HELP !!!!!!!!! Zelfs de dealer weet niet wat er aan de hand is !!!!

Gestart door Diederick, 31-10-2007 20:28:27

Vorige topic - Volgende topic

Diederick

Wie o Wie kan mij helpen

zelfs de dealer weet niet wat er aan de hand is mischien iemand hier op het forum wel????????
gister is de turbo vervangen en ben ik in de namiddag gebeld dat de oude turbo helemaal niet kapot was(dus helaas een verkeerde diagnose door de dealer)
dus hebben ze kosteloos de oude er weer opgeschroefd
het heeft dus helemaal niks gekost voor mij buiten gewoon goede service dat wil ik wel zeggen

nou is en blijf ik met het probleem zitten dat de auto rookt hoe warmer de motor hoe meer rook alleen nou komt het hij verbruikt dus bijna geen extra olie
en ook geen andere vloeistoffen
WAT NU????
Nieuwe motor? (zoals de dealer zegt)
Kop revisie ?????
blok revisie???????
Nieuwe auto(lol)

ik weet het echt niet meer
plz plz help mij alstublieft
alvast bedankt Diederick
855 R
254k

daytonawim

Zeg maar iets, uitlaat klepsteeltjes lekkage ???

Olie bijvullen tot maximaal 2/3 van de de schaal, de rest gooit ie er toch wel uit.

Expansievat vullen als de auto vlak staat, tot de lasnaad ( makkelijk om later weer te controleren)

Hoe zien je Bougies er uit ?
Wat is je verbruik ?

en eh heeft ie soms lang stilgestaan en is door een opa bereden ?

Evert R

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeroentjuh

Veel rook? Welke kleur? Geur?

Carterdruk al eens gemeten?

thuur

Roken bij stationair draaien? Roken na stationair draaien? Roken tijdens het rijden? Roken tijdens gas los? Roken bij volgas? Op welke momenten (snelweg, 80 km weg, ...)?

Gr ???

t5karel

En begrijp ik het nu goed?De dealer zegt een nieuwe motor ???.Om maar ff in vaktermen te spreken,dit noemen wij met een metworst naar een ham gooien ,dan :eusa_think:.Straks is je turbo WEL kaduuk en dat ze gewoon proberen jou een blok te verkopen :eusa_think:.Sorry voor m,n achterdocht hoor,maar om nu gelijk te zeggen van blok moet vernieuwd worden ???.  Wat is hun motivatie daarop dan?
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Eugene

klepsteelrubbers misschien.

Tenminste, wanneer carterdruk, compressie, lektest, turbo etc. in orde is....

If it's not blown, it sucks...

Diederick

de rook is echt olie en GEEN vloeistof(koel)dus het komt niet uit de turbo

De turbo is nog goed zoals ze bij de dealer zeiden en de rook is Na stationair en daar kwam ik gister achter als je het gas loslaat op de snel weg heb je er geen last van zelfs niet als ik 100 rij en dan het gas vol intrap met een koude start zie je ook niks alleen als de motor warm is en warmer word wel als ik in de file sta doet hij weining maar zodra ik dan moet optrekken en of dat snel of langzaam is dat maakt niet uit dan komt er een hele wolk uit links en rechts en als ik lang stil getsaan heb en de fan slaat aan blaast ie ook rook eruit.
ik snap het gewoon allemaal niet meer,wat mij wel opvalt is dat er al een paar mensen gezegt hebben dat het mischien de klepsteel rubbers kunnen zijn maar ja het zouden ook nog wel eens de zuigerveren kunnen zijn

voor alle duidelijkheid het is een 850 R estate Benzine met 254000 km

heren alvast bedankt voor de reactie's en ik hoop er nog meer te krijgen want ik denk er toch sterk aan om hem nu gewoon weg te doen en iets anders te gaan kopen,vind dat alleen zonde omdat ie voor veel geld is opgeknapt(technisch) en dat ik er weinig voor terug krijg op dit moment zal me nu dus echt worst wezen zou alleen graag willen doorrijden want het zijn van die fijne koetsen en wie weet is het gewoon iets kleins

groetjes Diederick

thuur

Aha, join the club zou ik zeggen... Mehn, Racingbrick, ondergetekende en zelfs non-turbo's hebben er last van.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=22378.0

Gr :-\

Garfield

Ik weet (nog) niet veel van de techniek van 850's, maar pik wel twee dingen uit je verhaal op: De auto rookt soms behorlijk en hij verbruikt bijna geen olie.
Ooit heb ik met een motorfiets een -op zich best grappig- probleem gehad wat ik je ter brainstorm niet wil onthouden. Mijn motorfiets had bovenaan het blok, pal boven de snikhete uitlaatbochten aan de cilinders, een aansluiting voor een bowden-kabel voor de toerenteller. De afdichting daarvan was (een klein beetje) kapot. Elke keer als de motor goed warm was en de olie dus dun, sijpelden er heel langzaam kleine druppeltjes olie precies bovenop de hele hete uitlaatbochten. Je wilt niet weten hoeveel rook er op die manier van die hele kleine druppeltjes olie kwam :-) Bij die motor was de oorzaak dus heel snel gevonden omdat alles goed open zichtbaar was, maar ook daar had ik dus duidelijk olie-rook en vrijwel geen olieverbruik ...
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Diederick

Na wat verhalen te hebben gelezen  moet ik eerst maar even duidelijk maken dat hij bijna geen olie verbruikt
en ik ga hmaar even eerst proberen om dat spul van forte er in te gooien en de boel is ff flink reinigen kijken of dat iets gaat helpen, zo niet dan heb ik echt geen idee meer wat het wel zou kunnen zijn
ja de klepsteel rubbers,moet ook de injector rail er maar ff afhalen dan kan ik ff goed in de cilinders kijken mischien zeikt er wel ergens olie naar binnen
en op de vraag hoe de bougie's er uit zien :eusa_think: sind ik de auto in mijn bezit heb mei 2005 heb ik er geen nieuwe ingedaan en weet ook niet precies wanneer de vorige eigenaar dat heeft gedaan dus dat kan wel eens een jaartje of 3 geleden zijn
maar ik heb me laten vertelen dat het zeker daar niet aan kan liggen
alvast bedankt voor de reacties ik hoop dat er nog veel meer komen en degene die de oplossing heeft die stuur ik een grote slagroom taart

Diederick ;D ;D ;D

joebar

Olieverbruik:
rook is BLAUW
rijden op de snelweg, gas loslaten, en weer helemaal induwen....rookpluim = klepsteelrubbers
roken tijdens gas dicht >>>> olieschraapveren
roken tijdens stationaire kan duiden op klepsteelrubbers, carterventilatie of olieschraapveren...

Maar laten we wel wezen.....
Als je olie verbruikt, dan moet het oliepeil zakken, dus laat ons eerst weten WELKE vloeistoffen bijgevuld moeten worden, anders is het ondoenlijk een mogelijke diagnose te stellen...
Wat is "bijna"geen olieverbruik, 1 op 1000, 1 op 3000 , probeer  het iets duidelijker te beschrijven liefst met komma's en punten in de zin

Garfield

Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)