S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Citaat van: mitchelli op 07-03-2012 17:23:40
Ja idd. Maar hij is klaar. Afgesteld op 1.4 bar. Pks moet ik een keer voor terug komen. Want hij is nu loeiheet,en komt het aantal pks niet ten goede (325 pk) geschatte waarden zijn rond de 360 pk.

Eerst maar eens gaan proefrglijden op de weg.....
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Laserblue

Citaat van: mitchelli op 21-02-2012 12:58:22

Maar idd,ik ga voor rond de 1.3 a 1.4 bar. Dit moet volgens rica goed gaan. Ik zit dan wel bij die druk rond de 380 a 400 pk schatten ze     8)

Citaat van: mitchelli op 07-03-2012 17:23:40
Ja idd. Maar hij is klaar. Afgesteld op 1.4 bar. Pks moet ik een keer voor terug komen. Want hij is nu loeiheet,en komt het aantal pks niet ten goede (325 pk) geschatte waarden zijn rond de 360 pk.

Eerst maar eens gaan proefrijden op de weg.....

Vind het wel een flink gat tussen schatting en "realiteit".  :eusa_eh:
Waar ligt dat aan?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mitchelli

die 325 pk was bij 1.2 bar. Rijdt nu 1.4 bar. Vandaar dat verschil. Lijkt in zn 3 nog niet goed.  ( geen hogere versnelling uitgeprobeerd)Gaat van 1.5 naar 1.1 bar...desniettemin gaat hij wel af! Maar snel proberen bij droog weer.....en anders weer terug.   :P
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Turbo-Geek

Citaat van: M a r c op 05-03-2012 18:40:59
Citaat van: widebody op 02-03-2012 22:01:19
Citaat van: M a r c op 02-03-2012 21:08:07
Citaat van: widebody op 27-02-2012 08:44:23
en een AVC-R. Dan kan je 't veel beter controleren!

Onzin....  Dan ga je de hele turbodrukregelng losmaken van de rest van het motormanagement.... Als iemand met verstand de mapping doet heb je absoluut geen andere randapparatuur nodig om de druk te controleren.

Marc, Ik twijfel niet aan jouw kennis. Maar waarom word bij de GTT's en WRX'en als eerste een AVC-R gemonteerd alvoor men verder gaat met tunen. Zelfs als ze naar EMS (Marc Verhoeven) en Fine-Line Imports gaan voor een chipkuurtje. Dit meestal icm een AFR meter.

Neem anders maar eens contact op met SPS Molenhoek(Gerrit Stoel).

En anders kan Sergio je ook nog wel 't een en ander vertellen.

Je twijfelt dus wel.... Dat mag  ;). Feit blijft dat wij motoren gebouwd hebben met nog veel grotere turbo's en motoren tot 500pk waarbij we nog nooit een externe boostcontroller nodig hebben gehad. De turbodruk bij deze motoren is snaarstrak en right on target. Met een ME7 of ME9 heb je die dus absoluut niet nodig, zolang er maar iemand de mapping doet die er serieus verstand van heeft. Een Porsche GT2 RS met plus 600 pk heeft ook echt geen externe boostcontroller aan boord hoor. Dus wanneer men naar zo'n ding grijpt zie ik dat als een noodoplossing....

Zie het meer als een uitbreiding en meer vrijheid.
De meesten met een GT2 vinden het wel best als er 600 pk is en dat zijn niet de types die zelf aan de auto modificeren, dat doe je gewoonweg niet met dat geld. Die gasten gaan voor oliepeilen al naar de dealer.
De hobbyisten doen dat wel graag en krijgen middels een EBC extra vrijheid mbt het regelen en monitoren van de druk.
Maar goed de keuze is voor eenieder zelf te bepalen.

Marc, Opvallend dat ik nooit wat op het forum zie van die 500pk Volvo's ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mitchelli

Herstel....
Net nog even wezen knallen op de snelweg. Gaat echt serieus snel.  :o en zeker sneller dan de zwarte 850.Heeft alleen een boost spike...zodra de turbo opspoelt vliegt hij naar de 1.5 bar,dan meteen weer terug naar  1.1 bar,en bouwt dan weer rustig op tot 1.4 bar. Zal morgen rica bellen,maar lijkt op een wat te strak afgestelde wastegate...
Verder douwt hij keihard door tot de begrenzer (7000 toeren). En ben ik erg tevreden met de power...zeker met standaard iternals!

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

M a r c

Citaat van: Turbo-Geek op 07-03-2012 18:27:49
Citaat van: M a r c op 05-03-2012 18:40:59
Citaat van: widebody op 02-03-2012 22:01:19
Citaat van: M a r c op 02-03-2012 21:08:07
Citaat van: widebody op 27-02-2012 08:44:23
en een AVC-R. Dan kan je 't veel beter controleren!

Onzin....  Dan ga je de hele turbodrukregelng losmaken van de rest van het motormanagement.... Als iemand met verstand de mapping doet heb je absoluut geen andere randapparatuur nodig om de druk te controleren.

Marc, Ik twijfel niet aan jouw kennis. Maar waarom word bij de GTT's en WRX'en als eerste een AVC-R gemonteerd alvoor men verder gaat met tunen. Zelfs als ze naar EMS (Marc Verhoeven) en Fine-Line Imports gaan voor een chipkuurtje. Dit meestal icm een AFR meter.

Neem anders maar eens contact op met SPS Molenhoek(Gerrit Stoel).

En anders kan Sergio je ook nog wel 't een en ander vertellen.

Je twijfelt dus wel.... Dat mag  ;). Feit blijft dat wij motoren gebouwd hebben met nog veel grotere turbo's en motoren tot 500pk waarbij we nog nooit een externe boostcontroller nodig hebben gehad. De turbodruk bij deze motoren is snaarstrak en right on target. Met een ME7 of ME9 heb je die dus absoluut niet nodig, zolang er maar iemand de mapping doet die er serieus verstand van heeft. Een Porsche GT2 RS met plus 600 pk heeft ook echt geen externe boostcontroller aan boord hoor. Dus wanneer men naar zo'n ding grijpt zie ik dat als een noodoplossing....

Zie het meer als een uitbreiding en meer vrijheid.
De meesten met een GT2 vinden het wel best als er 600 pk is en dat zijn niet de types die zelf aan de auto modificeren, dat doe je gewoonweg niet met dat geld. Die gasten gaan voor oliepeilen al naar de dealer.
De hobbyisten doen dat wel graag en krijgen middels een EBC extra vrijheid mbt het regelen en monitoren van de druk.
Maar goed de keuze is voor eenieder zelf te bepalen.

Marc, Opvallend dat ik nooit wat op het forum zie van die 500pk Volvo's ......

Kijk wat vaker op onze Facebook pagina dan  ;) onlangs nog een V70R afgeleverd met versterkt blok door ons gebouwd met een GT3582R en nog wat meer spullen, gemapt door MTE en draait strak 1,75 bar. Als je de datalogging bekijkt is de turbodrukregelng snaarstrak. Zonder externe boostcontroller. Hell, we hebben zelfs de MAF laten vervallen, die gaan anders toch steeds kapot met zoveel flow ;D

@ Mitchell, gefeliciteerd met je C70 en veel rijplezier gewenst, zal je topic nu niet verder meer vervuilen  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 07-03-2012 23:42:04
Kijk wat vaker op onze Facebook pagina dan  ;) onlangs nog een V70R afgeleverd met versterkt blok door ons gebouwd met een GT3582R en nog wat meer spullen, gemapt door MTE en draait strak 1,75 bar. Als je de datalogging bekijkt is de turbodrukregelng snaarstrak. Zonder externe boostcontroller. Hell, we hebben zelfs de MAF laten vervallen, die gaan anders toch steeds kapot met zoveel flow ;D

Even helemaal off topic, mooi project! Zal geen goedkoop grapje zijn, lijkt me. Hoeveel gaat zoiets nou ongeveer kosten?

Niet dat ik dat met mijn wagen van plan ben, ik kan me met de huidige setup al niet inhouden  :eusa_shifty:

Rovanvel

Top mitchelli!

Hopelijk blijft het je allemaal goed bevallen, en verdomd veel rijplezier met het nieuwe monster!
Je moet hem bij de volgende meeting maar eens uitgebreid aan ons tonen :P

Walter

maak het dan helemaal af Marcel :-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Laserblue

Klinkt ie ook net zo als die zwarte Mitch?  8)

zal je wel een hoop bandjes gaan kosten  :evil:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mitchelli

Kost genoeg zal ik maar zeggen  ;)

Hij klinkt niet als die zwarte ( helaas) die zwarte klonk grof en onbeschoft. Deze klinkt wat beschaafder. Maar stoer genoeg  :)

Heb de Watergate iets slapper gezet. In de pauze effe testen. En wellicht de druk nog iets hoger laten flashen....

Martijn_B

Top man, klinkt goed! Ik zeg wel: boost controller, al is het maar voor controleren boost spikes en vasthouden gelijke druk.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

Citaat van: Walter op 08-03-2012 09:52:40
maak het dan helemaal af Marcel :-)

Nou, ik heb van Marc te horen gekregen wat zoiets kost. Laat maar.....  :eusa_shifty: