Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 19-12-2011 08:40:31
Nee - klok loopt te snel, niet voor. Dat wil zeggen dat met de tijd de klok steeds verder voor gaat lopen. Ik heb vorige week de klok goedgezet en tot nu toe staat hij nog steeds op tijd. Zou dus tot nu toe minder dan 1 minuut per week zijn.

Mijn klok loopt gemiddeld 1 minuut per maand te langzaam... lekker belangrijk.

Het gaat om de zekering die in de aansluiting van de DVD zelf zit. Die 12V-stekker zit een (volgens mij) 3 Amp zekering in.

Even om zeker te zijn dat ik je goed begrijp: je bedoelt in het aansluitsnoer van de dvd-speler? Ik vind 3A persoonlijk erg weinig voor zo'n ding, m'n navigatie heeft al 5A nodig. Kijk eens op het apparaat zelf wat ie aan stroom/vermogen nodig heeft? :)

Vind ik een erg raar antwoord voor iemand die "als het erin zit moet het werken" als motto heeft :eusa_think:

Tja, wat ga je er aan doen? Je dashboard vervangen? ;D

Ok, ik zal mijn antwoord iets nuanceren: voor zover ik weet, wordt je klok aangestuurd door je DIM. En daar blijf je echt liever vanaf, dan af en toe maar even de klok verzetten. Kijk voor de gein even in de blog van antraciet.

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 19-12-2011 07:00:57
Hoeveel loopt die klok voor?

Nee - klok loopt te snel, niet voor. Dat wil zeggen dat met de tijd de klok steeds verder voor gaat lopen. Ik heb vorige week de klok goedgezet en tot nu toe staat hij nog steeds op tijd. Zou dus tot nu toe minder dan 1 minuut per week zijn.

Minder dan 1 min per week? Dan denk ik dat dat volledig los staat van die doorbrandende zekering.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Ok - ik ben er ondertussen wel achter dat de dashboard-klok een onderdeel is van het Groter geheel waar je Niet Aan Wil Komen Een soort van GNAWK dus, vergelijkbaar met Voldemort :eusa_shhh:

Dus, zojuist maar weer even de dvd speler tevoorschijn getoverd (=we gaan natuurlijk volgend weekend weer naar NL, en daar ook weer rondtoeren) en een aantal dingen gezien:

- de kabel zag er niet meer fantastisch uit -> het slechte gedeelte er af geknipt en een nieuwe stekker eraan gezet

- de HU trekt 8,5 W op 12 V - Voor zover ik het me kan herinneren: VxA=W  =>  12 x ? = 8,5 => ? = 1,4 A
de zusterunit trekt <4 W = 12 x ? = 4 => ? =0,34 Watt. Samen trekken ze dan Max 1,7 Watt

Dan zou een 3A zekering toch die erin zat wel voldoende moeten zijn? Ik ga morgen of overmorgen wat zekeringen kopen, van 3, en ik denk 4 en / of 5 watt. Het liefste doe ik ergens geen te grote zekeringen in want daar heb ik ervaringen mee. Maar ik wil er wel een paar reserve meenemen naar NL, want op zijn 6 AA'tjes red de speler het niet een hele film, laat staan SE-NL.

elianmars

Het zou best een knikje in de kabel kunnen zijn geweest, Tim. De stekker wordt nogal eens gebruikt. Bij onze speler was het draadje op een gegeven moment helemaal door, net na de stekker. Dan knalt de zekering er uit.

grijzev70tdi

Citaat van: viking_in_shorts op 19-12-2011 21:36:11
Ok - ik ben er ondertussen wel achter dat de dashboard-klok een onderdeel is van het Groter geheel waar je Niet Aan Wil Komen Een soort van GNAWK dus, vergelijkbaar met Voldemort :eusa_shhh:

Dus, zojuist maar weer even de dvd speler tevoorschijn getoverd (=we gaan natuurlijk volgend weekend weer naar NL, en daar ook weer rondtoeren) en een aantal dingen gezien:

- de kabel zag er niet meer fantastisch uit -> het slechte gedeelte er af geknipt en een nieuwe stekker eraan gezet

- de HU trekt 8,5 W op 12 V - Voor zover ik het me kan herinneren: VxA=W  =>  12 x ? = 8,5 => ? = 1,4 A
de zusterunit trekt <4 W = 12 x ? = 4 => ? =0,34 Watt. Samen trekken ze dan Max 1,7 Watt

Dan zou een 3A zekering toch die erin zat wel voldoende moeten zijn? Ik ga morgen of overmorgen wat zekeringen kopen, van 3, en ik denk 4 en / of 5 watt. Het liefste doe ik ergens geen te grote zekeringen in want daar heb ik ervaringen mee. Maar ik wil er wel een paar reserve meenemen naar NL, want op zijn 6 AA'tjes red de speler het niet een hele film, laat staan SE-NL.

U komt weer naar NL?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

viking_in_shorts

Citaat van: grijzev70tdi op 19-12-2011 21:50:26

U komt weer naar NL?

Jepp - ik doe deze keer twee adressen in NL waarna ik weer terug ga met het vliegtuig en moeder de vrouw met kind in NL blijft. Ik moet namelijk een week eerder werken dan zij :eusa_wall:

Maar euh - check jij je FB eens even!

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 19-12-2011 21:49:41
Het zou best een knikje in de kabel kunnen zijn geweest, Tim. De stekker wordt nogal eens gebruikt. Bij onze speler was het draadje op een gegeven moment helemaal door, net na de stekker. Dan knalt de zekering er uit.

Ik hoop het - zojuist nieuwe zekeringen gescored. Zaten in een zakje van 10 stuks, dus heb maar niet verschillende ampères gekocht ;D
Hopelijk is het meisje weer blij als we onderweg zijn vrijdag of zaterdag ...

viking_in_shorts

Ik zit nu bij de Volvo dealer. Durfde er niet (ver) mee te rijden en ben vanmorgen naar de garage gereden. Ze zijn nu bezig om de remvloeistof te verwisselen - weet ik zeker dat dat weer goed is in ieder geval.

Jammer dat ik het niet helemaal zelf op kon lossen maar ik heb er in ieder geval van geleerd zullen we maar zeggen :/

viking_in_shorts

Oh ja, de nieuwe stekker aan de dvd speler was voldoende :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 02-01-2012 09:00:46

;)

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 02-01-2012 12:11:16

;)

Interesse in 9 stuks zekering van 3,15 ampère?

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 02-01-2012 12:12:57
Citaat van: elianmars op 02-01-2012 12:11:16

;)

Interesse in 9 stuks zekering van 3,15 ampère?

;D

Het gaat bij ons nog steeds goed. Ik heb nog extra een stukje ducttape achter de stekker geplakt. Staat niet echt fraai, maar anders is het draadje weer snel door, ben ik bang.

viking_in_shorts

Taranis

Welk modeljaar is jouw auto?