Remupgrade voor leken...

Gestart door J-P, 25-08-2007 13:12:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

J-P

Citaat van: mehn op 25-08-2007 18:30:20
Citaat van: J-P op 25-08-2007 17:47:53
Andere remblokjes helpen ook niet zeker?  :eusa_pray:

Jawel hoor, dat kan veel verschil maken.
Je zou ook kunnen kiezen voor betere 280mm schijven en iets zachtere blokken. Zeker als je schijven en blokken toch aan vervanging toe zijn zou ik dat zeker overwegen.

Nou, ik kan ze natuurlijk maar hebben liggen nietwaar? Maar hoe weet ik nou wat "beter" is? Over welke merken praten we dan? Want op www.ebay.de staan voldoende aanbieders maar wat is wijsheid?

mehn

Citaat van: J-P op 25-08-2007 23:46:58
Citaat van: mehn op 25-08-2007 18:30:20
Citaat van: J-P op 25-08-2007 17:47:53
Andere remblokjes helpen ook niet zeker?  :eusa_pray:

Jawel hoor, dat kan veel verschil maken.
Je zou ook kunnen kiezen voor betere 280mm schijven en iets zachtere blokken. Zeker als je schijven en blokken toch aan vervanging toe zijn zou ik dat zeker overwegen.

Nou, ik kan ze natuurlijk maar hebben liggen nietwaar? Maar hoe weet ik nou wat "beter" is? Over welke merken praten we dan? Want op www.ebay.de staan voldoende aanbieders maar wat is wijsheid?

Ik haal niet álles van eBay ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

J-P

Ik ook niet maar van auto`s en de betreffende materialen heb ik gewoon geen verstand. Het boeit me namelijk niet. Het moet werken en het moet goed werken. Van motoren en de daarbij behorende merken daarbij heb ik meer verstand.

Maar iemand een goed merk van schijven /blokken voor m`n blikkie?  ;)

t5karel

Brembo Max met Lucas blokken voldeden bij mij wel aardig.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Eugene

schijven die niet krom gaan en RedStuff of Mevius blokken.

If it's not blown, it sucks...

haRtV70R

Citaat van: Eugene op 26-08-2007 09:47:37
schijven die niet krom gaan en RedStuff of Mevius blokken.

Van dat merk heb ik echt nog nooit gehoord...  :eusa_think:
[move][/move]

Eugene

Citaat van: haRtV70R op 26-08-2007 09:50:39
Citaat van: Eugene op 26-08-2007 09:47:37
schijven die niet krom gaan en RedStuff of Mevius blokken.

Van dat merk heb ik echt nog nooit gehoord...  :eusa_think:

Die bestaan ook niet, je krijgt namelijk alles krom als je er niet goed mee omgaat ;)


If it's not blown, it sucks...

J-P

OK, blokken zijn genoteerd... de remschijven, gewoon maar blind kopen bij Brezan dan? Of hebben we daar ook  nog merken in, zoals brembo max bijvoorbeeld, die uitblinken?

Rayman

Een veelbesproken onderwerp hier :)

A) je behoudt je 280 mm schijven en past je rijstijl daar zodanig op aan dat je niet zoveel risico loopt. Enig nadeel is dat half nederland op een gegeven moment achter je rijdt en je uitscheldt voor 'opoe'  ;)

B) Je kiest voor een kwalitatief betere schijf van 280 of evt. 302 mm, neemt evt. grotere brackets voorop, betere blokken en RVS remleidingen en je kunt met een beter gevoel het verkeer door :)

C) Je kiest voor een BBK. Ja; het is duur. En ja; het kan betekenen dat je voor andere velgen en banden moet kiezen. En ja; wanneer je dan in het pedaal trapt zit je met je tanden in het stuur. Resultaat; hoge tandartsrekening.

M.a.w. Alle waar naar zijn geld.  :)

Mijn devies zou zijn; kijk naar je volvo en je rijstijl. Er zit in mijn mening een flinke marge tussen BBK en 280 mm standaard. Ben het wel met Misha eens. Een fatsoenlijke remmenset voorop (met goede blokken, remleidingen en goede 280 mm schijven kom je een heel end mee :).

Ik heb ook lange tijd verkondigd dat ik echt goed uit de voeten kan met 280 mm  :eusa_shifty: volvo standaard en "ja", in het dagelijkse verkeer kom je er 'redelijk' mee weg (afhankelijk van je rijstijl) Maar ben 't wel eens met de meesten hier dat volvo hier indertijd een beetje te zuinig is geweest.

Succes! :)
Dark Side of the Force is German

Emiel

Brembo Max schijven, Pagid RS4.2 blokken . Voor 280mm absoluut het geld waard.

@ Ray:  :eusa_clap:

J-P

#25
Hmmm, m`n rijstijl... ik ben motorinstrukteur, dagelijks met het verkeer bezig. Ik rij in de auto als een motorrijder, vlot maar ik houd altijd afstand en is dat niet mogelijk wegens rijdende verkeersdrempel dan ga ik ervoorbij (en da`s eenvoudig met een t5). Ben ik ervoorbij rijd ik doorgaans niet harder dan 20 km te hard buiten de bebouwde kom. Ik hoef maar weinig te remmen en daarin merk ik het inferieure OEMremgedoetje niet erg... O ja, ik woon in Zeeland, niet in de randstad, we hebben hier nog ruimte ;)

Echter, ik rij heel veel met een motortrailer achter de auto met daarop 2 of 3 motoren. Dan kom ik er achter dat deze remmen gewoon niet voldoen. Het is dan meer god zegene de greep...

Ik ben niet bereid om eerst nog eens dik in velgen/banden te investeren om m`n remmen te upgraden, tenzij er een mooi beschadigd setje te koop komt (interesseert mij dat nou, des te kleiner de kans dat ze hem jatten). Wel wil ik het beste mogelijk wat betreft schijven/blokken/lijdingen binnen de standaard format. Ik weet het, ik ben moeilijk ;) Maar ik heb een paar dure hobby`s, waaronder offroad motorrijden. Gister maar even 1425 euro overgemaakt om een rally te rijden in oost europa volgend jaar en 250 euro voor een supermotard training, dat vind ik net ff leuker en leerzamer dan een paar nieuwe velgen. :eusa_boohoo: 8)

@ Emiel: "Brembo Max schijven, Pagid RS4.2 blokken . Voor 280mm absoluut het geld waard. " Zoek ik op! Heb je een prijsindicatie?

Iedereen, bedankt voor de input. Echt perfekt!

t5karel

Je kunt ook een rally wagen van je volvo maken hoor,die motor ben je zo kwijt op marktplaats,een motortrailer gaat ook vrij vlot weg lijkt me :evil:. ;).
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Rayman

Ik overweeg zelf ook de brembo max schijven. :) Volgens mij kost een setje 280mm brembo max iets van 200 euro (tenminste bij de firma waar ik nog wel es wat bestel). Pagid weet ik niet precies...

Dark Side of the Force is German

Emiel

Citaat van: J-P op 26-08-2007 10:23:45
@ Emiel: "Brembo Max schijven, Pagid RS4.2 blokken . Voor 280mm absoluut het geld waard. " Zoek ik op! Heb je een prijsindicatie?

Schijven zijn niet al te gek duur, maar die blokken.... :eusa_shifty:

Zat rond de 425 euro dacht ik, 38 rondes ring overleefd

J-P

Citaat van: t5karel op 26-08-2007 10:32:01
Je kunt ook een rally wagen van je volvo maken hoor,die motor ben je zo kwijt op marktplaats,een motortrailer gaat ook vrij vlot weg lijkt me :evil:. ;).

Als ik nog eens zo gehandicapt raak dat ik het op 4 wielen moet houden dan kom ik hier nog op terug voor de nodige tips, ok? ;)

En adviseren jullie rondom vervangen of alleen de voorkant?