Schade door vernieling! Wat nu??

Gestart door Teddy81, 22-09-2007 18:34:18

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Hoi,

Gisteren ben ik naar Den Haag geweest. Daar was een leuk feestje (TodaysArt Festival) dus daar moesten we maar eens gaan kijken. Auto geparkeerd in Scheveningen (daar woont mn broer) ergens waar het gratis parkeren is.
We zijn we de stad in gegaan en..... het was een geweldig feest, ik kan niets anders zeggen.

Toen ik echter vanochtend mijn auto weer ging ophalen kwam de echte kater van het feest pas. Een aantal dwazen heeft het blijkbaar nodig gevonden om mijn auto als podium te gebruiken.   :o
Resultaat... complete dak naar de klote, motorkap gedeukt, en spiegel waarschijnljik als opstapje gebruikt dus die staat nu op half 11.
Hoe bedoel je slecht begin van de dag. Overal de auto waren duidelijk schoenafdrukken te zien.  :'(

Meteen aangifte gedaan bij de politie!  :police: Maar ja die kunnen er niets mee aangezien er geen dader bekend is. De straat waar de auto stond staat ook niet bekend als 'gevaarlijk' voor je auto, dus de kans dat ze een dader gaan vinden is nihiel.  >:(

Om een lang verhaal kort te maken, de auto is WA verzekerd dus niet gedekt door de verzekering, aangezien de schade niet door een ander 'voertuig' is veroorzaakt kan ik het niet via het waarborgfonds verhalen en doordat de dader waarschijnlijk niet bekend zal worden kan het ook niet via zijn verzekering gehaald worden. Met andere woorden, de schade die is ontstaan moet ik dus zelf voor opdraaien.  :'(

Wat nu?? Hoe kan ik toch nog iets van geld terug krijgen?? Ik ben ontzettend zuinig op mijn auto en dit is echt een doorn in het oog. Ik wil het graag laten maken, maar ik wil eigenlijk echt niet voor de kosten opdraaien. Is er een manier om toch nog wat geld te zien?? Ik hoor het graag.

Bedankt.
Ted

Ik heb nog geen foto's online, maar denk hier even een paar deuken in en je kan je voorstellen hoe ik hier zit te balen.  >:(

elianmars

Zo! Dat is ff heel erg kl*ten, man!  :o :o

Heel erg jammer dat je de wagen niet WA+ hebt verzekerd. Ik ben bang dat je nu toch zelf voor de schade op moet gaan draaien......  :-\

Teddy81

vinii

das  kl**te  man,dat soort dingen word ik aardig kwaad van
 ik heb ook aardig wat krasjes en parkeer schade (door anderen) aan me roffel
je kan er nx mee  met wa verz.  helaas  ...
strx als me auto opgeknapt en gespoten is ga ik over op wa+.
ik heb ook aangifte ed gedaan maar ze kunnen er nx mee en verzekering  wil je een dure all risk aansmeren als je met ze belt.
succes kerel,

fearless

Jemig wat een eikels, hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen.  :eusa_snooty:

Echt klote. :(

850 T5 Freak

wat bezielt sommige mensen toch  :'( :'( :'( veel suc6 met herstellen van je roffel!!!

Gr
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Turbo-Geek

Kan ook vreselijk BOOS worden om dit soort ongein !

WA+ zal zoiets ook niet dekken trouwens ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Topsport180

Verschrikkelijk dit !!! Tuig is het.
Ik leef hier met je mee.

P.S. Vanwaar komt de wijsheid dat WA+ dit soort schades (wel) dekt ...? De mijne is all risks verzekerd en volgens mij wordt dit soort geintjes (alleen) bij die dekking wel vergoed
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

rody

Citaat van: Topsport180 op 22-09-2007 19:42:52
Ik leef hier met je mee.

P.S. Vanwaar komt de wijsheid dat WA+ dit soort schades (wel) dekt ...? De mijne is all risks verzekerd maar zelfs met die dekking twijfel ik er sterk aan of dit soort geintjes vergoed wordt

word vergoed. check polisvoorwaarden.

dit is de ervaring die mijn ouders hebben.

Topsport180

@ Rody ik heb mijn post inmiddels aangepast  :P
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

elianmars

Citaat van: Topsport180 op 22-09-2007 19:42:52
Ik leef hier met je mee.

P.S. Vanwaar komt de wijsheid dat WA+ dit soort schades (wel) dekt ...? De mijne is all risks verzekerd en volgens mij wordt dit soort geintjes (alleen) bij die dekking wel vergoed

Mijn verzekeringsmaatschappij keer uit bij vernieling. Wagen is WA+ verzekerd.

Teddy81

Ow ja, om het nog extra leuk te maken hebben ze ook nog over de auto heen gepist. Lekker ranzig! Morgen komen de foto's, ben nu niet thuis.

Ik ga het zowiezo herstellen, en als het hersteld is denk ik dat ik toch maar eens ga overwegen om de auto dan toch WA+ of All-risk te verzekeren.

Bedankt voor jullie medeleven. Als er nog mensen zijn die een ideetje hebben om toch geld ergens vandaan te krijgen hoor ik het graag. ;D

elianmars

Citaat van: Teddy81 op 22-09-2007 19:59:41
Als er nog mensen zijn die een ideetje hebben om toch geld ergens vandaan te krijgen hoor ik het graag. ;D

Bank beroven?  :eusa_shhh: ;D

rody

een paar jaar geleden toen nog op de flat is bij een aantal bewoners de spiegels vernield.

bovenbuur deed aangifte. paar weken later waren de vermoedelijke daders opgepakt.

tegen overlegging v e factuur kreeg de bovenbuur zijn spiegel via justitie vergoed.

Spin!

Verzekering omzetten naar all-risk ( of hoe dat heet...) 2 maand met die schade rondrijden en dan opgeven...staat toch geen datum bij de deuk.

www.vm-parts.nl