Project SilverSand

Gestart door Eugene, 25-08-2007 21:50:27

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Ik ben al eventjes terug, maar aan die van Eugene moesten ze nog beginnen. Zal wel avondwerk zijn, maar Marco had er wel zin in  :eusa_dance:
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

schutten

Lekker op tijd dan ?
Dacht dat ie er om 14.00 moest zijn.....
Ach als ie maar een tafelberg als koppelkromme krijgt, dat zal het vast wel weer goed maken :D

JCviggen

Ik ben er wel eens om 13:30 geweest en zo tegen 04:00 huiswaarts  :eusa_whistle:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

pieter

Citaat van: TTT242 op 22-01-2008 21:32:46
Ik ben al eventjes terug, maar aan die van Eugene moesten ze nog beginnen. Zal wel avondwerk zijn, maar Marco had er wel zin in  :eusa_dance:

(o.m.?) Schuldig  :eusa_shifty:
Was iets later (kwart over 9 ipv 9.00 uur) door de ongelukken op de A2. De mijne was denk ik om ca. 12 uur gereed, terwijl de volgende (Tom) om 10.00 uur gepland stond.
Ben wel (bijna) tevreden maar dat zet ik nog wel in mijn eigen blog  ;)
En moest daarna ook gelijk gaan (12.30 uur) vanwege wat dingen op m´n werk die vanmiddag ook nog af moesten, dus geen Eugene gezien   :-\

Eugene

Zo net thuis...

We (Marco, Marc, Tom en ik) zijn rond 7 ergens iets gaan eten en rond 20.30 was het dan zo ver. De software erin en de eerste testrun, alles ging volgens planning de software zag er al heel goed uit maar boven de 6000rpm te arm en 2 hikjes van een haperende ontsteking. Na de run de bougies vervangen en de brandstoffilter en de benzinepomp eens uit de tank gesloopt (waarbij een leiding sneuvelde en een noodreparatie nodig was). Filtertje zat verwrongen, dus deze heb ik eraf gesloopt.

Tweede run ging nog een stuk harder. Marco was blijkaar erg onder de indruk van de snelheid van de auto "It does 250 in no time, and still keeps accelerating hard" 8)

Boven de 6500 loopt ie nog steeds iets aan de arme kant en dit komt omdat de Walbro gewoon niet genoeg brandstof levert :o

Al met al rond 23.45 klaar en toen naar huis vertrokken. Zonder het in de gaten te hebben reed ik ineens 160 en dacht, nu plank maar eens. Toen ik 6000rpm zag dacht ik hup, van de 4 naar de 5! Toen ik naar de teller keek bleek ie dus al in de 5 te staan :o ;D

Indrukwekkend snel geworden en de auto is qua drivability ook echt gigantisch vooruit gegaan. Ben zéér tevreden over het resultaat!

If it's not blown, it sucks...

TTT242

Fijn om te horen. Dan is het eigenlijk nog allemaal relatief goed gegaan. Hoe was het met die rode R nog afgelopen? Ik heb ook net een uurtje getest op de lege weg hier. Het gaat gewoon  8)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

GeertG

Mooi om te horen Eugene  :eusa_dance:

Wil het binnenkort natuurlijk live testen  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

simmz

...geloof dat ik binnekort nog maar eens naar M'beek afzak...  :eusa_think:

goed om te horen Eug!  Gefeliciteerd!  :eusa_clap:

ben echt heel erg benieuwd!!!  :eusa_whistle:

hoi!
every man dies, not every man really lives

Joachim1

Wow  :o loopt nog arm6000+toeren omdat de walbro het niet aan kan?met hoeveel turbodruk gaat het monster nu dan?
Ben ook benieuwd hoe het met de roode R afgelopen is....liep iets niet goed de laaste x en hoop
dat het probleem gevonden is door ET  :)

Laserblue

Citaat van: Eugene op 23-01-2008 01:02:50
Zo net thuis...

We (Marco, Marc, Tom en ik) zijn rond 7 ergens iets gaan eten en rond 20.30 was het dan zo ver. De software erin en de eerste testrun, alles ging volgens planning de software zag er al heel goed uit maar boven de 6000rpm te arm en 2 hikjes van een haperende ontsteking. Na de run de bougies vervangen en de brandstoffilter en de benzinepomp eens uit de tank gesloopt (waarbij een leiding sneuvelde en een noodreparatie nodig was). Filtertje zat verwrongen, dus deze heb ik eraf gesloopt.

Tweede run ging nog een stuk harder. Marco was blijkaar erg onder de indruk van de snelheid van de auto "It does 250 in no time, and still keeps accelerating hard" 8)

Boven de 6500 loopt ie nog steeds iets aan de arme kant en dit komt omdat de Walbro gewoon niet genoeg brandstof levert :o

Al met al rond 23.45 klaar en toen naar huis vertrokken. Zonder het in de gaten te hebben reed ik ineens 160 en dacht, nu plank maar eens. Toen ik 6000rpm zag dacht ik hup, van de 4 naar de 5! Toen ik naar de teller keek bleek ie dus al in de 5 te staan :o ;D
Indrukwekkend snel geworden en de auto is qua drivability ook echt gigantisch vooruit gegaan. Ben zéér tevreden over het resultaat!

en hoe hard reed je toen?  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

daytonawim

6000rpm  in z'n  5 bij 160 km/h  :eusa_whistle: :eusa_whistle: en dan op het gas  ;D

Volgens mij is dat geen andere chip maar een andere versnellings bak  :eusa_eh: :eusa_eh:

Eugene

Citaat van: daytonawim op 23-01-2008 17:51:58
6000rpm  in z'n  5 bij 160 km/h  :eusa_whistle: :eusa_whistle: en dan op het gas  ;D

Volgens mij is dat geen andere chip maar een andere versnellings bak  :eusa_eh: :eusa_eh:

Ik reed 160 toen ik op het gas ging, en toen ik tijdens het gasgeven 6000rpm zag wou ik schakelen... maar toen stond dus al ~250 op de teller. Heb toen nog even de 260 aangetikt, maar zat nog zeer duidelijk meer in. Denk dat ik binnekort maar eens moet kijken of ik in de 5 de toerenbegrenzer erin krijg :evil:

Walbro trekt het idd niet. nieuw benzinefilter en het filtertje aan de pomp heb ik er gister zelfs af gehaald om te kijken of dat nog verschil maakte. Hij loopt niet verontrustend arm, maar wel iets aan de arme kant.

Eugene

Turbodruk is 1.35-1.40 bar vanaf 4000rpm. Bij 7000rpm zit ie nog op 1.1, vanaf 6000 begint de druk af te bouwen... maar de acceleratie niet.

Diegene die nieuwsgierig zijn geworden kunnen uiteraard eens een kijkje komen nemen ;D

Johann

Lijkt me heel sterk dat het aan de pomp ligt, tenminste als het een genuine Walbro pomp is....

Joachim1

Citaat van: Eugene op 23-01-2008 18:45:06
Turbodruk is 1.35-1.40 bar vanaf 4000rpm. Bij 7000rpm zit ie nog op 1.1, vanaf 6000 begint de druk af te bouwen... maar de acceleratie niet.

Diegene die nieuwsgierig zijn geworden kunnen uiteraard eens een kijkje komen nemen ;D
klinkt goed!ben benieuwd naar de cijfertjes/horizontaal lijntjes als deze nog eens op de pijnbank gaat  :eusa_drool: