topsnelheid van je 850

Gestart door matRRR, 11-07-2007 19:40:50

Vorige topic - Volgende topic

kyro

geen record-breker, maar heb de naald 'n
keer in DLD op de 190 gehad van m,n TDI-tje ::)

zou misschien nog wat bij gekomen kunnen zijn,
maar ik vond, dat hard zat opschoot :eusa_shifty:

Marc O.

In D, terug vanuit Oostenrijk, ook een keer 210 gehaald. Was leuk voor een klein half uurtje op een 2x4 baans snelweg, maar toch iets té hard om het langer vol te houden met een volgeladen auto, voorzien van standaard veren en schokbrekers (voelt eigenlijk niet echt zeker aan voor mijn gevoel).
...The Nile isn't just a river in Africa...

J-P

ooit 1 keer geprobeerd om half 3 `snachts op de Gentse Ring, 255 op de teller, op de zumo bleek dat net 240 te zijn. Hard zat voor een T5 met standaard remmen  ::) De topsnelheid boeit me verder niet, het eruit accelereren van sjonnies, terwijl ik wat voorover zittend naar m`n stuur toe, in m`n optische ouwelullenbak met karretje geladen met motoren bij verkeerslichten schept mij veel meer genoegen  8) Alleen de verbruiksmeter kan m`n pret dan nog een beetje drukken maar het gezicht als ze me erna weer voorbij komen als ik de cruisecontrol op 110 of 90 heb gezet is priceless. :eusa_whistle:

Gunnar

Vannacht even over de grens gewip en op lege autosnelweg tussen de 220 en 225 gehaald met mijn S70 2.5 TDI. Durfde de gps niet opendoen wegens teveel hinderlijk licht en was zo al spannend genoeg.

Het verbaasde me dat hij zo bleef doortrekken tot de 180-190. Mijn vorige autos die minderden allemaal al snel bij 160.
Blijft eigenlijk redelijk vast gevoel op de weg geven, zelfs boven de 200.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Sieger

Een paar jaar geleden: op de stille A28-A31 in Noord-Duitsland op een koele zaterdagavond in het voorjaar terug van een bezoek aan de U-bootbunker Valentin in Bremen, met enig geduld ca 255 op de teller, toen was de T5A nog helemaal standaard !
Volvo Power For Life !

mitchelli

niet lang geleden heel vroeg op de A12 heb ik hem even uitgetest op topsnelheid.Hij gaf ongeveer zo`n 275km/u aan  ;D .Als ik nog wat langer mn gas had ingetrapt had ik denk wel de 280 aangetikt  :angel:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

johan283

heb onlangs op weg naar mijn vakantie adres circa 220-230 km gereden.....met volle bepakking. Denk dat er nog wat meer km/h's inzat maar de autobahn was te druk en die duitsers willen dan niet meer naar links...Ze vinden blijkbaar dat ze dan al te snel gaan  :o Dat viel me even tegen, dus rechts er voorbij :evil: mag niet toch gedaan. Ik zal eens een echt rustig stuk opzoeken en dan met een "lege" auto de top gaan bepalen. Ik verwacht een kleine 260-250 km/h....

Op deze snelheden met volle bepakking dan voelen mijn 302mm toch wat onder bemeten, voor snelheden tot 150-180 km/h zijn ze voldoende krachtig  ;D

Peter

Ik rij regelmatig ( keer of 3/4 per jaar) in Duitsland en kan het dan ook niet laten om af en toe even lekker een stukje te blazen, want het gaat zo makkelijk . ik zit dan altijd rond de 205 k/uur met mijn TDI automaat ( met de roemruchte tuningbox) op een vlakke weg  en dat volgens de echte gps km's. een handgeschakelde getunede diesel zou vermoedelijk nog wat harder moeten kunnen gaan.

gr.Peter

Topsport180

Goede avond heren,

Houd een volgende keer de snelheid op je teller ook eens tegen de (werkelijke) snelheid die je TomTom of andere navigatie aangeeft. 200 km/h blijkt dan ineens toch NET geen 200 te zijn  ;)

Aangezien ik in Duitsland woon kan ik mijn auto geregeld even uitlaten  :eusa_dance:
De mijne (een 850 met 2 deuren) gaat na de chiptuning door de 260 op de teller heen, volgens de TomTom 250 echt  :eusa_whistle:
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Peter

Ik heb mijn gpssnelheid (eerst tomtom, nu route 66) regelmatig vergeleken met de snelheidsmeter van mijn tdi, ook met  mijn citroen ds (hobby) en een suzuki vitara (auto van mijn vrouw) . Bij de Vitara rijd ik volgens de gps altijd een km of 4 á 5 zachter dan dat de snelheidsmeter van de auto aangeeft, bij de DS zelfs een km of 7 á 8 . Dit schijnt wettelijk ook zo te horen. Alleen bij de volvo rijd ik volgens de km teller altijd 3 á 4 km langzamer dan mijn gps aangeeft. De snelheidsmeter geeft dus een lagere snelheid weer dan die ik in werkelijkheid rij. Ik heb overigens gewoon standaard 15 inch velgen. Dat is dus best lastig met al die snelheidscontroles. Ik weet niet of mijn volvo een uitzondering is of dat meer volvo's 850  hier 'last' van hebben.

gr.Peter

Ludo

Citaat van: Peter op 05-10-2007 22:15:25
bij de volvo rijd ik volgens de km teller altijd 3 á 4 km langzamer dan mijn gps aangeeft.

bij welke snelheid?.

Peter

ik heb dit bij 50 , 80 en 100 km per uur gedaan met alle drie de auto's om te kunnen vergelijken of alleen de volvo deze 'andersom' afwijking had en dat bleek dus het geval te zijn.

Bij de volvo geldt het ook bij 140, 160 180 en 200 km. De route 66 kan ik op 'snelheid' begrenzen. ik zet hem in Nederland altijd op 140 km per uur, daarna geeft de route 66 een verschrikkelijk geluid zodat ik weet dat ik zachter moet rijden, willen de bekeuringen tenminste betaal blijven. Volgens de snelheidsmeter rijd ik dan echt nog geen 140 km per uur maar meestal ca. 137 km, maar blijkbaar dus al wel te hard.

Bij 205 km zat ik ook maar net aan de 200 km volgens de snelheidsmeter. misschien onlogisch maar ik heb het samen met mijn mede passagiers iedere keer opnieuw kunnen vaststellen.

Ludo

in principe klopt die "altijd 3á4km langzamer" niet.
iedere fabrikant stelt de teller in met een afwijking in jouw voordeel.
dat zal bij de fabrikanten onderling wel verschillend zijn, maar hoeveel is niet belangrijk.
stel dat dit bij volvo 4% is.
ga je dan volgens gps 100 rijden, geeft je teller 96 weer.
rij je volgens gps 140, moet je teller 134.4 weergeven.
bij 200 op de gps is dat 192 op de teller bij 4% afwijking.
het verschil tussen gps en teller word dus telkens groter naarmate de snelheid hoger ligt.

of is gps meting dan toch niet zo correct?.  :eusa_think:

razorx

Ik zou het hierin zoeken:

Een niet militaire GPS is op zo'n 10 meter nauwkeurig (als ik het goed heb).
Als je GPS je snelheid meet is dat over een beperkte tijdspanne.

Als vervolgens de afgelegde afstand wordt berekend kan daar best een afwijking in zitten, met alle gevolgen voor de berekende snelheid.

De klok van de GPS werkt overigens wel nauwkeurig.

Je kan alleen een goede snelheijsmeting doen door een meting over een langere afstand te doen, zodat de waarden uitgemiddeld worden.

Peter

mee eens. ik heb de metingen dan ook altijd over langere afstanden met constante snelheid gedaan en die geven voor mij auto's altijd dezelfde constante afwijking te zien. in Drenthe zijn heel veel snelheidscamera's en ik wilde gewoon zeker weten hoe hard ik dan echt reed als ik 50 of 80 moest rijden