topsnelheid van je 850

Gestart door matRRR, 11-07-2007 19:40:50

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Veel te hard :-)  bij 245 km maar gestopt met doortrekken :-) :-) :-)

razorx

Tja,

dan heb je lijkt mij een betrouwbare referentie.

Mmm oppasssen met de plekken met controle.

Heb overigens op diverse plekken gelezen dat 850 tellers meer om de echte snelheid zweven dan de meeste autos.

Tellers van andere autos zitten toch vaak boven de waarheid.

Ach soms kan perfectie een nadeel zijn...

razorx

Met meer on de echte snelheid zweven bedoede ik overigens een kleinere afwijking maar zowel + als -

Ludo

Citaat van: razorx op 05-10-2007 23:18:13

als je dat door middel van ijking kan aantonen, kan je de constucteur verantwoordelijk stellen voor al je snelheidsboetes.
;D

whachamacollit

Snelheid mijn vrienden is een relatief begrip, en bezien in dat licht is elke snelheid bereikt in een 850 een belevenis op zich. Het in fragmenten van seconden inmengen op het op zich vrij suffe rechterbaantje van bijvoorbeeld de A9 ter hoogte van Velsen kan ontaarden in verbijsterde blikken en krampende rechterkuiten bij het minder bedeelde volkje wat ons ruimte moet verlenen bij het invoegen op de snelweg. De lieden die zich bestuurder mogen noemen van " het gemiddelde" doen hun uiterste best om niet meer dan een uitstel tot invoegen te zijn en kunnen niet anders dan lijdzaam toezien om onze "gedateerde ruimteschepen" uiteindelijk voor te laten gaan. In de parkeergarage, waar de snelheden nog lager liggen zullen zij opnieuw een " minder fris riekend" stukje moeten inslikken omdat het geluid van onze bolides niet alleen normaal nadenken onmogelijk maakt, maar ook een gevoel van jalouzie losmaakt in de berijders van de gemiddelden.
Slechts op de snelweg, vergezeld van de door ons beminden, zal het zover komen dat het pedaal aan rechterzijde gelegen, tot aan de nok wordt ingetrapt en er inhaalslagen zonder grenzen worden gemaakt.
Uiteraard zullen er lieden aangewezen kunnen worden waarbij de afgunst op de gefronste tronies getekend zijn, maar ook bewonderende blikken kunnen ons deel zijn. Het maakt feitelijk niet uit bij welke snelheden een troef wordt behaald, als zij maar wordt behaald.
Als stelregel kan men, zonder scrupules, gerust aanhouden dat het van belang is om immer als eerste aan het stoplicht te staan gelijk een berijder van een motorfiets.
Het vertoon van vermogen hoeft niet, grommend in stilstand, in afwachting van groen, plaats te vinden, maar juist wel in het nauwelijks als eerste waarneembare zweempje van een afzwakkend rood.
Laat het duidelijk zijn dat het bezit, tijdelijk of niet, van een volvo, model 850, het de bestuurder ten alle tijde toestaat om onder alle omstandigheden met een, aan wanstaltigheid grenzende drang om als eerste te vertrekken en ook als eerste te eindigen.Elk ander voertuig hoort, en als men niet anders kan, mag er geweld, hetzij verbaal, hetzij lichamelijk, worden gebruikt om deze rechten te verdedigen. In geval dat er geen geweld wenselijk is, er geen ruimte voor schermutselingen is, of dat de zogeheten "dienaars van de wet" in de regio aktief zijn, is slechts diepgewortelde haat uw deel en dient er een later tijdstip afgewacht te worden.
Nimmer zult u, als berijder van het "edele metaal" een rookpluim in uw, door het leven geteisterde gelaat kunnen verdragen als u een oprechte 850 fanaat bent en ook als zodanig door het leven wilt gaan.
U, wordt door heren als ik, bezworen om het poot stijf te houden, op welke vorm van verharding van wegen van welke aard dan ook, zodat wij allen, fier kunnen beamen dat wij tot het gilde der 850 rijders behoren en als nooit tevoren, zelfs de begaande paden een nieuwe dimensie durven geven.
Gas, mijn companen in het kwaad, is ons motto!

"Is het sap het knijpen waard"

razorx

Amen.

Mooi stukje proza overigens.

razorx

Even off topic,
mijn gaspedaal blijkt van plastic HELLUP!
Toevallig vandaag ontdekt werkelijk cultuurschock.

Chris

Mooi! Bijna ontroerend :angel: .... wie niet om was is het nu wel ::)

jero

@ whachamacollit : tijd voor een eigen (wekelijks) column op dit forum  :eusa_clap:

Jur

@ whachamacollit

Valt niet mee om daar als dislect doorheen te komen. Maar ik begrijp wat je bedoelt.  :evil:

Topsport180

Citaat van: jero op 06-10-2007 11:11:44
@ whachamacollit : tijd voor een eigen (wekelijks) collum op dit forum  :eusa_clap:

Maar een column mag ook  8)
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

jero

Citaat van: Topsport180 op 06-10-2007 11:50:09
Citaat van: jero op 06-10-2007 11:11:44
@ whachamacollit : tijd voor een eigen (wekelijks) collum op dit forum  :eusa_clap:

Maar een column mag ook  8)

Ook goed ;)

850Tim

@ whachamacollit:

:eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

Mooi gesproken geschreven
Simply the best.......

Scooby Doo

Citaat van: Ludo op 05-10-2007 23:22:55

als je dat door middel van ijking kan aantonen, kan je de constucteur verantwoordelijk stellen voor al je snelheidsboetes.
;D

Bedoel je dan de boetes voor te traag te rijden Ludo??  ;D ;D   Die bakken tekenen sneller aan dan ze daadwerkelijk lopen. De mijne liegt ong. 10%. 110 op teller zal ongeveer 100 in het echt zijn.

Ik heb er eens 230 mee gereden (5 jaar geleden, en nog zonder de R-bumper. F*ck man dan werd het echt wel een dweil. Niet meer opnieuw geprobeerd.)
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 06-10-2007 12:44:11
Citaat van: Ludo op 05-10-2007 23:22:55

;D

Bedoel je dan de boetes voor te traag te rijden Ludo??  ;D ;D   

:eusa_think:
goed opgemerkt.  ;D