Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Ja steek die er maar even tussen, is veiliger ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

De stoel ligt uit de auto (=staat geen stroom op) kan dat ding dan toch ontploffen?

(moet zo erg aan dat plastic wikken dat ik de kans reëel acht dat ze elkaar raken voordat ik dat ding ertussen kan frotten. Probleem?)

Laat maar. Kap is nu los en het rode lipje zit ertussen

mehn

Werkt niet op stroom. Als je een klap geeft op de "drukschakelaar" dan ontploft de airbag. Explosieven zitten in de stoel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Citaat van: mehn op 16-07-2013 13:04:02
Werkt niet op stroom. Als je een klap geeft op de "drukschakelaar" dan ontploft de airbag. Explosieven zitten in de stoel.

Thx - zal er extra voorzicht mee zijn :o

Probleem gevonden. Ik moet nu naar de garage of andere winkels om een oplossing te zoeken. Kan ik stroom op de auto zetten, of moet ik daarvoor de stoel + airbags weer aansluiten?

Taranis

Je kunt er stroom op zetten, maar dat levert je waarschijnlijk wel een airbagfout op.

Ik dacht dat je zelf ook Vida had dus keertje foutmeldingen wissen en klaar.

elianmars

Geeft geen problemen, zonder de stoel.

Ook geen airbagfout vanaf de stoelen. Dat is pas vanaf my 99

Taranis

Citaat van: elianmars op 16-07-2013 13:21:07

En welk modeljaar heeft Tim? ;)

elianmars

Citaat van: Taranis op 16-07-2013 13:22:53

Qua stoelen in ieder geval niet. Want dan zijn de plofzakken verbonden aan het srs systeem via kabels.  
En hier zitten de druksensoren in.

Dus :P

elianmars

Misschien dat de druksensoren altijd zijn toegepast bij de cabrio i.v.m. kantelen van de stoel?

Of kantelen ze niet en gaat alleen de rugleuning naar voren?

viking_in_shorts

Geen Vida - dus kan niet (gratis) foutcodes resetten. Heb wel een '99 maar blijkbaar geen '99 stoelen / airbags in de stoelen?

Mijn auto staat momenteel met de kap omlaag voor de deur, maar ik vertrouwde het weer niet. Nu lijkt het echter alsof de zon gaat doorbreken, dus ik gok er gewoon op dat het niet binnenkort gaat regenen. :eusa_pray:

Heb het grootste probleem zojuist opgelost (1 van de draadjes verwijderd uit de kabel en hij ging er zonder problemen doorheen) Nu alleen nog even bekijken hoe ik onderstaande twee rem/derailleur kabels aan elkaar bevestig zonder dat ze ooit nog los gaan.

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 16-07-2013 13:28:14
Citaat van: Taranis op 16-07-2013 13:22:53

Qua stoelen in ieder geval niet. Want dan zijn de plofzakken verbonden aan het srs systeem via kabels. 
En hier zitten de druksensoren in.

Dus :P

Ik heb een 3-tal stekkers onder de stoel. Maar niet een oranje waar ik over gelezen heb.

de geneRaal

Blackstone under construction

viking_in_shorts

Nou - het zit weer in elkaar :eusa_clap:

De stoel kan naar voren geklapt worden. Geen SRS lampje en het dak is weer dicht. Ik moet even kijken hoe ik de stoel kan "afstellen" Want toen ik alle 4 de bouten aangedraaid had kon de stoel niet meer van voor naar achteren glijden. Met de bouten was losser ging het prima. Nu eerst maar even een biertje en het gras maaien. Morgen kan ik mijn antenne + coupéventilator ophalen.

Misschien morgen meteen inbouwen. Misschien eerst nog goed lezen wat ik nou precies moet doen :eusa_shifty:

Bedankt voor de hulp!

viking_in_shorts

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/miscellaneous_repairs_tips/seat_back_cable_replacement.html

Bovenstaande link is wat ik gebruikt heb. "mijn" probleem was ter hoogte van de gele pijlen van foto 8.

Sbv

Raar dat jij mechanische airbags hebt. misschien dat het bij een Cabrio hoort. Je hebt verder toch echt een MY99 auto  :eusa_think: