in gereden, dus ik weet niet eens of het wat is.

Ja. Je voelt wel dat er een wat langere kont aan de auto zit dan bij bijvoorbeeld een C30 maar het rijdt nog steeds als op rails. Waar de C70 classic wat sneller onderstuurt, blijft zo'n C70N gewoon strak z'n spoor volgen.

Het nadeel vind ik zelf dat het vanbinnen dezelfde auto is als de eerste beste C30/S40/V50 en dus niet echt ruim maar daar zou ik 'm niet om laten staan.

elianmars

Citaat van: Taranis op 25-10-2014 23:25:37
Het nadeel vind ik zelf dat het vanbinnen dezelfde auto is als de eerste beste C30/S40/V50 en dus niet echt ruim maar daar zou ik 'm niet om laten staan.

Ik dus wel. Heb even het idee gehad om de V70 en de 306 weg te doen en een C70N terug te kopen. Totdat ik met de V70 naast zo'n C70N stond. Die is dan wel érg klein. Gaat 'm dus niet worden.....  :eusa_shifty:

Taranis

Belangrijke nuance is dan wel dat 't voor jullie de hoofdauto zou worden. Dat is 't bij Tim niet, daar staat nog een V70 naast :)

Overigens ben ik het met je eens hoor: de reden dat ik met een C70N heb gereden was om mogelijk de V70 een schop te geven en in een C70N D5 verder te gaan. Dat is voor mij een te grote stap en dan heb ik liever een C70 classic naast de V70N. Die is niet alleen ruimer dan een C70N (behalve de kofferbak dan) maar ook een stuk goedkoper en vooral mooier.

viking_in_shorts

Zoals het er nu uitziet blijft de C als derde auto bestaan. Ik zeg het met een glimlach op m'n lippen maar ik meen het wel: ik heb deze auto langer dan m'n dochter :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Overigens wel eindelijk eens een mooie tafel+stoelen gekocht, want we wonen hier pas 7 paar ....
http://www.boconcept.com/sv-se/furniture/dining/extendable-dining-tables/12863/ottawa-bord-med-iläggsskiva

Johann

Citaat van: viking_in_shorts op 25-10-2014 21:48:10
Ben het er wel mee eens hoor: die eerste C70 met klapdak is nooit mijn favoriet geworden. Maar ik heb een paar keer die van de "aller aller aller laatste" serie gezien en die zijn best wel geil eigenlijk. Maar heb er nog nooit in gereden, dus ik weet niet eens of het wat is.

Met een paar kleine aanpassingen is het wel wat.  ;)

viking_in_shorts

Ik wacht er nog steeds op dat jullie een keer langs komen met de cab, Johann...

Johann

Citaat van: viking_in_shorts op 26-10-2014 08:18:52
Ik wacht er nog steeds op dat jullie een keer langs komen met de cab, Johann...

Gaat 'm niet worden Tim. Misschien volgend jaar met de V60 zonder schuifdak.  ;)

Taranis

Doet ie 't al weer?

Heb je trouwens ook meteen een nieuwe stuurkogel mee besteld zodat je naar de APK kunt? :)

viking_in_shorts

Ik ga zo beginnen (kom net terug van atletiek training)  Stuurkogel heb ik besloten ga ik niet zelf doen. Dat ga ik outsourcen aan een bevriende garage.

viking_in_shorts

Net klaar! unit vervangen, bandjes verwisseld (lekker - van de winterbanden was er 1 zacht :eusa_wall: ) en meteen wat opgeruimd in de auto. Achter de passagiers stoel ligt nog steeds heul veul koelvloeistof. Ben op zoek naar een kacheltje wat we ergens moeten hebben om dat 1 of 2 daagjes / nachtjes in de auto te zetten. En alles zonder iets te mollen of gefrustreerd te raken. Die how-to van MatthewsVolvoSite was perfect!

Ben er in het totaal 4 uur mee bezig geweest, maar dat was inclusief bandjes+krik slepen (die liggen naast het huis ipv bij de auto's) proefritje van ca 10 km en alles weer opruimen / naar het huis toe slepen.

Sbv

Mooi dat het gelukt is Tim.

Haal eventueel de matten er even helemaal uit en stop ze in de wasmachine. Vloerbedekking met tuinslang schoonspuiten en laten drogen. Koelvloeistof is wat vettig en plakkerig normaliter