Remupgrade voor leken...

Gestart door J-P, 25-08-2007 13:12:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

johan283

Ik ben van 280 naar 302 mm gegaan, met standaard remblokken. Ik merk wel wat verschil moet het rempedaal minder diep indrukken in vergelijking met 280mm. Binennkort komen er nog steelflex leidingen op, hetgeen ook weer een kleine verbetering zal inhouden, althans daar ga ik vanuit.

Echter op hoge snelheid (230 km/h) en volle belading zijn ook 302mm aan de magere kant....heb ik gemerkt. Moet je nagaan als je nog standaard 280mm eronder hebt hangen. Voor mijn rijstijl op de snelweg zo'n 140 km/h in NL zijn de 302mm wel een goeie keuze.... :eusa_whistle: Voor anderen weer niet.....zeker als je op b.v. de ring rijdt.  :evil:

-D©©©L-

Ik ben ook helemaat tevreden met mijn 302 setup, Brembo schrijven, mevius blokken (zeer zachte ATE blokken aan de achterkant), goodridge leidingen en DOT 5.1 vloeistof. Vooral dat laatste doet erg veel, spoel gelijk de koppeling cilinder goed mee. Dan gaat die ook lichter (gemerkt bij de remmen update op de auto van Pwassink).
Meerdere keren terug remmen vanaf 220 > 70 is geen enkel probleem. Blokken doen het ook koud voldoende !.

Misha

Ok, ik heb de knoop doorgehakt: ik ga rijden met Brembo MAX schijven (280mm) icm Mevius blokken.
RVS leidinkjes had ik inmiddels al.
Ik kon via via de schijven voor wènig kopen, en lees veel positieve verhalen over de Mevius blokken.

Ik verwacht nu niet opeens een enorme stopkracht en absoluut geen Fading meer, maar ik hoop wel voor een redelijke prijs een redelijke upgrade van de remmen.

Ik hou jullie op de hoogte, ik ga er van het weekeinde mee aan de slag.



Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 18-09-2007 19:39:50
ik ga er van het weekeinde mee aan de slag.

http://www.g-ladershop.com/catalog/images/brembomax.gif

ik hoop voor je dat er een gaatje méér in de schijf zit.  ;)

:evil:

Johann


Emiel


850 T5 Freak

Zien er wel gaaf uit die schijven  :eusa_think:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Emiel

Ze hebben het heel lang volgehouden op de Ring iig. 38 Rondes dacht ik, toen waren ze echt krom. Zou ook wel deels te danken zijn aan de super Pagid blokken.

Misha

Toch is het te gek voor woorden dat de 140 uit de 60'er jaren al twee zuigers had per voorremklauw, en de 850 en S70 niet...


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Even bijwerken maar:

Ik heb een rem-upgrade voor leken gedaan inmiddels.

Ik heb na me wat ingelezen te hebben hier gekozen voor de volgende opzet:

Voor nieuwe schijven 280mm type Brembo-MAX (schijven met groef en iets andere legering, gaan tot +/- 800 graden)      160,-
Nieuwe blokken voor (Mevius Racing / CTF Euro Sport)                                                                                           125,-
Goodridge RVS Remleidingen voor en achter                                                                                                          114,-
Vervangen remolie  (Gewoon DOT-10)                                                                                                                   10,-
Achter zachte ATE blokken                                                                                                                                  30,-

Samen komt dit dus op                                                                                                                                    439,-
Inclusief BTW, exclusief montage. Dit is echter zelf goed te doen, behalve de remslangen. Als je erg actief gaat shoppen, kan dit nog wel een paar tientjes goedkoper.

Achteraf had ik de schijven achter ook het liefst vervangen, omdat ik nu wat extra inremwerk moet doen om de blokken achter op de remmen te laten passen voordat je de maximale remvertraging gaat halen.

Ik kan iig zeggen dat het remmen met gegroefde schijven een bruut geluid heeft als je hard trapt, echt wijs... het boeit natuurlijk niet, maar het is mooi meegenomen.
Ook lijkt de fading die je bij standaardremmen al na 1 noodstop hebt bij 140, nu eigenlijk weg blijft.. maar meer weet ik pas als de remmen echt aan hun top gaan zitten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Misha op 26-09-2007 16:33:34
Ook lijkt de fading die je bij standaardremmen al na 1 noodstop hebt bij 140, nu eigenlijk weg blijft

Lijkt? Heb je het nu wel of niet geprobeerd?  :evil:

Serieus: klinkt als een hele goede upgrade voor relatief weinig geld. Zijn die Brembo MAX schijven er ook in 4-gaats?  :eusa_think:

In ieder geval passen ze wel achter de velgen van de topicstarter dus die z'n vraag is min of meer beantwoord  :eusa_clap:

Misha

Citaat van: Taranis op 26-09-2007 18:28:17
Serieus: klinkt als een hele goede upgrade voor relatief weinig geld. Zijn die Brembo MAX schijven er ook in 4-gaats?  :eusa_think:

Jazeker..

850 4-gaats  (91-93:  09.5568.10
850 5-gaats (94-96):  09.5568.24


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis


Misha

Ok, even een tussentijdse update :
remmen zitten er nu 800 km op, en remmen gewoon lekker.

Niet extreem, maar wel gewoon passend bij de auto, ook bij hogere snelheid.
Fading is niet alleen weg bij normaal gebruik, maar de auto remt de 2e keer eigenlijk nog beter.

Ben er blij mee.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850 T5 Freak

 :) mooizo!!! alleen echt jammer dat deze mooie en goede schijven niet in 16" leverbaar zijn  :(
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica