topsnelheid van je 850

Gestart door matRRR, 11-07-2007 19:40:50

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

Hallo iedereen, nu we de laatste maanden van meerdere mooie projecten hebben mogen genieten met eveneens mooie cijfers, zie je eigenlijk alleen de cijfers die de accelleratie weergeven, dat zijn eigenlijk de mooiste cijfers en ook datgene waar je in het dagelijkse leven het meest aan hebt, niet??

Toch ben ik ook geinteresseerd wat bij je eigen gechipte of anderszins verder gemodificeerde 850/x70 de hoogste snelheid is die je bereikt hebt.
Aangezien enkele 850's ook meer dan de normale 6200-6500 rpm kunnen draaien kunnen daarbij theoretisch flinke topsnelheden bereikt worden!

Mede naar aanleiding van een post op het volvo-forum waarop iemand beweerde 320 op zijn GPS te hebben gereden met zijn 850met 18T en wat ander spul wil ik dit topic openen, met name om dit soort onmogelijkheden te weerleggen en meer realistische waarden duidelijk te maken.

In mijn onderschrift zie je een foto van 2 jaar geleden in duitsland, toen was de auto niet zo ver gemodificeerd als nu maar harder heb ik er sindsdien niet mee (kunnen) rijden. simpelweg omdat ik niet meer echt ben gaan gassen in duitsland.

Op de desbetreffende foto ga ik iets van 265-270 op de teller...
Wie volgt???
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Ludo

Citaat van: matRRR op 11-07-2007 19:40:50
Mede naar aanleiding van een post op het volvo-forum waarop iemand beweerde 320 op zijn GPS te hebben gereden met zijn 850met 18T en wat ander spul

als je weet wie dat zegt, zegt dat al voldoende...  :evil:

matRRR

eeuhm and the award goes to.......
(hier nog actief op het forum btw???)

maar verder? mensen boven de 280??
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

t5karel

Nou?waar blijven de gebraden hanen ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

elianmars

Citaat van: Ludo op 11-07-2007 19:54:14
Mede naar aanleiding van een post op het volvo-forum waarop iemand beweerde 320 op zijn GPS te hebben gereden met zijn 850met 18T en wat ander spul

Scuba, toch?

Ik heb geen flauw idee van de topsnelheid. Nederland leent zich er niet voor om dat uit te proberen. Misschien dat ik het ooit nog eens ga testen in Duitsland.

Johann

Citaat van: elianmars op 11-07-2007 20:58:51Nederland leent zich er niet voor om dat uit te proberen.

Tuurlijk wel..  ;D

elianmars

Citaat van: Johann op 11-07-2007 20:59:45
Citaat van: elianmars op 11-07-2007 20:58:51Nederland leent zich er niet voor om dat uit te proberen.

Tuurlijk wel..  ;D

Ja, ok, Nederland op zich misschien wel op bepaalde plaatsen, alleen is het jammer dat er dan vaak van die Pino's met een camera in de berm kunnen zitten.
En ik wil mijn roze papiertje toch graag nog even houden.....

matRRR

op parkeerplaats langs de snelweg gewoon je kentekenplaat eraf schroeven, even knallen en hem er weer op fietsen...

Even schroeven, zo gepiept. ;D ;)

t5karel

Citaat van: matRRR op 11-07-2007 21:05:28
op parkeerplaats langs de snelweg gewoon je kentekenplaat eraf schroeven, even knallen en hem er weer op fietsen...

Even schroeven, zo gepiept. ;D ;)
Zat aan die James Bond dingen te denken,ff op t knoppie drukken en KLAK! ander plaatje d,r voor ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

matRRR

goed idee, weet iemand het kenteken van de auto van JP balkenende?

lachen, minister krijgt proces-verbaal wegens absurd weggedrag!
Nieuwsartikelen in het buitenland zullen beginnen met:
Harry Potter found flying without his broomstick!!!

@ karel: gebraden hanen? diegene die het eerst de 280 doorbreekt krijgt een gebraden haan als trofee???

Misha

Citaat van: elianmars op 11-07-2007 20:58:51
Citaat van: Ludo op 11-07-2007 19:54:14

Scuba, toch?

Ik heb geen flauw idee van de topsnelheid. Nederland leent zich er niet voor om dat uit te proberen. Misschien dat ik het ooit nog eens ga testen in Duitsland.
IDD, Nederland leent zich daar niet voor.
Mensen hier verwachten het niet, en je bent dus per definitie een randdebiel als je dat hier gaat proberen

Op de openbare weg, tenminste.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

matRRR

duitsland is niet zo heel ver weg voor enkelen... :evil:

Marc O.

Citaat van: matRRR op 11-07-2007 21:50:23
duitsland is niet zo heel ver weg voor enkelen... :evil:

Lijkt me inderdaad verstandig. Ben geen voorstander van agenten die flitsen bij +10km/hr, maar de agent die iemand aan de kant zet die 210+ rijdt krijgt van mij de opsteker van de week. Op de openbare weg, inderdaad.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Emiel

Waar de orginele toerenbegrenzer zit...je schrikt je rot bij 264km/h.

In DLD uiteraard.

schutten

Citaat van: Emiel op 11-07-2007 22:04:53
Waar de orginele toerenbegrenzer zit...je schrikt je rot bij 264km/h.

In DLD uiteraard.
Was het niet de v max, die staat op 250kmh in de software. Toch niets vergeten? ::)