Simpele interval wisser ??

Gestart door Turbo-Geek, 12-07-2007 19:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 13-07-2007 00:05:32
Ik wil gewoon zelf beslissen wanneer de ruitenwissers hun werk gaan doen  :eusa_snooty:

Ik heb ook een hekel aan het onvoorspelbare van regensensor gestuurde ruitenwissers.

En dan nog moet het wel afhankelijk van jouw idee van droge voorruit wissen, en niet te vaak of te langzaam.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Citaat van: Freakybaby op 13-07-2007 00:17:21
Citaat van: elianmars op 13-07-2007 00:05:32
Ik wil gewoon zelf beslissen wanneer de ruitenwissers hun werk gaan doen  :eusa_snooty:

Ik heb ook een hekel aan het onvoorspelbare van regensensor gestuurde ruitenwissers.

En dan nog moet het wel afhankelijk van jouw idee van droge voorruit wissen, en niet te vaak of te langzaam.
Bij een goeie zit daar een instelmogelijkheid voor..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MaxieS70

Citaat van: Misha op 13-07-2007 00:04:47

Ik heb auto's gehad die minder kostten en waarin ik een jaar heb gereden...
Een hoop centen wel. Zo'n relais is tientjeswerk.

Maar het is natuurlijk wel een hele mooie oplossing, helemaal mee eens.
Is zo'n ding erg zichtbaar ?

het draadje kan je heel eenvoudig via het hemeltje en de A stijl wegwerken en de sensor zelf komt achter de binnenspiegel te zitten, dus die zie je niet. Goedkoop is het idd niet maar wel gaaf  ;D

Freakybaby

Citaat van: Misha op 13-07-2007 00:18:02
Citaat van: Freakybaby op 13-07-2007 00:17:21
Citaat van: elianmars op 13-07-2007 00:05:32
Ik wil gewoon zelf beslissen wanneer de ruitenwissers hun werk gaan doen  :eusa_snooty:

Ik heb ook een hekel aan het onvoorspelbare van regensensor gestuurde ruitenwissers.

En dan nog moet het wel afhankelijk van jouw idee van droge voorruit wissen, en niet te vaak of te langzaam.
Bij een goeie zit daar een instelmogelijkheid voor..

Bij een goeie wel ja, maar bij de meeste niet (of niet makkelijk)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

robbie409

Ik heb 3 interval-gevallen bij IPDUSA gekocht (Adjustable Wiper Delay Control)

2 teveel, voor mede-forummers. Scheelt in de verzendkosten.

Ik heb voor de laagste verzendkosten gekozen, het kan dus ff duren voordat ze er zijn. Ik bied er dus 2 aan voor 35 euro per stuk.
(normaal betaal je voor 1: 38 + 22 = 60 us$, als je de goedkoopste verzendkosten kiest).

V70geRwin

Citaat van: robbie409 op 13-07-2007 01:53:49
Ik heb 3 interval-gevallen bij IPDUSA gekocht (Adjustable Wiper Delay Control)

2 teveel, voor mede-forummers. Scheelt in de verzendkosten.

Ik heb voor de laagste verzendkosten gekozen, het kan dus ff duren voordat ze er zijn. Ik bied er dus 2 aan voor 35 euro per stuk.
(normaal betaal je voor 1: 38 + 22 = 60 us$, als je de goedkoopste verzendkosten kiest).

vergeet de douane niet  :eusa_whistle:

850 T5 Freak

hmm als ik opdie zweedse site kijk die DCCCCL gaf zie ik dat ik een roze relais moet vervangen door die van de VW alleen ik heb zo'n relais daar niet zitten  :P zeker weer bouwjaar afhankelijk  :P
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Misha

Citaat van: 850 T5 Freak op 13-07-2007 20:31:55
hmm als ik opdie zweedse site kijk die DCCCCL gaf zie ik dat ik een roze relais moet vervangen door die van de VW alleen ik heb zo'n relais daar niet zitten  :P zeker weer bouwjaar afhankelijk  :P
Bij die van IPD zit een  duidelijke handleiding met bouwjaren enz.
Wellicht dat iemand die even wil scannen voor je, relaisplek zal wel hetzelfde zijn..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850 T5 Freak

Dat zou geweldig zijn  :eusa_pray: aangezien er een VW relaistje op komst is  :eusa_dance:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Adri

Zelf heb ik al jaren een IPD in mn 850 zitten en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik uitsluitend de regensensorstand en dat bevalt me uitstekend. De sensor heb ik idd achter mn spiegel gemonteerd, bijna niet zichtbaar.
Op het relais zit een stelfunctie waarmee je invloed kan uitoefenen op de gevoeligheid (zelf nooit gebruikt).

Adri

Arien

#25
Heb 2 dgn geleden ook een IPD interval relais gekocht, meteen betaald, snelle service, gisteren al vestuurd blijkbaar... nu ff afwachten wanneer ie er is, kijken of dat echt een paar weken duurt?!.... benieuwd hoe straks het werkt, lijkt een simpele en doeltreffende oplossing eigenlijk....

Misha

Citaat van: Arien op 27-07-2007 13:55:55
Heb 2 dgn geleden ook een IPD interval relais gekocht, meteen betaald, snelle service, gisteren al vestuurd blijkbaar... nu ff afwachten wanneer ie er is, kijken of dat echt een paar weken duurt?!.... benieuwd hoe straks het werkt, lijkt een simpele en doeltreffende oplossing eigenlijk....
Ik heb  met CC betaald, was er binnen een week, 5 dagen geloof ik.
En het werkt echt prima.
Enige minpuntje is dat op het moment dat je de sproeier gebruikt (handle naar je toe), dat ie niet meer automatisch 3 of 4 wisbewegingen maakt in 90% van de gevallen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Arien

Citaat van: Misha op 27-07-2007 14:00:27
Citaat van: Arien op 27-07-2007 13:55:55
Heb 2 dgn geleden ook een IPD interval relais gekocht, meteen betaald, snelle service, gisteren al vestuurd blijkbaar... nu ff afwachten wanneer ie er is, kijken of dat echt een paar weken duurt?!.... benieuwd hoe straks het werkt, lijkt een simpele en doeltreffende oplossing eigenlijk....
Ik heb  met CC betaald, was er binnen een week, 5 dagen geloof ik.
En het werkt echt prima.
Enige minpuntje is dat op het moment dat je de sproeier gebruikt (handle naar je toe), dat ie niet meer automatisch 3 of 4 wisbewegingen maakt in 90% van de gevallen.

Hehe dat zou lekker snel zijn 5 dgn, hoop dat ie snel binnen is,.....
Ik tik hem gewoon nog een keertje naar beneden aan dan zodat ie extra wist....

robbie409

Ik heb ze afgelopen vrijdag ontvangen.

En inderdaad, vergeet de heren van de doaune niet....

De douane heeft 21,85 + 8,50 aan heffingen opgelegd. Dat is per stuk dus 10 euro extra  :-\

Kosten relais: 38 dollar + 1/3 van 22 voor de verzending: 45 dollar (=33 euro)

Totaal: 43 euro.

Ik had er 3 gekocht, één gaat naar een mede-forummer, de andere zou ook naar een mede-forummer gaan, maar die vind hem nu te duur  :eusa_naughty: Ik heb er dus één over voor 43 euro...!

Ik moet zeggen, het monteren is even een klusje (je moet je een weg banen tussen alle relais die gemonteerd zitten, want de relais (203) die je moet vervangen zit bovenop) maar erna ben je dus zelf de baas over de interval-snelheid. En met deze prachtige zomer is dat best fijn.

gjg

hallo,

Net even het relais verwisseld. Wie had het over 15 min. werk? In 5 minuten gepiept, het meeste werk was nog de bekleding onder het stuur wegpakken en terug monteren.
Wekt perfect en echt geen moeite.
Dank Robbie 409

GJ