Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Koni FSD zijn zelfde prijs ongeveer als Koni geel rondom. Tenministe dat zijn de prijzen in Nederland

viking_in_shorts

Ok - ik ga na de meeting ga ik hier in Zweden Koni's met verlagingsveren laten monteren. Eerst nog even van m'n lowrider genieten. Hopelijk is het donderdag / vrijdag als ik ga rijden lekker weer :eusa_pray: Ga wel de oude Öhlins terug vragen - wie weet laat ik ze later nog een keer monteren.  Desnoods iets voor het V-O-D.

Vandaag had ik wel iets raars -> ik startte (en dat ging voor de verandering eens goed) en moest een stuk naar achteren rijden. Ik rook een vrij duidelijke benzine lucht. Misschien toch de benzine filter? Hij start zo slecht... hij trekt nog steeds erg lekker, dus ik heb niet het idee dat er iets met de ontsteking aan de hand is. Nou ja - misschien na een stuk schoonbranden a.s. weekend.

Zometeen maar even kijken of ik verder kom met mijn "electriciteits probleem".

viking_in_shorts

viking_in_shorts

Alleen voor de lol een erg slechte "C" erin gecopieerd via MS Paint  :eusa_boohoo:

viking_in_shorts

Even meteen een erg korte update:

Erg weinig gereden de laatste tijd. Vrijdag deze week gaat hij naar de garage vanwege een electriciteitsprobleem wat ik al (te) lang heb. Hopelijk dat ik snel daarna een tijd kan boeken bij Sam Steffansson voor nieuwe schokdempers & veren rondom. Neem aan dat het Koni FSD word, alhoewel Intraxx natuurlijk ook wel gaaf is. Maar of het 't prijsverschil waard is :eusa_think:

viking_in_shorts

Probleem met electriciteit is opgelost :eusa_dance:

Was een beetje twijfelachtig over het hele, maar toch maar het voordeel van de twijfel gegeven: ben naar Bilia gegaan (=de "dure" garage) en heb een techneut laten zoeken naar een probleem in mn auto. Uiteindelijk heeft hij een kortsluiting gevonden in 1 van de electriciteits-blokken die bij de bestuurder onder het dash zitten. Dat is nu verholpen en alles werkt weer zoals het moet.
Dat wil zeggen: heb weer binnenverlichting, kan weer omhoog / omlaag cabben wanneer ik wil zonder gordel om en raam dicht te moeten doen, etc.

Oh ja - en het heeft me maar sek 1683 (= € 170) gekost  ;D

Nu dus even moed (=goedkeuring van moeder de vrouw) zoeken om een afspraak te maken voor veren + Koni's.

Ben

Citaat van: viking_in_shorts op 29-08-2009 12:25:48
Nu dus even moed (=goedkeuring van moeder de vrouw) zoeken om een afspraak te maken voor veren + Koni's.
Als je net zo aandoenlijk kunt kijken als je dochter......... moet dat lukken  :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Toch niet slecht voor een foonpic.

Bij mijn laatste dealerbezoek is de accu eraf geweest. Daarom zijn mijn BC instellingen gereset en ben ik weer opnieuw begonnen met gemiddelde snelheid en verbruik. Verbazingwekkend lang is mijn verbruik op 9,2 blijven steken. Nu is hij al weer aan 't stijgen en 't hangt nu rond de 9,5 als ik het goed heb.

Mijn voorbanden hebben erg weinig profiel over. Ik begin het te merken in de bochten en op wat vochtiger wegdek. Maar ja - al met al ben ik erg tevreden over deze Pirelli's P-Zero Nero, dus ik denk wel dat ik volgende zomer voor 2 dezelfde bandjes opleg. Weet niet meer zeker wanneer ze erop gekomen zijn (en is ook moeilijk na te gaan ivm wisselen winter / zomerbandjes) dus bij de volgende wissel maar eens een km-stand opnemen.

<edit=> even nagezocht en ik heb de nieuwe zomerbanden eind Juli '08 gekregen. Nu alleen nog even km's stand opzoeken. </edit>

En ja, nog steeds moet ik de veren / schokdempers wisselen :eusa_wall:

Verder heb ik op m'n iPhone een app gedownload waarmee ik makkelijk de kosten van de auto kan bijhouden (iig verbruik enzo) maar eens kijken hoe lang ik dat volhou en wat de resultaten zijn.

BasV70

Fraaie plaat van een fraaie C. Onder Götaälvbron?

viking_in_shorts

Citaat van: BasV70 op 28-09-2009 12:00:38
Fraaie plaat van een fraaie C. Onder Götaälvbron?

Jepp - sinds een paar weken hebben we op zondagmiddag zwemles met de kleine in de "lipstick" (=dat wit/rode gebouw waar ook de port authority en het uitzichtpunt zit) Deze foto is dus van gisteravond ;)
Hieronder nog een andere, maar ik vond de foto niet zó mooi.

BasV70

Grappig. In juni drie dagen in Lilla Bommen (jachthaven) gedobberd en op een avondje daar onder de brug een ook beetje rondgeslenterd. Vandaar de herkenning.

Johann

Turbobiker

Als je goed kijkt, zie je de cabrio staan!
De Tussenpaus

viking_in_shorts

BasV70