S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

maruska

hangt dat niet samen met je draaimomentje ? bij mijn licht gekietelde ecu doet de tracs het gewoon, voor zover ik dat heb willen testen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mitchelli

Draaimomentje? Bij mn ex 850 werkte het ook al niet...
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Turbobiker

Citaat van: mitchelli op 11-06-2012 21:17:22
wist ik ook niet.....

Uhm, ben jij niet chefmonteur bij een Volvo garage?

Klopt het trouwens dat tracs niet werkt bij gechipte ecu? Met tracs aan blijft hij namelijk vrolijk spinnen met dit natte weer...

Zoveel geweld kan de tracs gewoon niet aan! (ik weet niet of tuners het uit zetten, maar volgens mij is het gewoon dat tracs een echt getunede motor niet bij kan houden wat afregelen betreft)
De Tussenpaus

C.punTeR

Even een vraagje tussendoor
Wordt tracksion control niet door de abs computer geregeld??

mitchelli

CiteerUhm, ben jij niet chefmonteur bij een Volvo garage?

Weet ook niet alles  :P (heb zo`n turbo iig nog nooit hoeven vervangen)

Citaat van: C.punTeR op 11-06-2012 22:47:43
Even een vraagje tussendoor
Wordt tracksion control niet door de abs computer geregeld??

Ja die wordt daardoor geregeld............Maar tuners zitten vaak niet alleen aan de ECM. Gasklep module (etm) wordt bv ook vaak aangepakt. Dus ik dacht misschien ook de abs module ook...

Maar zou goed kunnen dat de abs module te langzaam reageerd bij getunde motoren.

cas

van mij spint ook lekker door  ;D  volgens mij al sinds t begin..... zal wel stuk zijn dan.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

KIM

Klopt het trouwens dat tracs niet werkt bij gechipte ecu? Met tracs aan blijft hij namelijk vrolijk spinnen met dit natte weer...

TRACS is gewoon een waardeloos systeem. Hij probeert door je wielen af te remmen je motorvermogen binnen de perken te houden. Hoe meer power aan de wielen, hoe slechter het systeem dus werkt.
Ik hoor bij mij het systeem alleen maar tikken; een echte werking heb ik nog nooit waar kunnen nemen, behalve op de slipmat waar ik ooit een testje op heb gedaan.

Modernere auto's hebben ook een regeling op de gasklep erbij.

Piet

TRACS werkt toch maar tot een bepaalde snelheid? 30km of zo iets? Of nog lager?
Ik heb er op een ijzige berghelling in Oostenrijk toch wel eens veel plezier van gehad.
Reden toen noodgedwongen langzaam.
Je hoort hem af en toe dan flink ratelen inderdaad, maar ik bleef wel rechtdoor rijden waar anderen steeds schuin weggeleden.

mehn

Nogmaals: TRACS doet precies dat wat Volvo ermee bedoeld heeft. TRACS is een wegrijdhulp in geval van een gladde weg.
Staat gewoon in het instructieboekje.

Plankgas geven bij bijvoorbeeld 60km/h is iets anders als wegrijden en dan helpt het niet. Sterker nog TRACS werkt dan niet eens.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Piet

Werkt bovendien ook alleen bij verschil rotatiesnelheid tussen de voorwielen.

KIM

Op het moment dat je winterbanden gebruikt en ergens weg wilt komen, zul je TRACS uit moeten schakelen om slip toe te laten anders heb je niks aan winterbanden.

TRACS werkt ook bij verschil in rotatiesnelheid tussen voor- en achter. Dat is wat ik getest heb op de slipmat.
Het werkt echter inderdaad tot iets van 30 km/h anders stook je de remblokken op.

mitchelli

Bij de 850 wist ik dat hij maar werkte tot 30 km/u.Ik dacht dat bij ME7 ,tracs wel bij hogere snelheid werkte  :eusa_think:

KIM

Alleen bij systemen, gecombineerd met elektronische gasklep.

rovelra

Citaat van: KIM op 12-06-2012 15:48:04
Alleen bij systemen, gecombineerd met elektronische gasklep.

Bij me7 werkt het ook alleen als wegrijhulp! Dtsc ( correct me if i am wrong) is wel een echte tracs

KIM

TRACS = TRAction Control System. Tractiecontrole waarbij de wielen met behulp van remmen afgeremd.
DTC = Dynamic Traction Control. Zelfde systeem als TRAC met uitbreiding van vermogensregeling dmv de elektronische gasklep.
DSTC = Dynamic Stability and Traction Control. Zelfde systeem als DTC met uitbreiding van een stabiliteitscontrolesysteem.