roetmeting te hoog, en nu ???

Gestart door gjg, 26-10-2007 13:53:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Citaat van: reneetje op 30-10-2007 21:15:43
Rode diesel heb je in 2 kwaliteiten, moderne motoren draaien niet op de ouderwetse rooie, iets om in de gaten te houden.
De "ouderwetse" is ook goedkoper dan de "moderne" rooie.

De rode diesel die ik in de shovel gebruik (Volvo D6D pompverstuiver) is normale laagzwavelige autodiesel met een kleurtje. Een enkele keer gebeurt het dat de tankwagenchauffeur er ter plaatse een flesje kleurstof aan toevoegt. Soms is daar geen tijd of is het op en dan zit er gewoon 1000 liter witte in de tank.  8)

De oude rode diesel is een stuk minder schoon en bevat inderdaad meer deeltjes die funest kunnen zijn voor pompverstuiverdiesels.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

gjg

Zo, nu weer even over de roetmeting.
Afgelopen vrijdag opnieuw naar de keuring en geen probleem, 1.8.  :laugh:
Wel even een paar maal voor de keuring flink doorgetrokken toen de motor warm was, wat mij eigenlijk pijn doet als ik die motor zoveel toeren hoor en zie maken. Wel een les voor de volgende keer dus.
Dank voor de reacties  :eusa_clap:

GJ

Volvov70 TD

Vraag me toch altijd af of dat 'even gassen' met een diesel helpt. Waar hoopt zich dan roet op wat er dan pas uitkomt? Doet men tegenwoordig ook zo'n volgas test met een automaat. Kan me herinneren dat men i/h verleden nog wel eens hierdoor schade aan de auto toebracht en dat men toen besloot om dit (tijdelijk) niet meer met een diesel automaat te doen. Lijkt me (ook bij een schakelauto) geen pretje om bij te staan.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Volvov70 TD op 11-01-2008 13:03:42
Vraag me toch altijd af of dat 'even gassen' met een diesel helpt. Waar hoopt zich dan roet op wat er dan pas uitkomt? Doet men tegenwoordig ook zo'n volgas test met een automaat. Kan me herinneren dat men i/h verleden nog wel eens hierdoor schade aan de auto toebracht en dat men toen besloot om dit (tijdelijk) niet meer met een diesel automaat te doen. Lijkt me (ook bij een schakelauto) geen pretje om bij te staan.

In het uitlaatspruitstuk en de uitlaat. Volgens mij doen ze de automaten ook gewoon hoor.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

pimsam

In Belgie wordt een diesel automaat in ieder geval niet  aan de roetmeter gehangen. Moet je ook niet willen. Is niet goed voor de bak.

Volvov70 TD

Ik heb het ook liever niet. Zou je zoiets kunnen weigeren of geldt een (B) APK ook in (NL) ?

tackle


Ludo

#37
komt wellicht nog, daar loopt momenteel een proefproject rond in 3 keuringsstations.

http://www.autoveiligheid.be/html/ni_lijst.asp

edit
oeps : Het proefproject is van start gegaan op 16.04.07 en loopt tot 18.10.2007.

te laat dus.  ;D