S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Volgens mij doe je het erom Mitchell,bij elke 5e poging om de storing op te lossen een slinger aan de wastegate te geven,.... ;D
Mooi dat het euvel is gevonden en voorzichtig met die turbo druk. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MrCain

Citaat van: mitchelli op 04-08-2012 15:54:43
Ik heb het gelukkig gevonden!

Heb de wastegate weer strakker gezet. Nog iets strakker dan voorheen. Maar ik zag ineens dat het vacuümpotje van de wastegate los zat! Deze goed vastgezet,en probleem niet meer voorgekomen.
Had tegelijk het brandstoffilter vervangen. Dat zou het in principe ook geweest kunnen zijn....

De druk is na het iets strakker zetten wel iets hoger (1.4 ipv 1.3 bar). Maar lijkt zo nog harder te trekken dan voorheen  :eusa_dance:

Heb ook de rubber ringetjes vervangen van de condensor aansluitingen (lekte daar iets). En airco opnieuw gevuld.

Weer een productieve dag geweest zo :-)

Hmmmmm...... :eusa_think: wat is het nu geweest....Maar wel weer geweldig dat de C het weer perfect doet! Wel ff AFR in de gaten houden met hogere druk.

Ene houd je koppeling het nu ook weer?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

mitchelli

Heb nog geen afr meter  :eusa_shhh:

En koppeling houdt het prima gelukkig.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

MrCain

Heb nog geen afr meter  :eusa_shhh:   :eusa_naughty:

En koppeling houdt het prima gelukkig.   :eusa_dance:

Gelukkig dat ie het houdt!! Die originele van de C's zijn volgens mij best wel zwaar uitgevoerd.....hoop dat de dual mass het ook houdt...

Unexist

Citaat van: dennisessens op 03-08-2012 20:58:49
Haha nee Mitchelli tegen unexist excuses

Heb ik iets gemist?  :-\
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Walter

wat ben je nu weer wielerologisch van plan ?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mitchelli

Morgen weer wat te doen....Ben benieuwd of ik het verschil merk!

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mitchelli

MrCain

Citaat van: mitchelli op 10-08-2012 15:14:34

:eusa_drool:

Dat is iets wat ik ook graag op mn 850 zou willen hebben. Ben benieuwd naar het resultaat en bevindingen!

BTW: zijn die stabilisatorstangen nou echt zoveel dikker dan origineel? of gebruiken ze daar ander soort staal voor? (4140)

Martijn_B

Vandaag Mitchelli geholpen met het detailen van zijn C70. Morgende Custom Turbo meeting in Zevenaar, dus auto moest er netjes uit zien. Helaas wéér geen goede camera, nu alleen een i-phone dus het is een beetje behelpen.

De lak was op het eerste gezicht in prima staat, hier en daar een krasje en redelijk wat swirls maar lang niet zoals de rode Volvo 850 T5 van Jeffrey van vorige week. (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58848.0.html)

Bij deze een aantal plaatjes:

Aan de slag met de rotary:

50/50 op de motorkap, lak is harder dan de rode van vorige week. De mooie donkerblauwe kleur kwam weer naar boven.

Motorkap klaar en in 2 stappen gepolijst. De reflectie is fenomenaal:

Ook hier weer krassen bij de handgrepen. Door de harde lak kost dit engelengeduld om met de hand weg te krijgen en is ook niet helemaal gelukt. Kwestie van tijd, maar hadden we nu een beetje tekort.

Goede indicatie van de metallic kleur!

Achterbumper was eens overgespoten, maar de overgang tussen oud en nieuw viel erg op:

Flinke kras:

Wetsanden:

Na het polijsten:

Tevens op het dak:

Weer wetsanden:

En 95% weg:

Omdat Mitchell nu te lui is om naar buiten te lopen en met zijn spiegelreflex échte foto's te maken van het eindresultaat (incl Mothers Wax Advanced Car Wax en Mothers Wax Advanced Liquid Polymer Top Coat  ;D ) doen we dit morgen!

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

big ben

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

maartendeb

MarkoC70T5

Zal morgen wel wat fotos maken.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.