Mijn 2e project.....

Gestart door Eugene, 21-06-2007 01:30:26

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 21-06-2007 12:13:47
Ik heb een keer megereden met een originele Lotus 7. Echt waaaaaaaanzinnig, een hele beleving. Maar als je er een klapper mee maakt....damn dan ben je klaar.

Je interieur 500 eurie? Dat was ik al voor 1 stoel kwijt...maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt. En dat is het leuke van dit soort kitcars, er zijn er geen 2 hetzelfde, en ze zijn er van absolute budgetprijzen tot prijzen waar je echt een dikke auto voor kan kopen.

Ook moet je wel van veel toeren houden als je een motorfietsblok gebruikt. Ik merk dat ik zelf op de motor (tijdens een beetje spelen) niet onder de 6000rpm kom...en onderin gebeurt er vrij weinig.

Leuk project, maar dat had ik je al gemeld, en als je nog eens info wilt over Honda motoren, je weet me te vinden.

Jup, wanneer je een flinke klapper maakt is het gebeurt met je. In principe vergelijkbaar met een motor wat dat betreft.

Er komen polyester kuipen in, die kosten iets van 100 per stuk. Dan heb je nog 2 gordels en een stuurtje. De tellers gebruik je dan van het motorfietsblok. Stuurkolom enz van de Sierra. Later kan het allemaal nog beter/duurder enz.

Ik heb gereden met zo'n ding met zowel een Zx12R blok en een FJR1300 blok. Die FJR was zonder problemen rond de 3000-4000 rpm te rijden maar er gebeurde bovenin veel minder dan bij de Zx12R. FJR lijkt wat dat betreft wat meer op een autoblok.

Een nadeel van een hondablok. Hoe krijg je dat aan een Ford bak (zouden daar bellhousings voor zijn) :eusa_think:

If it's not blown, it sucks...

forza123

waarom een sierra blok en geen 850 blok? Of zeg ik iets heel stoms? :) ... kan best hoor want heb de ballen verstand van sleutelen hahahaha...
www.forzarossa.nl
..................................
'96 Volvo 850 2.5 20V

Eugene

Citaat van: forza123 op 21-06-2007 13:39:50
waarom een sierra blok en geen 850 blok? Of zeg ik iets heel stoms? :) ... kan best hoor want heb de ballen verstand van sleutelen hahahaha...

Probleem van de 850 blokken is dat ze nogal hoog zijn. Dan krijg je of de motorkap er niet meer op of elke drempel schuurt je carter over de grond. Daarnaast zijn het ook erg zware blokken. 

pimsam

Een goede vriend van me heeft een VM en is medeeigenaar van VM-international (zie www.vm-international.com).
Zijn VM heeft een getuned Cosworth blok (280 pk gemeten aan de wielen). Dit rijdt (tot ca 150 km/uur) iedereen (motoren incl) het snot voor de ogen. Oh oh wat een lol met zo'n wagen. Als het nat is bijna niet mee te rijden maar op droge binnenwegen in bijvoorbeeld de Ardennen is het ge-wel-dig.
Je rijdt altijd te hard en het probleem is dat je denkt dat het mag. Iedereen kijkt om en (je denkt dat) iedereen verwacht dat je een showtje geeft. Zware maar beschaafde brom uit de uitlaat en blazen van de blow off valve.
Ik zou nooit een motorfiets blok erin leggen. Degene die dit gedaan hebben klagen meestal over het feit dat de je niet rustig kunt toeren door het hoogtoerige karakter van de motoren. Als je Ford onderdelen gebruikt is er veel (2ehands) te koop voor een redelijk bedrag. Tevens zijn er vele tuningsmogelijkheden.
Ook 2e hands kitcars zijn er veel te koop maar lang niet allemaal zijn mooi omdat ze een te hoog tupperware gehalte hebben. Donkervoort is mooi goed en heel duur, Caterham is mooi maar niet geschikt voor langere personen, Westfield is plastic.
Bouwen is zeker leuk, rijden nog veel leuker (zolang je niet botst).

Succes met de plannen.

Marc O.

Vind persoonlijk een Cobra look-a-like vaak nog de mooiste (wél met V8 natuurlijk ;D).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Eugene

Cosworth blok is idd ook erg leuk. Is dit blok dan omgebouwd naar dry sump?

pimsam

Nee geen dry sump. Is in verhouding duur, heb je eigenlijk de ruimte niet voor en is niet perse nodig. Het carter is wel aangepast: Het diepe deel waar de oliepomp in zit is maximaal ondieper gemaakt en er zijn schotten geplaatst.
Ruimte is eigenlijk HET probleem zodat er forse aanpassingen gedaan zijn om dit erin te lepelen: chassis aangepast, waste gate bediening anders, in- en uitlaatbuizen zeer lastig, intercooler speciaal laten maken, kleine fan etc. En als er problemen zijn kun je echt nergens bij.

M a r c

Citaat van: pimsam op 21-06-2007 14:34:26
Een goede vriend van me heeft een VM en is medeeigenaar van VM-international (zie www.vm-international.com).
Zijn VM heeft een getuned Cosworth blok (280 pk gemeten aan de wielen). Dit rijdt (tot ca 150 km/uur) iedereen (motoren incl) het snot voor de ogen. Oh oh wat een lol met zo'n wagen. Als het nat is bijna niet mee te rijden maar op droge binnenwegen in bijvoorbeeld de Ardennen is het ge-wel-dig.

Vanaf hoe hoog starten die prijzen dan?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

forza123

Citaat van: Eugene op 21-06-2007 13:41:07
Citaat van: forza123 op 21-06-2007 13:39:50

Probleem van de 850 blokken is dat ze nogal hoog zijn. Dan krijg je of de motorkap er niet meer op of elke drempel schuurt je carter over de grond. Daarnaast zijn het ook erg zware blokken. 

oh; okay :) ...
www.forzarossa.nl
..................................
'96 Volvo 850 2.5 20V

Taranis

Citaat van: Eugene op 21-06-2007 13:36:16
Jup, wanneer je een flinke klapper maakt is het gebeurt met je. In principe vergelijkbaar met een motor wat dat betreft.

En dan zeg je tegen mij dat ik beter m'n 850 kan gaan tunen ipv m'n motor omdat dat veel veiliger is  :eusa_whistle:

On-topic: leuk project. Voor wat betreft blok... tja, als je de kosten wilt drukken, haal voor een paar honderd euro een GSF1200 of GSXR1100 oliegekoeld blok van de sloop. Je zit dan inderdaad alleen wel met het probleem van de ketting wat Snellebaksteen al aanhaalde.
Tuningsmogelijkheden voor zo'n blok zijn er genoeg, inclusief het monteren van een turbo. Er zijn er je al een aantal voorgegaan, dat maakt het misschien iets makkelijker :)

jan piet

Hoi Eugene,

Blijft mooi spul dat Seven / Donkervoort look al like. Volgens mij heeft de eigenaar van Tuincentrum De Inde in Lemiers een VM staan met zo'n blok als Pimsam bedoeld! Ken die man uit een paar banen geleden, en was daar vorig jaar even omdat hij een woning te huur aanbood. Buiten een Big Healey, een MK II had hij ook een Sierra Cosworth en volgens mij een VM staan. Hij heet Spierts en is zeer toegankelijk als't maar over auto's gaat :-)
Wellicht de moeite om een keer langs te schieten, is bijna om de hoek?!

Gr,JP

Eugene

Hee JP,

Thnx voor de tip. Dat zal ik zeker een keer doen :)

Ricardo

Waarom geen wankel motor? Weegt 100 kilo en kun je massa's pk's uithalen, met of zonder turbo. Draait ook 10000 tpm. Dan heb je iets unieks. En geloof me, zo'n blok werkt reuze verslavend.

OMD

gewoon een cossworth blok. Die hebben zich al lang en breed bewezen bij Donkervoort e.d

reneetje

Citaat van: OMD op 26-06-2007 23:42:23
gewoon een cossworth blok. Die hebben zich al lang en breed bewezen bij Donkervoort e.d

Daarom nu de Audi blokken ??? ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)