S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Ik zat het net te denken...volgens mij idd open loop bij volgas.  bobines zijn ook nieuw...dus eerst maar bougies.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Piet

Citaat van: mitchelli op 03-08-2012 00:55:31
Ik zat het net te denken...volgens mij idd open loop bij volgas.  bobines zijn ook nieuw...dus eerst maar bougies.

Ooow, je hebt natuurlijk 5 aparte bobines.... da's dan weer een ander verhaal.

mitchelli

Idd  :)

Is het erg om zonder bov te rijden eigenlijk? Of zou dat helemaal geen kwaad kunnen?

widebody

Mitchel, dat kan een boost spike geven in sommige situaties. Dat wil je denk ik niet. Tenzij je niet op volle druk gaat rijden.

Piet

Mijn persoonlijke mening is dat een BOV nergens goed voor is , dat wil zeggen als je dan wel een  turbo hebt met een goed werkende interne bypass valve !!!!
Zo'n BOV laat lucht af die wel eerst door de LMM gemeten is, maar dus uiteindelijk niet in je motior terecht komt.
Heb je geen werkende interne bypass valve is het echter niet verstandig zonder BOV te gaan rijden, omdat bij gasloslaten de turbo aan de compressiezijde grote drukschommelingen voor zijn kiezen krijgt welke de turbo kunnen gaan beschadigen.

Wout309t

Citaat van: Piet op 03-08-2012 09:40:34
Mijn persoonlijke mening is dat een BOV nergens goed voor is , dat wil zeggen als je dan wel een  turbo hebt met een goed werkende interne bypass valve !!!!
Zo'n BOV laat lucht af die wel eerst door de LMM gemeten is, maar dus uiteindelijk niet in je motior terecht komt.

Mee eens. Ik heb hem er onlangs weer eens opgezet, maar na overschakelen merk je dat de verhoudingen even weg zijn. Motor pakt niet direct lekker op, omdat hij heel even veel te rijk loopt.

Hij gaat er dus weer af.
2011 V70 2.0T R-Design MT

mitchelli

Oké duidelijk. Garret heeft geen interne helaas.

elianmars

Is de Forge FMDVK04S er misschien geschikt voor, of past die niet?

Wout309t

Er zit op die turbo geen aansluiting voor een recirculerende klep.

Jelmar

Volgens mij is het niet helemaal duidelijk waar een BOV voor bedoelt is.... :eusa_wall: :eusa_wall:

Mitchell, als je een hekel aan je garrett hebt, rij dan vooral zonder dumpvalve, je kunt wel de lucht laten recirculeren ivm de LMM.

Maar dat een dumpvalve een zinloos apparaat is, dat is natuurlijk bullshit.
Misschien als je een CBV op je mitsubishi gehaktmolentje hebt is het overkill.
850R

Martijn_B

Mitch, ik heb je al eens verteld waarom je een blow off valve MOET gebruiken! Anders krijg je "compressor surge loading":

1) Je hebt turbo druk opgebouwd in je buizensysteem
2) Druk komt door de gasklep die open staat in je intake en daarna kop
3) Je gaat van het gas af: gasklep dicht en je sluit het systeem af
4) Je sluit nu de lucht op tussen je compressor wiel van je turbo en je gasklep
5) De opgesloten lucht die niet weg kan omdat je BOV afgekoppeld is zorgt er voor dat je compressor wiel ineens dramatisch snel "stilstaat". Dit zorgt voor ongewenst veel stress op de turbo.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Wout309t

Hoeft niet perse een BOV te zijn Martijn... ;)

Martijn_B

BOV, CBV, DV.... -.-
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Citaat van: Wout309t op 03-08-2012 13:05:35
Hoeft niet perse een BOV te zijn Martijn... ;)

Bij voorkeur niet..... Doe mij maar een een interne bypass valve op mijn gehaktmolentje ....
Maar als er niks recirculerends op zit zal je toch aan de BOV moeten, dat was ook wel duidelijk vermeld, daar bleek ook wel uit (voor de oplettende lezer) dat de bedoeling van een BOV toch wel duidelijk was hoor.

Is ook wel stoer hoor natuurlijk  dat harde pssst geluid bij overschakelen, vooral voor de toffen onder ons die een 19T maar een gehaktmolentje vinden.

mitchelli

Ja Martijn en Piet,ik weet wat een bov doet. Vroeg me alleen af of de stress op compressor wel mee zou vallen zonder bov. Niet dus.  :)

Heb de recirculeerende bov van forge weer terug gemonteerd. Dat werkt nu prima.

Heb de bougies vervangen ivm het inhouden. Dit heeft helaas niet geholpen. Merk eigenlijk dat hij het in alle versnelling goed doet,behalve in 2. Als ik vanaf 2500 toeren gas geef in 2e versnelling,gaat hij dus lichtjes inhouden (bij volle druk). Als ik pas volgas geef vanaf 4000 toeren heb ik nergens last van.
Ik weet dat het dus maar in een heel klein werkgebied is,maar vind het toch irritant.

Fasttech maar even gebeld voor advies. Marco zegt dat misschien de turbodruk te snel inkomt in 2e versnelling (1e versnelling is druk wat lager,en vanaf 3e versnelling heeft de computer wat meer tijd om na te denken). Hij gaf als advies de wastegate wat slapper te zetten. Morgen maar eens doen,want alles is nu ziedend heet  ;D