Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Thys

viking_in_shorts

Taranis

Ik meer aan deze eigenlijk: http://www.regencytimberbuildings.co.uk/garage19M.htm

Leuker kleurtje schilderen, binnenkant isoleren en klaar :)

viking_in_shorts

Citaat van: viking_in_shorts op 01-04-2012 18:56:29
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-04-2012 18:07:17
Thor. :)

Zullen we anders wat rond de pinksteren afspreken? Dit soort klusjes kan ik ook. Heb net rondom de remmelarij gedaan.

Ewøut

Ik overleg dit even met de regering ....

Heb overigens de achterremmen en voorremmen al eens zelf gedaan. Probleem van de sloten is dat de raamcassette los moet. En bij een cabrio is dat enorm vervelend.

Hej!

Heb zojuist ontdekt waarom ik er nix van snapte. Sinds een paar jaar in Pinksteren in Zweden niet meer gratis vrij!
De rode dagen zijn ingewisseld tegen Nationaldag (voor jullie de Syttonde Mai en voor ons de 6. Juni)

Pinksteren gaat dan wel passen, maar behalve het weekend zijn wij dus niet extra vrij ...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 03-04-2012 15:59:17

Hej!

Heb zojuist ontdekt waarom ik er nix van snapte. Sinds een paar jaar in Pinksteren in Zweden niet meer gratis vrij!
De rode dagen zijn ingewisseld tegen Nationaldag (voor jullie de Syttonde Mai en voor ons de 6. Juni)

Pinksteren gaat dan wel passen, maar behalve het weekend zijn wij dus niet extra vrij ...

Sneu voor je. Wij hebben en 17 mai en pinksteren en hier is 1 mei ook een vrije dag. :eusa_whistle:
We zien wel even of het lukt, anders in de zomer ergens een dagje oid.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Vandaag weer eens de stoute schoenen, oude broek en vieze jas aangetrokken.

Mijn nieuwe krik getest. Ding werkt prima! Via Whatsapp hulp gekregen voor plaatsing van de bokjes en mijn handrem bijgesteld.
Vol goede moed dus meteen maar de bokken naar de voorkant verhuist en bedacht dat ik daar de schijven + blokken ging doen. Blijkt dat het er daar prima uitziet dus de boel maar weer dichtgeschroefd en laten zakken. Als laatste dan toch eindelijk maar eens die multiriem vervangen (=die ik al sinds afgelopen zomer heb liggen) en nét voor de regen de boel weer opgeruimd.

Om de traditie in ere te houden heb ik ook deze keer weer wat naar de knoppen geholpen: mijn wiel LA zit nu maar met 4 bouten vast, gezien nummer 5 afgebroken is :eusa_wall: Van de week ga ik naar de garage om 2 nieuwe voorbanden te laten monteren, dus kunnen ze hier misschien meteen naar kijken. Heel misschien zelfs de verrassing laten maken: even kijken hoeveel tijd / geld dat gaan kosten en kijken of ik dat niet zelf kan doen...

Fotobewijs:

Hij staat achter omhoog:  (het lijkt scheef maar dat is gezichtsbedrog)

Handrem nadat ik deze gesteld heb:

Niet nodig om de schijven en blokken aan te voorkant te gaan vervangen:

Verassing: :eusa_wall: :eusa_wall:

Multiriem, oud en nieuw:  (van de 3 exemplaren die ik hiervan gemaakt heb, heeft mijn iphone _elke keer_ op de grond gefocussed  :evil: )

Zelfgemaakt multiriem-tool:

T5turbo

Vind die blokken aan de voorkant niet echt meer je van het.  ::)
Zit niet veel meer op.

Of zie ik dat verkeerd?  :eusa_think:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

hendrik32

Volgens mij zie je dat verkeerd

viking_in_shorts

Zit zeker meer dan een mm op. Weet eigenlijk niet eens wat er kan, mag en moet, maar ik had niet het idee dat dit versleten was.
Ook weet ik nu hoe het moet, dus als het moet zet ik zo de nieuwe blokken erin :eusa_dance:

T5turbo

Voor me gevoel zit er niet veel "vlees" meer op en in de loop der jaren verhard zoiets toch ook?  ???
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

KIM

Oei, die homokineethoes moet je niet ver meer doorrijden, anders kan je je homokineet straks ook gedag zeggen.
Remblokken zijn nog prima hoor: 20.000 gaan die nog wel mee (tenzij je de ring opgaat).
Goed bezig!

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 21-04-2012 19:14:04
Oei, die homokineethoes moet je niet ver meer doorrijden, anders kan je je homokineet straks ook gedag zeggen.
Remblokken zijn nog prima hoor: 20.000 gaan die nog wel mee (tenzij je de ring opgaat).
Goed bezig!

Dankje!

Tja - mijn hulplijn had het qua ashoes (=is dat wat anders dan homokineethoes?) over 1 uurtje en 3 tientjes.
Als ik dan mijn wiskunde erop los ga laten kom ik uit op SEK 1800 en 6 uur.  Gaan we het middelen een zaterdagje (zoals vandaag) en een eurootje of 100.

=> multiriem was "5 minuten" -> echte tijd was 30 minuten ..  Tel uit je winst.

Fijne is wel dat ik nu weet hoe het meeste los moet en waar ik wil of niet bij kan. Maar dit is natuurlijk wéér 1 brug verder ...

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 21-04-2012 19:14:04

Dus ca 10.000 met mijn rijstijl :eusa_think: :eusa_shifty:

Citaat van: mehn op 21-04-2012 19:26:37
Citaat van: viking_in_shorts op 21-04-2012 19:24:57
ashoes (=is dat wat anders dan homokineethoes?)

Nee ;)

Thanks! Ik ga eens even kijken wat ik allemaal kan vinden op dit forum ..

Sbv

dat is een nare verassing van de ashoes. Het is wel te doen zelf, maar een vies klusje

Lijkt het maar zo dat de handremvoering wat los zit ?