Goedkope navigatie?

Gestart door viking_in_shorts, 13-07-2007 09:30:13

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Gunnar op 13-07-2007 11:18:08
de snelste route

Hehehehe .. en dat is nou precíes waarom ik via Duitsland wil rijden :evil:  :eusa_dance:

viking_in_shorts

Ik heb het gedaan met een oudere medion, die was toen ook 199 euro.
Ok, dus die tip kan ik dus in m'n zak steken :(

Heel grappig als zo'n internationale chauffeur met opligger vast komt te zitten in een dorp.
Internationaal ben ik, chauffeur ook, maar oplegger heb ik toch echt niet hoor ;) Denk ook niet dat dat probleem op mijn routes betrekking heeft (Kungsbacka - Munchen via dorpjes??)

FelixB

Ik ben intussen naar een andere stereo voor mijn Golfje (oooeeeepppsss) aan het kijken en zie daar de 1-dins JVC
http://www.carmedia.nl/catalog/product_info.php/pName/jvc-kdnx5000/cName/navigatie-multimedia-1-din-navigatiepakket

Kost wel € 959,-, maar dan heb je navigatie, MP3 afspelen vanaf HD en DVD-R (4,7 GigaByte!!!), televisie/DVD-films voor de passagiers enz. enz.
Kun je je originele Volvo-radio verkopen & eventueel je ipod, scheelt weer.

En voor maar € 179,- heb je een BlueTooth-adapter, heb je meteen een carkit

En hier voor maar € 829,- ex verzendkosten; met Pick2Pay heb ik heeeeele goede ervaring, zit hier om de hoek
http://www.kieskeurig.nl/kopen/8683AE08B8216225C12572AC0045F42C.htm
855R & C70 T5 cabrio automaat

viking_in_shorts

Citaat van: FelixB op 20-07-2007 20:55:18
Ik ben intussen naar een andere stereo voor mijn Golfje (oooeeeepppsss) aan het kijken en zie daar de 1-dins JVC
http://www.carmedia.nl/catalog/product_info.php/pName/jvc-kdnx5000/cName/navigatie-multimedia-1-din-navigatiepakket

Kost wel € 959,-, maar dan heb je navigatie, MP3 afspelen vanaf HD en DVD-R (4,7 GigaByte!!!), televisie voor de passagiers enz. enz.

kuch    goedkoop?   kuch

FelixB

:D

Deze is maar 600 euro, heeft echter maar een klein display en nog monochrrom ook;
speelt wel MP3-DVD's af!

http://www.navishop.nl/product_info.php/cPath/260/products_id/2262

FelixB

Citaat van: viking_in_shorts op 20-07-2007 20:58:59
Citaat van: FelixB op 20-07-2007 20:55:18

Kost wel € 959,-, maar dan heb je navigatie, MP3 afspelen vanaf HD en DVD-R (4,7 GigaByte!!!), televisie voor de passagiers enz. enz.

kuch    goedkoop?   kuch

Die carkit wel, vind ik... Wat kost een gewone carkit + inbouw (deze plug je erachter in, ff microffontje plakken en klaar (zegt iemand die niet van sleutelen houdt grijnsssss)

Enno

ik heb nu 1.5 jaar een Becker Traffic Pro. 1-Din, monochroom, verkriijgbaar met & zonder Navigatie. Na de software update staan alle kaarten op een CF kaartje.

Het apparaat doet gewoon wat hij moet doen, met een puike geluidskwalitieit in de roffel. Heb er destijds meen ik EUR 649 voor betaald voor de versie zonder bluetooth. Overjarig model.

Nog geen moment spijt van gehad.

viking_in_shorts

Ik ben voor deze vakantie nog steeds op zoek naar iets portabels. Niet iets wat mijn SC901 gaat vervangen. Dat gaat ooit een carputer of dubbel-din-ding worden, en is een project.

Nu zie ik hier een Navigon TS7000T Europa in de aanbieding staan.

Van de week maar weer eens een rondje-electronica zaken gaan doen ...

FelixB

Citaat van: Enno op 20-07-2007 21:10:29
ik heb nu 1.5 jaar een Becker Traffic Pro. 1-Din, monochroom, verkriijgbaar met & zonder Navigatie. Na de software update staan alle kaarten op een CF kaartje.

Het apparaat doet gewoon wat hij moet doen, met een puike geluidskwalitieit in de roffel. Heb er destijds meen ik EUR 649 voor betaald voor de versie zonder bluetooth. Overjarig model.

Nog geen moment spijt van gehad.

Hoe doe je dat met de navigatie en audio? zit er 1 speler in en moet je de CD vervangen bij een 're-route'? Of zit die in een wisselaar (lees weer meer kosten, zie hieronder).
Bij RTI-1 zit er in het dashboardkastje een aparte CD-speler voor alleen de navigatie-CD..

Deze Becker is niet duur en heeft BT:
http://www.navishop.nl/product_info.php/cPath/260/products_id/1541

Deze JVC heeft een 14 GB HD voor kaarten en MP3-bestanden, maar weer geen bluetooth...:
http://www.navishop.nl/product_info.php/cPath/260/products_id/2262

Mijn persoonlijke situatie is als volgt:
er zit alleen een radio/CD-Speler in de auto (dus ook geen carkit), die wilde ik vervangen door een mp3-speler + een losse carkit laten inbouwen.
Maar hoe verder ik surf, kom ik ook een DVD-MP3-speler tegen, das wel gaaf, 4,7GB aan liedjes op 1 schijfje.
Toen zag ik dat je bij sommige modellen van bijvoorbeeld JVC een Bluetooth-adapter kunt bijkopen, heb je ook meteen die carkit + inbouw niet nodig

Verderkijkend is natuurlijk ook een goedkope Navi met Bluetooth een optie, bijvoorbeeld een Becker idd, heb je meteen ook navi in de auto.
In mijn C70 zit de 1e serie RTI met verouderde kaarten, maar zelfs dát is zeeeeeeeeeer handig, ben er heel blij mee!

Kijk maar naar de TopicStarter; de wegen naar
Kungsbacka - Munchen - Milaan - St. Martin de L'Arcon.
liggen er al jaaaren, die vind zo'n oud navi-systeem wel...

Oeeepss Top Gear begint zo  ;)  :P

Enno

Je moet in het geval van de Becker een Trafficpro zien te bemachtigen...7944, 7945, 7949 of 7941

Die zijn alle voorzien van een CF kaart lezer waar met de nieuwste software de kaarten op staan. Je hoeft geen CD meer te vervangen. Systeem werkt razendsnel en eenvoudig en alle data is altijd bij de hand.

de 7949 en 7945 zijn de oudere modellen met monochroom schermpje. De 7941 & 7944 worden standaard met de nieuwste software geleverd. Volgens mij zijn ze voor minder dan de prijs in NL te kopen in Duitsland.

FelixB

Citaat van: Enno op 20-07-2007 21:36:41
Je moet in het geval van de Becker een Trafficpro zien te bemachtigen...7944, 7945, 7949 of 7941

Die zijn alle voorzien van een CF kaart lezer waar met de nieuwste software de kaarten op staan. Je hoeft geen CD meer te vervangen. Systeem werkt razendsnel en eenvoudig en alle data is altijd bij de hand.

de 7949 en 7945 zijn de oudere modellen met monochroom schermpje. De 7941 & 7944 worden standaard met de nieuwste software geleverd. Volgens mij zijn ze voor minder dan de prijs in NL te kopen in Duitsland.

Hartelijk bedankt! Dit helpt me zeker verder!

Deze serie heet nu de 'Cascade; Internetprijs voor de 7944 is circa € 900,- ex inbouw (kun je dat zelf doen?) en krijgt als rapportcijfer van gebruikers een 9,1!

Enno

Inbouw stelt niet veel voor.....alleen moet je de GPS antenne ergens wegwerken.

Bij mij is het gecombineerd met het vervangen van dashboard lampjes. De antenne licht nu onder het dashboard deksel.

En het werkt goed. De nieuwste software geeft op de snelwegen in heel europa de geldende max snelheid aan. Wel prettig...

FelixB

Dat dacht ik al, vooral als de huidige radio al aangesloten is met een ISO-stekker. Inbouw kost ongeveer € 100,-, dat kun je mooi weer besparen.

Ik zit de hele avond al te surfen voor meer info, dat van een aparte geheugekaart of Harde Schijf is een goede tip, anders moet er een CD-wisselaar aan ...

Enno

MICHEL306

Ga gewoon voor een chineesje, je hebnt voor een ruime 200 euro een leuke dubbel din met aller dr op en dr an...heb er zelf al ruim een jaar een en bevalt prima, zelfs hansfree bellen kan.

gr M