in de verkoop.....

Gestart door Gijs850, 03-10-2007 14:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Paco

Citaat van: thedoctor op 06-10-2007 11:17:19

We praten over nieuwe auto's en dan vind je die goed sturen? Vergelijk hem met een nieuwe vectra, ja dan is tie goed  :azn:

Geen appels met peren vergelijken.

We praten over een nwe a4 en een oude 850, niet over nieuwe auto's.... en ja de a4 stuurt dan beter. In dit geval de peer dus

Enno

Citaat van: jberg op 06-10-2007 02:06:45
ik heb met mijn v70 ook een haat liefde verhouding die nog steeds in de liefde richting kantelt.

ik hou van zn uiterlijk, comfort op de snelweg, wegligging, rust, luxe, betrouwbaarheid, superpractische indeling en t feit dat je er nog is zelf wat aan kunt sleutelen

ik haat zn rammeltjes, kraakjes, knerpjes, vaag en licht stuurgedrag, stoterigheid op de korte hobbels (zijn er geen progessievere veren?), t onnoemelijke torderen van de carroserie, dingen die bij een auto van bijna een ton in nl guldens niet voor mogen komen.

ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die met 18 inch velgen en stuggere veren mee kunnen rijden, volgens mij valt t interieur dan binnen 2 weken helemaal uit elkaar

maar de eerste punten wegen voor mij toch zwaarder

1. Alle klemmetjes opnieuw goed vast zetten
2. Veerpootbrug monteren....
3. zorgen dat je onderstel op orde is....
4. Drempels vermijden....daar gaat elke auto van kapot....kwikfit Almere bijvoorbeeld heeft niet voor niets een 25% hogere omzet...aan schokdempers dan elders in het land...
5. lekker gaan tuffen....

Gijs850

even voor de duidelijkheid: de audi is een leaseauto uit 2004 die ik niet ga vergelijken met mijn 850 uit '96. wat ik wel weet is dat de volvo beter zitcomfort biedt en solider of zwaarder aanvoelt. Ik ga hem in ieder geval niet vergelijken!  Vooralsnog heb ik 'm net effe goed gewassen en staat ie er weer prima bij. Ook nog geen kopers of bieders gehad dus vooralsnog ben ik nog gewoon Gijs850

daytonawim

Kijk das zaken doen voor de fiscus :-)

Ieder lease bak ouder dan 4 jaar zou vervangen moeten worden, dan heb je nieuw
prijs van de auto in bijtelling al 1 keer (bijna) volledig betaald :-))

Als je dan doorrijd worden ze pas echt gelukkig, jij rijd in een ouwe bak, en daarvoor mag je
zeer diep in je broekzak tasten :-)

Lekker volvo bliven rijden en 19 cent/km netto ontvangen.
dat levert mij 13000 euro netto op, vroeger 3600 euro betalen voor een golf IV
voor bijna 17000 euro kan je wel wat leukers rijden :-)
gebruikskosten (brandstof, verzekering en wegenbelasting)excl onderhoud en afschrijving circa 6000 euro.

Gijs850

ja alleen wordt die mogelijkheid mij niet geboden en rij ik +- 7000 km per maand dus loopt het aardig snel op qua kmstand met mijn 850 met 265k. Ik heb geen leaseauto obv arbeidsvoorwaardelijke gronden maar omdat ik er relaties mee bezoek. Qua representatie vind ik mijn volvo net iets te gedateerd. Daarnaast gaat de audi er over 4 maanden uit en komt er een nieuwe. Deze was eigenlijk al aan het eind van zijn 3-jarig contract maar dat is eenmalig met 6 mnd verlengd.

Topsport180

Citaat van: Gijs850 op 06-10-2007 16:48:15
Qua representatie vind ik mijn volvo net iets te gedateerd.

Uit jouw eerdere posts maak ik op dat je het hebt over een 525 of 518 Touring uit 1996. Die moeten dan van het oude (E34) model zijn, want in de nieuwe (E39) serie bestonden die uitvoeringen niet meer.

Om nou een hok dat in 1987 (!) voor het eerst op de markt kwam representatief te noemen en de recentere 850 niet ... :eusa_think: Alleen al vanwege het hoge "kampers en sjonnie" gehalte zou ik nooit een E34/E39 willen rijden.

Met een 850/x70 classic maak je juist een statement, maar dat begrijpt niet iedereen  :eusa_doh:
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

daytonawim

Ik heb zelf een behoorlijk representatieve (hogere) management functie,
en ik heb de klanten ( lees directie's) nooit gehoord over mijn rode 850 met 5 ton op de klok.

Ze vinden het zelfs slim om het zo te doen :-)

De auto wordt zeker niet als gedateerd gezien hoor, eerder straal je zelfs een stuk degelijkheid  en zuinigheid mee af.

Mijn collega rijd met een 5 serie station diesel van 2007, en dat vinden ze maar een patsbak :-)

Tegenwoordig rijd ik in een S70 T5 dat vinden ze net als de 850 een leuke auto en een slimme keuze.

Gijs850

jongens voor de duidelijkheid: ik kan, ga en wil  mijn prive auto niet zakelijk gebruiken. een bmw 5-serie touring of iets anders vervangt de 850. De 850 is een prive auto die prive wordt gebruikt. De opvolger van de 850 zal op dezelfde manier worden gebruikt. Dat een 5-serie een oud hok is voor sommigen is een mening. Daarnaast hebben wij 2 auto's nodig. Verder hoef ik geen degelijkheid of zuinigheid uit te stralen naar mijn klanten. Tenslotte werk ik voor een Japans bedrijf met weetikveel hoeveel medewerkers en daarin wordt een bepaalde uniformiteit gehanteerd om te voorkomen dat het niet meer te beheren is. Dat geldt voor laptops, telefoons, printers voor de thuiswerkplek en dus  ook auto's.

Lindert Bogers

A4 is en blijft een ondersturend rothok tenzij je een RS4 hebt .

Je moet kopen waar je je eigen goed bij voelt, een auto moet net als een hypotheek bij je passen  :eusa_doh:

daytonawim

@Gijs,

Ik wil je er ook niet van af lullen hoor, sommige bedrijven hebben nu eenmaal een bepaald beleid :-)
En jou beurs is de mijne niet :-)

Gijs850

klopt en daar 'leg ik me dan bij neer'. Er zijn slechtere lease-reglementen denkbaar. En vwb mijn beurs: die 'voelt'  die 800 euro bruto bijtelling toch wel hoor.

Een A4 die onderstuurt? zoals gezegd rij ik +- 75k per jaar en dan heb ik het gummen wel gehad hoor, dat hoeft voor mij niet echt. Bovendien vind ik een station met diesel nou niet direct de auto om mee te gaan scheuren. zie je me al gaan? S4 ok. Staat een beetje sneu vind ik ook. 2 kinderzitjes achterin en trappen maar.

elianmars

Gijs850

uitzonderingen daargelaten ;-)

R.Bijl

alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

S70René

Gijs, zoek gewoon een C70!
:eusa_whistle:
Gr. René