Mooie T-5R gevonden! NB-TH-63 Edit: gekocht!!

Gestart door KMvrtr, 05-10-2007 18:39:58

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Vandaag een hele nette T-5R gezien. Tenminste dat denk ik.
Maar ik hoor graag jullie mening, aangezien er hiel veel meer ervaring en kennis rond loopt dan dat ik bezit.

Minpunt:
  • KMstand 279.000
  • achterbanden moeten bijna vervangen worden

Pluspunten:

• Uiterlijk zeer netjes. Twee kleine beschadigingen in het grijze deel van de bumpers. Géén steenslag. Conclusie: auto is overgespoten. Interieur is echt keurig. Geen versleten stoelen.
  • Aantoonbaar onderhoud bij Volvo garage. Alle servicebonnen zijn afgetekend
  • bijna 25000 km geleden volledige motorrevisie, nodig ivm olietekort. Daarvan is ook de volledige nota aanwezig. Volledige specificatie van de revisie zet ik wel onderaan.
  • Auto is van monteur geweest bij Volvo garage. Hij is duidelijk heel netjes met de auto omgesprongen. (uitgezonderd dat lage oliepeil dan... :eusa_think:)
  • Airco verdamper is ongeveer 60.000 km geleden ook al vervangen
  • Nieuwe koppeling, nieuwe bovenste motorsteun
  • Velgen behoorlijk netjes. Maar niet helemaal vrij van schade

Ik heb natuurlijk direct gebeld met die Volvo garage. Helaas, de monteur is daar net een week uit dienst. Gaat nu bij Volkswagen garage werken?! ::) Daar kan ik hem waarschijnlijk echter ook niet bereiken, hij schijnt nu zijn vrije dagen op aan het maken te zijn. En ik wil de beste man toch echt graag zelf even spreken om te kijken of mijn indruk van deze Volvo klopt.
Zijn voornaam is Caro. Kent iemand hem toevallig? Hij is toch niet toevallig lid van dit forum of zo?
Of is de auto zelf misschien bekend? NB-TH-63

Wat vinden de geleerden hier dat zoiets mag kosten?

Owja, de revesie:
  • Nieuwe drijfstanglagers
  • nieuwe hoofdlagers
  • inlaatkleppen
  • klepgeleiders
  • pakkingset
  • uitlaatkleppen
  • zuigers
  • cilinder geboord en gehoond
  • cilinderkop afgeperst
  • cilinderkop gevlakt
  • kleppen geslepen en geschuurd
  • klepzittingen gefrees
  • klepzittingen vernieuwd
  • krukhalzen geslepen
  • cilinderkopboutenset (duh)
  • cilinders honen
  • krukas richten
  • spruitstuk vlakken

Klinkt mij als een vrij grondige revisie. Toch?

Esveldt

Mwaaah, die minpunten vind ik geen minpunten!

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

KMvrtr

Precies!

Gezien de nette staat en het verder duidelijk nette onderhoud hoop ik een klein beetje dat het een liefhebber is. En daarvan zitten er hier een boel. Zou toch leuk zijn als ie al lid is/was.

Wat vinden jullie dat zo'n auto ongeveer mag kosten?

KMvrtr

Oh ja, nog een minpuntje:

• rubbertjes van koplampwissers zijn eraf

Pluspuntje:
  • koplampwissers werken wèl

Esveldt

Citaat van: KMvrtr op 05-10-2007 20:05:42

Dan zou ik hem laten staan!

Echt waar.

:eusa_eh:

KMvrtr

LOL!!

Ja hoor eens, ik probeer alleen maar om niet al te enthousiast te worden.
    Ik ken mezelf.

Ik denk: Zo! Die's móóóóóóiiiii... :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:
    Ik zeg: "Doemijdiemaar!!" :P :P

En dat ik daartussenin nog even goed naar de technische staat van de auto moet kijken  :eusa_eh:, en of ie wel echt zo strak is als op eerste gezicht :eusa_think:, en dat er vast nog wel wat aan de prijs valt te onderhandelen :eusa_wall:, dat sla ik dan in mijn enthousiasme over... :eusa_doh: :eusa_doh:

En dan naderhand ontdekken dat bij nadere inspectie hij toch wat minder fraai is, en dat ie technisch toch ook niet helemaal okselfris is. Eigenlijk wist ik het al, maar hoopte ik tegen beter weten in dat ik nu eens mazzel zou hebben. :-\

Frenz

Citaat van: KMvrtr op 05-10-2007 20:05:42

Definitely een NO-GO  :angel:

waar zie je het risico dan, heel veel potentiele pijnpunten zijn gedaan, wat is de vraagprijs?

Spin!

Staat deze in Heino? Dan is het geen gekke prijs voor een T-5R, dan mag er zelfs wel wat aan mankeren...

www.vm-parts.nl

M a r c

Krukas richten  ???  Dan is ie wel héél heet geweest... Ik vind er wel heel veel aan gedaan eerlijk gezegd. Een T-5R die netjes bereden en onderhouden wordt heeft zoveel werk helemaal niet nodig, zeker niet bij deze km-stand... waarom is ie overgespoten eigenlijk? Vergewis je ervan dat het niet een total-loss is geweest die door een monteur goedkoop is gekocht en opgeknapt! Misschien blijkt het later onterecht, maar ik zou toch heel sceptisch zijn in aanvang...
    Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

razorx

Ik sluit me bij Marc aan.

Ik zou een keuring voorstellen. Maar zelfs dan.

Bedenk dat de gedane zaken erg kostbaar zijn.

Als een bedrijf dit voor een klant zou doen gaat het bedrag gauw richting twee a drie duizend euro.

Dan kan je je afvragen of een bedrijf dit zou doen in verband met de haalbare verkoopprijs.

Ik zou me hier niet prettig bij voelen.

En wees vooral niet te gretig.

En nogmaals de voorgaande opmerking van Marc.

Motto: Liever 10 keer te voorzichtig en even geduld dan een zeperd.

Frenz

Het feit dat er veel aan gedaan is, hoeft toch nu geen belemmering te zijn? Als het blok nu maar goed is......

Dat overspuiten is wel tricky, gewoon wachten tot die monteur weer terug is. Hij werkt nu voor een ander, dus zal weinig te verbergen hebben mbt deze auto.

Een total loss kan je nooit helemaal verbergen imho

KMvrtr

Marc O.

Velgen zijn volgens mij van een R, niet van een T-5R. Ziet er verder netjes uit, voor zover je dat uit foto's mag concluderen.
    ...The Nile isn't just a river in Africa...

why-not