S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: mitchelli op 07-06-2012 07:58:37
Of nog beter....ik daag Jan uit voor een sprintje  :evil:    ;D

Nou, die auto is tegenwoordig meer een tuinhuisje als wat anders ;D

Maar..... daar komt verandering in 8)

rovelra

Citaat van: )()()sT op 07-06-2012 09:45:10

Nou, die auto is tegenwoordig meer een tuinhuisje als wat anders ;D

Maar..... daar komt verandering in 8)

Lol , dan wel het snelste tuinhuisje van het land!!

cas

betreft die inlaatpakking... zie ik het nou verkeerd, of zorgt hij dus dat het blok de warmte minder snel kwijt kan, omdat het spruitstuk niet meer als verlenging van koeling ( lucht) kan dienen. kan er beter 1 tussen de turbo zetten, minder snel kans op scheuren!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Wout309t

Nee, zorgt er voor dat je inlaatspruitstuk minder opgewarmd wordt door het blok als je bijvoorbeeld even stilstaat voor het stoplicht.
Ik heb weleens metingen gedaan met een non-turbo auto. Als je met een koude motor gaat rijden en blijft rijden, blijft je spruitstuk behoorlijk koel.
Zodra je echter even stilstaat warmt het spruitstuk heel snel op en koelt bijna niet meer af.
Of zo'n pakking werkt? Vast wel, maar denk niet dat je het voelt.

Bij je turbo zou ik niet doen, ik weet bijna zeker dat het materiaal daar niet tegen kan en het heeft ook geen zin.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Rovanvel

maar mitch wat is op dit moment je grootste restrictie ? is dat de lucht inlaat?
is dan misschien "big bore throttle body" dan niet iets ? je hebt namelijk het hele luchtinlaat traject vergroot behalve dat stuk.

http://snabb.3dcartstores.com/Big-Bore-Turbo-Intake-Kit_p_102.html

of maakt dit maar weinig tot niks uit ?

Piet

Citaat van: Turbobiker op 06-06-2012 21:01:48
Denk overigens dat die 64 a/r niet zo een beperking is.

Maar zit me nog steeds af te vragen waarom dat ding van Mitchelli gewoon niet loopt? 2871 van Jan ging ruim over de 400pk.

Jan had toch een 3071 dacht ik....

Als het een x rond de 15 graden is,zal ik nog eens een afspraak voor een banktest maken bij FT. Weet zeker dat ik dan een stuk dichter bij die magische 400 pk kom  ;)

Of nog beter....ik daag Jan uit voor een sprintje  :evil:    ;D

Stond het spulletje van Viggen een tijdje terug niet te koop? Volgens mij was dat toch een 2871R,  ik dacht wel dat hij hogere drukken haalde (1.7 bar) om over de 400 pk te komen.
Die drukken zou  een 2871 toch moeten aankunnen zonder buiten zijn efficiency range te geraken?

Turbobiker

Citaat van: Piet op 07-06-2012 10:53:37

Maar zit me nog steeds af te vragen waarom dat ding van Mitchelli gewoon niet loopt? 2871 van Jan ging ruim over de 400pk.

Als het een x rond de 15 graden is,zal ik nog eens een afspraak voor een banktest maken bij FT. Weet zeker dat ik dan een stuk dichter bij die magische 400 pk kom  ;)

Stond het spulletje van Viggen een tijdje terug niet te koop? Volgens mij was dat toch een 2871R,  ik dacht wel dat hij hogere drukken haalde (1.7 bar) om over de 400 pk te komen.
Die drukken zou  een 2871 toch moeten aankunnen zonder buiten zijn efficiency range te geraken?

OK, maar waarom zit Mitchelli dan nog niet op hogere drukken? Veel moeite voor iets wat je met een 19T ook min of meer haalt.

En ik zat met een 3071 met een 64a/r en de kleine gasklep en lmm inlaat met alleen glt nokkenassen ook op 400pk. Meen bij 1.7 bar, kan ook 1.8 geweest zijn (dan was  1.7 bar 380pk). Dus ik blijf er bij dat er bij dit project iets heel erg mis is.

Die van Jan liep echt nog harder dan die van mij, ongelofelijk hoe dat ding aan het gas hing!

De Tussenpaus

arjenT5R

Citaat van: ruubje op 07-06-2012 08:14:09
Daar zou ik mee oppassen...

Hij rijd v8 biturbo tegenwoordig.... (500+ pk dacht ik) ;D

Ff van NT gestolen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Mja als we er van uitgaan dat 1.7 a 1.8 bar nodig is om 400 pk te halen, zal er  toch ergens nog een restrictie moeten zitten dan.
Hetzij in de uitlaatzijde waardoor de turbo niet op druk komt.
Of in het aanzuiggedeelte waardoor de turbo te weinig lucht aan kan zuigen om druk op te bouwen.
Of in de turboslangen voor en na de intercooler, rechte hoeken bv zijn een niet te onderschatten restrictie op zich.
Of in de intercooler.
Of er is iets met de turbo zelf.

Ik denk niet dat het aan de kop, wat betreft de inlaatpoorten,  ligt, als er daar een restrictie is zou je juist wel hoge drukken kunnen verwachten.

Piet

Die RS6'en  dat zijn echt beesten.
http://www.youtube.com/watch?v=fwnto05elCE

mitchelli

Citaat van: Turbobiker op 07-06-2012 12:23:31
Citaat van: Piet op 07-06-2012 10:53:37

Als het een x rond de 15 graden is,zal ik nog eens een afspraak voor een banktest maken bij FT. Weet zeker dat ik dan een stuk dichter bij die magische 400 pk kom  ;)

Of nog beter....ik daag Jan uit voor een sprintje  :evil:    ;D

Stond het spulletje van Viggen een tijdje terug niet te koop? Volgens mij was dat toch een 2871R,  ik dacht wel dat hij hogere drukken haalde (1.7 bar) om over de 400 pk te komen.
Die drukken zou  een 2871 toch moeten aankunnen zonder buiten zijn efficiency range te geraken?

OK, maar waarom zit Mitchelli dan nog niet op hogere drukken? Veel moeite voor iets wat je met een 19T ook min of meer haalt.

En ik zat met een 3071 met een 64a/r en de kleine gasklep en lmm inlaat met alleen glt nokkenassen ook op 400pk. Meen bij 1.7 bar, kan ook 1.8 geweest zijn (dan was  1.7 bar 380pk). Dus ik blijf er bij dat er bij dit project iets heel erg mis is.

Die van Jan liep echt nog harder dan die van mij, ongelofelijk hoe dat ding aan het gas hing!

Ik wil niet (al zou het kunnen) op 1.7/1.8 bar rijden. Wil het namelijk heel houden. En ben echt tevreden zo....Maar kan weleens voor de gein fasttech bellen waarom ze hem niet afgesteld hebben op hogere druk...

En nogmaals...19T krijgt nooit de grafiek/prestatie voor elkaar die ik met deze turbo heb. Die discussie kan je een paar pagina`s terug lezen
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Turbobiker

Citaat van: Piet op 07-06-2012 12:42:15
Mja als we er van uitgaan dat 1.7 a 1.8 bar nodig is om 400 pk te halen, zal er  toch ergens nog een restrictie moeten zitten dan.
Of in het aanzuiggedeelte waardoor de turbo te weinig lucht aan kan zuigen om druk op te bouwen.
Of in de turboslangen voor en na de intercooler, rechte hoeken bv zijn een niet te onderschatten restrictie op zich.
Of in de intercooler.

Ik denk niet dat het aan de kop, wat betreft de inlaatpoorten,  ligt, als er daar een restrictie is zou je juist wel hoge drukken kunnen verwachten.

Andere kop schijnt in die regionen 20pk verschil te maken. Daar zal het flowen van Jan zijn kop zeker een verschil hebben gemaakt.

Inlaattraject van mijn wagen was verre van ideaal, maar die dikke turbo trekt de lucht wel naar binnen. De motor in had geoptimaliseerd kunnen worden met een andere gasklep, maar ook betere IC. En zelfs het hele inlaatspruitstuk. Je kunt zo ver gaan als je zelf wilt. Maar ik wil maar laten zien dat die maatregelen niet perse nodig zijn om eenvoudig de 400pk te halen. Pas richting de 500pk moet je daar een beetje over na gaan denken. En voor 600pk+ moet je die maatregelen eerst gaan nemen voordat je ook maar naar een turbo gaat kijken.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: mitchelli op 07-06-2012 12:45:10
En nogmaals...19T krijgt nooit de grafiek/prestatie voor elkaar die ik met deze turbo heb. Die discussie kan je een paar pagina`s terug lezen

Nee, een 19T spoelt tenminste bij normale toerentallen op! (dus heb je daar ook een bruikbare bandbreedte van 3000 toeren!!)

Één ding staat vast, vanwege het ontbreken van dikke drijfstangen maak je bij lange niet gebruik van de mogelijkheden die je hebt en tot die tijd is het een geinig project, maar verspilde moeite. Klinkt  een beetje hard, 350pk is natuurlijk grote lol, maakt niet uit hoe je er komt en uiteindelijk gaat het daar om (de lol dus). Maar als 2876 project is het tot nu toe in mijn ogen nog steeds mislukt.

Maar de basis is er, dus je hebt nu een mooi startpunt om mijn ongelijk te bewijzen!
De Tussenpaus

Piet

@Mitchelli: als je tevreden bent moet je het absoluut laten  zo ls het is, lijkt mij ook welvoldoende voor een super rijdende auto.
Het is nu eigenlijk alleen nog maar een meer theoretische discussie waarom je met jouw setup die boeven de 400pk zit, wat je eigelijk wel zou verwachten.

Citaat van: Turbobiker op 07-06-2012 12:49:29
Citaat van: Piet op 07-06-2012 12:42:15
Mja als we er van uitgaan dat 1.7 a 1.8 bar nodig is om 400 pk te halen, zal er  toch ergens nog een restrictie moeten zitten dan.
Of in de intercooler.

Ik denk niet dat het aan de kop, wat betreft de inlaatpoorten,  ligt, als er daar een restrictie is zou je juist wel hoge drukken kunnen verwachten.

Andere kop schijnt in die regionen 20pk verschil te maken. Daar zal het flowen van Jan zijn kop zeker een verschil hebben gemaakt.

Inlaattraject van mijn wagen was verre van ideaal, maar die dikke turbo trekt de lucht wel naar binnen. De motor in had geoptimaliseerd kunnen worden met een andere gasklep, maar ook betere IC. En zelfs het hele inlaatspruitstuk. Je kunt zo ver gaan als je zelf wilt. Maar ik wil maar laten zien dat die maatregelen niet perse nodig zijn om eenvoudig de 400pk te halen. Pas richting de 500pk moet je daar een beetje over na gaan denken. En voor 600pk+ moet je die maatregelen eerst gaan nemen voordat je ook maar naar een turbo gaat kijken.

Flowen kop zal best wel uitmaken, alleen vind je dat dan niet terug in een hogere druk, eerder in een wat lagere duk.

600+ pk zou ik trouwens niet graag in mijn 850 hebben, 500+ trouwens ook niet. Blijft niet veel van de auto over dan, en beste een benzinestation vinden waar gelijk een bandenboer bij zit dan om ook voorbanden te vernieuwen bij elke tankbeurt  ;D ;)

mitchelli

Fasttech meteen maar even gebeld.....de enige restrictie is het uitlaathuis ar 64...Als ik de 86ar zou nemen,zou ik hogere druk kunnen draaien zonder dat de ontsteking te ver hoeft terug geschroefd te worden wat resulteert in meer pk`s.

De druk staat nu dus wat lager dan de turbo kan draaien om met het uitlaathuis wat ik heb voor een zo goed mogelijk resultaat.

Duidelijk verhaal toch.

Ik vind het project zeker niet mislukt. Mn turbo spoelt ook al bij 3000 toeren. En 355 pk tussen 4 en 7000 toeren. Voelt toch heel anders dan bij een 19T.....

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....