Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Wel jammer dat je uiteindelijk toch meer betaalt dan er in eerste instantie op de webshop aangegeven staat.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 15-10-2013 08:40:36
Wel jammer dat je uiteindelijk toch meer betaalt dan er in eerste instantie op de webshop aangegeven staat.

Ach - SEK 1300 was ook te gek voor woorden ;)

viking_in_shorts

Tja - gisteren een "momentje" gemist. Gezien ik de auto op 4 november 2005 gekocht heb met bijna 90k op de teller, heb ik dus in 8 jaar ongeveer 2 ton gereden. Ik ben er nog steeds heel erg blij mee, maar er zijn wel een aantal irritatie momentjes. Er zit een stroom probleem ergens en er zit een piep in het dashboardkastje. De lak is niet meer de mooiste, de knoppen zijn allemaal veranderd in kauwgom, maar puntje bij paaltje rij ik er nog steeds met plezier in rond ...

LouisXIV

Citaat van: viking_in_shorts op 24-11-2013 22:00:06
de knoppen zijn allemaal veranderd in kauwgom
Als je lang genoeg poetst dan worden ze weer glad heb ik gemerkt. En om flauwe opmerkingen voor te zijn dat gebeurd ook met andere knoppen  ;) ;D

viking_in_shorts

Poetsen heb ik een broertje dood aan :eusa_shifty:

t_w

'Gewoon' blijven rijden ;)

Mooie km score in ieder geval, (bijna) 2 ton...

viking_in_shorts

Ik heb vanavond (gelukkig net voordat het ging regenen en hagelen) mijn voorbanden verwisseld. Ik heb nu winterbanden voor en zomerbanden achter.

Morgen vroeg om 7 een afspraak bij de garage om 2 keer Nokian WR G2 te monteren. Die komen dus achterop. Volgens mij perfect op tijd want morgen schijnt hier de winter in te vallen. Storm en dan sneeuw op vrijdag. Ik heb er zin an :)

Bij het verwisselen merkte ik wel dat ik LV speling heb. Kan de schijf (band er dus vanaf) omhoog/omlaag niet bewegen maar links/rechts zit er wat speling in. Hopelijk blijft dat nog tot van de zomer heel genoeg om mee te rijden.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 04-12-2013 23:33:47
Storm en dan sneeuw op vrijdag. Ik heb er zin an :)

Daarom komen we weer even naar Gøteborg om dat te checken. :eusa_whistle:

klinkt als: stuurkogel. Binnenste of buitenste moet je kunnen zien als het wiel eraf is. Let wel dat je uitlijning niks meer waard is en dat je banden dus verkeerd gaan slijten.

Zie je van het weekend!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Een stuurkogel wisselen is geen rocket science dus als die stuk is, zou ik die eerlijk gezegd niet laten zitten tot de zomer.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 05-12-2013 07:56:30
Een stuurkogel wisselen is geen rocket science dus als die stuk is, zou ik die eerlijk gezegd niet laten zitten tot de zomer.

Buitenste zou je zelfs, als je het slim aanpakt, zonder uitlijnen kunnen vervangen. De binnenste heb ik op het laatste moment uitbesteed aan de garage. Die deed het voor een matsprijs omdat ze toch al garantie moesten verlenen op de eerder geleverde stuurkogel.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Maar van de winter heb ik het probleem van "geen garage" en "fokking koud" in kombinatie met  "sneeuw". Tijdens die periode is het voor mij gewoon het makkelijkste en beste om dingen te outsourcen. Kan het wachten tot van de zomer zie ik het mezelf een keertje doen.  Ik denk er nog even over na ...

blauweroffel

Als je nog knoppen zoekt en je hebt geen broertje dood aan omwisselen  ;D dan heb ik nog wel het een en ander aan knoppen

BR

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 05-12-2013 10:34:42
Maar van de winter heb ik het probleem van "geen garage" en "fokking koud" in kombinatie met  "sneeuw". Tijdens die periode is het voor mij gewoon het makkelijkste en beste om dingen te outsourcen. Kan het wachten tot van de zomer zie ik het mezelf een keertje doen.  Ik denk er nog even over na ...

Je kon toch voor weinig een brug huren?

viking_in_shorts

Zojuist even mijn tank-programmaatje bekeken.
Dit jaar 33 keer aan de pomp gestaan. 1 keer heb ik een verbruik van slechter dan 10 L/100 km gehad. Rest tussen 8,54 en 10.

Eigenlijk helemaal zo slecht nog niet ....

viking_in_shorts

Trouwens over de brug: klopt, maar dan ben ik niet thuis. Brug is bij afslag snelweg, een keine 20 km weg. Ik kan er wel naar toe met dingen die ik ken en snap, maar die keer met de remmen heeft me afgeschrokken om daar "nieuwe" dingen te proberen.