Wie rijd er nu op winterwielen ?? 2007/2008

Gestart door @®-, 08-10-2007 13:42:20

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Ludo op 04-12-2007 23:46:31
Citaat van: FGG op 04-12-2007 23:39:45
Het was even de vraag of 't zou gaan passen: 205/65R15. Nou, het past!

let wel op de teller, die geeft nu minder aan dan de werkelijke snelheid!.
of verzamel je die bonnen?.  :evil:

5,3% minder om precies te zijn. Iets om goed in de gaten te houden, straks in Oostenrijk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Even in de gaten gehouden vandaag en gisteren:

De route van thuis naar mijn werk is 25,9 km. Op mijn teller maar 24,4, dus ook een afwijking van 6%.
Ik dacht al, ineens minder km's op een tank  ;D

Nu vertrouw ik de snelheidsmeter van Nynke's Toyota Yaris niet helemaal, maar toen ik laatst +/- 110 reed, had zij 120+ op de teller staan  ::)

Citaat van: FGG op 04-12-2007 23:39:45
...en bleek dat bij volledige stuuruitslag de banden aan de binnenzijde tegen het schutbord aanlopen...

Heb ik ook; laatst ging ik ook een "vriendelijke" drempel iets te hard af en hoorde dat de banden ook het scherm raakten (krijg er nu net een vinger tussen).

Ach ja, voorlopig is het een graaf of 12, lekker nuttig dus  :eusa_whistle:

;D

coyote1980

Zo, ik heb velgen voor mijn winterbandjes: leve ebay

Lekker overdreven, 17" winterwielen, maar ja, het oog wil ook wat  :eusa_shifty:

Nu nog even bandjes uitzoeken, hopelijk volgende week de velgen binnen. O ja, de winterbanden komen op de Titans die er nu onder liggen, deze splinternieuwe set komen dan de afgemonteerde zomerbanden op   8)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

FGG

Citaat van: )()()sT op 07-12-2007 08:40:05
Even in de gaten gehouden vandaag en gisteren:

De route van thuis naar mijn werk is 25,9 km. Op mijn teller maar 24,4, dus ook een afwijking van 6%.
Ik dacht al, ineens minder km's op een tank  ;D

Nu vertrouw ik de snelheidsmeter van Nynke's Toyota Yaris niet helemaal, maar toen ik laatst +/- 110 reed, had zij 120+ op de teller staan  ::)

Gewoon zelf even uit (laten) rekenen:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

of de oude versie:

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

R o b

Zo de winters liggen eronder. Was weer ff schrikken  ;D

Misschien komend jaar toch eens denken over een setje nieuwe zomerbanden:

Zomer:

Winter:

Spin!

Zoals ik een aantal posts terug al schreef...de TDi staat al op winterrubbers

...De CY heeft dat na gedaan, alleen die wieldoppen stonden niet, dus gewoon zwart staal!

...De Touramp staat ook op sloffies...moet vanmiddag weer naar de oosterburen, handig in bepaalde gevallen!

3 auto's op wintersloffen dus.

www.vm-parts.nl

-D©©©L-

Sinds vandaag weer: Winterpantoffels  :)

viking_in_shorts

Ziet er naar uit dat ik deze week weer aan de bak mag. Vrijdag kou en sneeuw voorspeld :eusa_dance: :eusa_clap:

D-J

Nou, na nu 500 km met de Snowtrac3...een aanrader!!! Lekker stil, veel gevoel en normale prijs. Tip!
V70 T-5D

V70 classic

Citaat van: D-J op 18-11-2008 21:42:24
Nou, na nu 500 km met de Snowtrac3...een aanrader!!! Lekker stil, veel gevoel en normale prijs. Tip!

In de sneeuw of op ijs ??
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

bassie81

vrijdag toch de winterbandjes er maar op. zomerbandjes beginnen echt op te raken en de 850 is toch niet mn daily driver  ;D

Kan ik echt onder alle omstandigheden gewoon de weg op, is het niet met de ene auto, danwel met de andere  :eusa_dance:

innocenti

)()()sT

De putdeksels zitten er weer een weekje of 2 onder, echt nodig met deze temperaturen  :evil:

-D©©©L-

De winterwielen zitten er al sinds eind mei onder. Tijd om deze er eens onder weg te smijten.

R o b

Citaat van: )()()sT op 20-11-2008 08:37:05
De putdeksels zitten er weer een weekje of 2 onder, echt nodig met deze temperaturen  :evil:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/DSC00310.jpg

Kom Joost, creeer eens een budget voor wat fatsoenlijk lichtmetaal voor je winters!   ;D