S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Was het niet STC ipv DTC....?

Edit: ik weet het wel zeker. Stability and Traction Control.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Bij BMW wel ja; bij Volvo heet het gewoon DSTC.

DTC klopt idd niet... Heet het soms ASC?

Affijn, uitleg kun je hier vinden:

http://www.autoforum.be/showthread.php?25316-Elektronische-rijhulpsystemen-ABS-ASR-TCS-ESP-DSC-ESC

mitchelli

Je hebt DSTC (stabiltiteits + tractiecontrole) en STC (tractie controle) volgens mij,en dus tracs bij de oudere modellen.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Ik begin het denk eindelijk te snappen met dat a/r gebeuren....  :)

Correct me if i'm wrong:

Heb nu een 63 a/r (compressor huis). Dit heeft een x inhoud tov het compressor wieltje. Als ik naar a/r 86 ga,zal de inhoud tov het compressor wieltje groter worden. Hierdoor zal er minder warmte geregenereerd worden,maar zal hij later opspoelen door het groter volume van het slakkenhuis. Hiermee zal ik dus pk winst kunnen halen,maar zal dus iets later opspoelen........

Toch?  ;D

Misschien dat ik het compressor huis toch in de toekomst zal vervangen voor a/r 86 als het vermogen zoals het nu is gaat wennen... Maar dit ligt aan de prijs van het compressor huis,en de kosten voor het mappen...

Turbo-Geek

Een groter huis zorgt voor meer volume en het turbinewiel kan dan meer verwerken en zal dus minder snel inkakken.
Heeft verder niks met warmte te maken. Dat zit namelijk bij het compressorwiel dat met een te klein wiel/huis heel snel uit zijn efficientie map kan lopen en dan alleen nog maar warmte produceert.

Kortom, houden zo, genieten en straks als je een sterke motor hebt opgebouwd dan zou ik die wisselen en meteen het turbinehuis veranderen en dan los gaan want nu is je onderblok toch echt een beperking voor meer turbo geweld.

Voor alle duidelijkheid, een turbinehuis wissel je zo en kost relatief weinig. Als je compressorwiel niet voldoet dan moet je een compleet andere turbo cartridge hebben en dat kost veel meer.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

mitchelli

Ships was ik toch nog in de war met de benaming! Bedoelde natuurlijk het turbinehuis. En die heeft idd niets te maken met warmte,alleen dus met de verwerking van de uitlaat gassen idd.

Ik vind het zo snel genoeg gaan hoor,echt waar. En voorlopig blijf ik gewoon zo rijden...Maar kan het gewoon niet hebben dat bv JC Viggen 400+ pk`s had met standaard drijfstangen een een 2871 turbo.  ;D

Piet

Ja, blijft interressant te wten hoe dat nou komt.
Aan je setup kan het toch niet liggen zou je zeggen.
Misschien toch nog steeds geen optimale mapping (viggen mapte zelf) of toch de a/r waarde?

Aanvulling: ik zou het aanpakken zoals turbo-geek het hierboven adviseert.

Wibren

Jan had er ook dikke stangen in hoor :eusa_shifty:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

)()()sT

Jazeker, die >400 pk. kwam uit het nieuwe blok dat Eugène gebouwd heeft, met natuurlijk bulletproof internals.

mitchelli

Oke...Voorlopig blijf ik zo lekker rijden. En als het zo ver is,pak ik het idd aan zoals Turbogeek zegt.

Piet

Een vers gereviseerd blok maakt wellicht ook nog uit. Met mijn oude motorblok kwam ik niet veel verder ( bij rica) dan 285pk met de 19T. Had dan ook al best wat blow by. Met vers gereviseerde blok ging het al stukken beter.

Thijs T5

Citaat van: mitchelli op 12-06-2012 20:49:51
Je hebt DSTC (stabiltiteits + tractiecontrole) en STC (tractie controle) volgens mij,en dus tracs bij de oudere modellen.

Waar en ook weer niet helemaal

TRACS kun je wegrij hulp noemen

STC is wel degelijk Tractie controle dus ook als je hem de bocht om hoekt gaat hij flink aan het motor vermogen regelen en op verschillende punten remmen.

DSTC. Doet het zelfde als hierboven genoemd maar dan nog voordat je banden gaan piepen (Dat probeert het systeem iig). Dynamic...
Dit zit volgens mij alleen op de N modellen.

Groet thijs

Turbo-Geek

Het aller aller belangerijkste met tuning is de daadwerkelijke beleving.
Je kan pk's hebben wat je wilt op papier maar als je het niet als zodanig beleefd dan wordt het snel saai.
Dus zolang je het meer dan prima vooruit vind gaan lekker alles zo laten.

Juist die kleine stapjes verder (boven een bepaald punt) kosten vreselijk veel en zijn het achteraf ZELDEN waard.
Kortom, be happy, enjoy !

Aan een Dyno of Trailer Queen heb je geen reet.
  The things you own end up Owning you !

mitchelli

Heb je helemaal gelijk in....amen  :)

Vind het nog steeds echt als een malle gaan...ook de mensen die mee hebben gereden.
  :evil:

Morgen alleen nog effe ft bellen om te vragen of SW vereist is bij 86 a/r turbinehuis.... :)

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software