Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 26-10-2014 18:34:08
Mooi dat het gelukt is Tim.

Haal eventueel de matten er even helemaal uit en stop ze in de wasmachine. Vloerbedekking met tuinslang schoonspuiten en laten drogen. Koelvloeistof is wat vettig en plakkerig normaliter

Ik hoop dat we snel nieuw vervoer hebben geregeld. Dan ga ik deze schorsen en kan hij de hele winter wachten. Hoop dat ik dan een keer het hele interieur eruit kan halen om schoon te maken. De matten zijn er iig uit en vervangen voor de rubberen winter-set.

Ewout Schalkwijk

Goed gedaan Tim :eusa_clap: Trots op je. ;D

Die KVS ga je helaas niet droog krijgen met een kacheltje. Als je hem gaat schorsen, schroef dan de stoelen eruit en verwijder dan de tapijten. Die kun je met de hoge druk wel schoon krijgen. Kijk maar vorig jaar zomer bij mij http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1396342.html#msg1396342. Daar zijn Sander en Bouke lekker tekeer gegaan op mijn tapijten. Die dikke schuimlaag is wat lastiger, die is ook lekker volgezogen maar die droogt nooit meer (uit zichzelf).

Hij is te verwijderen en wellicht ondersteboven te reinigen. Daarna de rest van de winter laten drogen. Volgens mij kan het wel.

Nu je een mooi begin hebt gemaakt moet dit je ook wel lukken.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Thys

LekkeRRRR

Citaat van: Johann op 26-10-2014 08:25:22
Citaat van: viking_in_shorts op 26-10-2014 08:18:52
Ik wacht er nog steeds op dat jullie een keer langs komen met de cab, Johann...

Gaat 'm niet worden Tim. Misschien volgend jaar met de V60 zonder schuifdak.  ;)
Zo'n eentje die alleen maar met schuifdak geleverd kon worden ??

viking_in_shorts

Hè bah. Had wel gehoopt dat het kacheltje wat effect zou hebben. Heb echt geen zin nu de hele auto uit elkaar te trekken. Ik ga zo wel ff kijken. Het was echt zeik nat daarachter.

En iedereen: bedankt voor de morele steun. Werkt echt :)

elianmars

Tim, strooi wat kattenbakkorrels achterin. Die zuigen ook wat vocht op, zodat het toch weer wat minder is.

UserID25761

zout absorbeert ook  :eusa_whistle: :eusa_angel:

viking_in_shorts

Dat was een goeie tip Mars. Zojuist een half pak katzand erin geflikkerd. Morgen maar even kijken.
Maar gatver zeg - de hele auto zit vol met die plakkerige en zoete sjips.

Taranis

Zoals ook al gemeld op Facebook, mooi dat het gelukt is! Klusjes onder het dashboard zijn meestal niet echt mijn favoriet :)

Ga je de auto ergens verwarmd stallen zodat deze misschien nog een beetje droogt of laat je 'm deze winter op de oprit staan? Het zou een beetje zonde zijn dat de nu natte bekleding na de winter beschimmeld is  :-\

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 27-10-2014 08:13:39
Zoals ook al gemeld op Facebook, mooi dat het gelukt is! Klusjes onder het dashboard zijn meestal niet echt mijn favoriet :)

Ga je de auto ergens verwarmd stallen zodat deze misschien nog een beetje droogt of laat je 'm deze winter op de oprit staan? Het zou een beetje zonde zijn dat de nu natte bekleding na de winter beschimmeld is  :-\

Ik ga hem eerst een paar weken rijden. Er is nog geen vervangend vervoer ...
Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Misschien eerst maar even een simpele carport ...

widebody

Tim, zo'n bison vochtmeter doet wonderen.  Alle vocht word opgevangen in een bakje eronder. Wel Ff legen voor je gaat rijden ;D.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 27-10-2014 08:15:33
Ik ga hem eerst een paar weken rijden. Er is nog geen vervangend vervoer ...
Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Misschien eerst maar even een simpele carport ...

Waarvan je het jaar daarna 3 van de 4 wanden dicht maakt, het jaar daarna deuren aan de voorkant monteert en het jaar daar weer na de binnenkant gaat isoleren :eusa_dance:

Kies je carport niet te klein. Mijn auto past er nét onder en dan is de achterkant dus alsnog regelmatig vochtig. Een meter oversteek was handiger geweest.

viking_in_shorts

Op dit moment is mijn idee een plat dak van ca 4 x 3 meter wat aan de "muur" vast zit. Maar misschien is het handiger als ik meteen een echte garage doe. Eerst maar eens kijken wat de bank zegt...

Die Bison vochtvreter heet hier "Torrboll" (droge bal :eusa_shifty: ) en die komt lekker naast het katzand te staan :D

viking_in_shorts

Wat kost eigenlijk een nieuwe vloermat? Is dat heul veul of alleen maar een beetje schijt-duur?

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 27-10-2014 08:51:59
Op dit moment is mijn idee een plat dak van ca 4 x 3 meter wat aan de "muur" vast zit.

Ik wil je niet op kosten jagen maar mijn carport is 5x3,5 meter en die is te klein. Ik heb helaas de ruimte niet om uit te breiden maar had 'm graag 6x3,5 meter gehad zodat de auto écht droog is en niet de neus of de achterklep nog net nat is.