Project "Black Magic"

Gestart door Black Magic, 24-06-2007 19:16:22

Vorige topic - Volgende topic

Black Magic

Het laatste ingebouwde is dubbele xenon oftewel ik heb grootlicht ook voorzien van 8000k lampen omdat het grootlicht anders niet echt veel zin heeft, het valt in het niet bij de (xenon) dimlichten :)

pwassink

Citaat van: Black Magic op 24-09-2007 21:42:01
Het laatste ingebouwde is dubbele xenon oftewel ik heb grootlicht ook voorzien van 8000k lampen omdat het grootlicht anders niet echt veel zin heeft, het valt in het niet bij de (xenon) dimlichten :)

Netjes, vraag me alleen een ding af ?

Hoe geef je nu een lichtsignaal ? met je alarmlichten ?

Ik heb er ook over gedacht, en erger me aan "dat gele licht" als ik een keer grootlicht bijzet.
Maar dat gebruik je bijna niet meer met goede witte xenon, alleen een waarschuwend
lichtsignaal is met eveneens xenon grootlicht schier onmogelijk.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Black Magic

Omdat het bolletje er alleen bij dimlicht voorzit leek me het wel een ander signaal te geven wat volgens mij ook zo is door de afwijkende reflector.

pwassink

Ik doelde meer op de tijd die een xenon nodig heeft om 75% van zijn lichtsterkte te halen
dit in tegenstelling tot een conventionele lamp die dat een heeel stuk vlotter kan ..

Dat is met het geven van een lichtsignaal dus gewoon veel te traag als xenon ..

** edit typo
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Black Magic

Dat is waar inderdaad, het is ook meer voor de donkere wegen waarbij je echt niets ziet(constant grootlicht dus). En anders op de snelweg op een grotere afstand seinen  ;)

Black Magic

De afgelopen tijd druk geweest met audio aanpassingen en het vervangen van de transformators mbt de xenon gelukkig allemaal binnen de garantie termijn.

Volgende week ga ik op vakantie en in die tijd zal een ex collega mijn remschijven (Brakemax sport) , remblokken(OMD),
remslangen(RVS) vervangen en de remolie verversen.

Ik had dit zelf misschien wel kunnen doen alleen heb ik er niet de mogelijkheden voor (werkplaats,middelen).

Na mijn vakantie is de auto aan een beurt toe, deze kan ik dan mooi uitvoeren.

Misha

Citaat van: Black Magic op 12-10-2007 17:26:43
De afgelopen tijd druk geweest met audio aanpassingen en het vervangen van de transformators mbt de xenon gelukkig allemaal binnen de garantie termijn.

Volgende week ga ik op vakantie en in die tijd zal een ex collega mijn remschijven (Brakemax sport) , remblokken(OMD),
remslangen(RVS) vervangen en de remolie verversen.

Ik had dit zelf miscchien wel kunnen doen alleen heb ik er niet de mogelijkheden voor (werkplaats,middelen).

Na mijn vakantie is de auto aan een beurt toe, deze kan ik dan mooi uitvoeren.

Dat gaat lekker remmen dan !
Wat zijn Brakemax Sport schijven precies ?
Aparte lijn ? Ik kon ze zo 1-2-3 niet vinden op de Brembo-site..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Misha

Citaat van: elianmars op 12-10-2007 21:21:13
www.autopartsonline.nl

Okee, zijn geen Brembo's dus...

Enno

autopartsonline heeft een nieuwe serie in de verkoop..de 280 MM schijven...

en dat zijn voor zover ik weet gewoon brembo schijven...

Black Magic

Voor zover ik weet zijn het inderdaad geen brembo's maar brakemax sport.

De brembo's zijn gegroefd en de brakemax sport geboord , ik dacht inderdaad dat het brembo's waren maar dat was een spraakverwarring omdat de aanduiding bijna hetzelfde was ;)

Brembo max of brakemax sport (achteraf iets te snel gelezen) maar zoals ik in een topic las zijn de ervaringen aardig goed ;)

Enno

Citaat van: Black Magic op 13-10-2007 16:53:46

De brembo's zijn gegroefd en de brakemax sport geboord , ik dacht inderdaad dat het brembo's waren maar dat was een spraakverwarring omdat de aanduiding bijna hetzelfde was ;)

Brembo max of brakemax sport (achteraf iets te snel gelezen) maar zoals ik in een topic las zijn de ervaringen aardig goed ;)

even zoeken....volvo s/V- 70

de tu 236-783 high-performance set kompleet remblokset +-remschijfset (2x ) Voorzijde

als je op het plaatje klikt...kom je uit op een brembo-max achtige schijf....

wat verder browsen levert op dat dit gewoon schijven zijn die identiek zijn aan de brembo-max schijven

ze komen van fremax (www.fremax.com) en die fabriek levert zo heb ik begrepen ook de brembo-max schijven aan brembo.

Voor de 850 dan wel de V70 ga ik deze set nemen samen met OMP blokken en natuurlijk RVS remslangen....

Misha

Citaat van: Enno op 13-10-2007 22:37:24
Citaat van: Black Magic op 13-10-2007 16:53:46

even zoeken....volvo s/V- 70

de tu 236-783 high-performance set kompleet remblokset +-remschijfset (2x ) Voorzijde

als je op het plaatje klikt...kom je uit op een brembo-max achtige schijf....

wat verder browsen levert op dat dit gewoon schijven zijn die identiek zijn aan de brembo-max schijven

ze komen van fremax (www.fremax.com) en die fabriek levert zo heb ik begrepen ook de brembo-max schijven aan brembo.

http://img138.imageshack.us/img138/6532/remmengc2.jpg

Voor de 850 dan wel de V70 ga ik deze set nemen samen met OMP blokken en natuurlijk RVS remslangen....

En ze klinken zo lekker...

Black Magic

Dat is appart, dat setje fremax met blokken is goedkoper dan een setje brakemax sport schijven  ???

Enno

Citaat van: Black Magic op 15-10-2007 00:15:24
Dat is appart, dat setje fremax met blokken is goedkoper dan een setje brakemax sport schijven  ???

lang leve de dollar ;).....

die schijven komen uit zuid-amerika......misschien is dat de reden...