opgesloten door slot achterklep

Gestart door T5turbo, 07-11-2007 15:05:11

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Oh, ze krijgt de deur wel open hoor, maar niet als ze vast zit in haar stoeltje......... ;D
Zelfs die maakt ze soms open op puur geluk, maar deze keer natuurlijk net niet.  ::)

Kom niet verder bij de dealer dan : Een slotset op code (6817964) kost € 81,00 ex. BTW
Gaan we die maar bestellen via NL en proberen te vervangen aankomend weekend als het niet te koud is.

(cilinder kost hier in Finland bij de dealer 132 euro....... :-X )
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

We zijn er nog niet. Weer een tegenvaller. Kan de slot code niet vinden  :(
Moet straks nog even verder zoeken, maar als ik die niet kan vinden:

Je kunt GEEN slot met een andere sleutel bestellen. Het is of een slot op code of een compleet slotset waar dus alles cilindersloten van de auto in zitten.

Dit kost € 179,00 ex. BTW (9187471) Ben ik er vanuit gegaan dat je geen sloten in je vloerluik van de bagageruimte heb zitten, anders is het een ander set.

Of dan toch maar een gebruikte zien te vinden. Wie heeft er trouwens een slot op de vloerluik?    :eusa_think:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

oldostofjas

There is no place like 127.0.0.1

Emiel

Hebben we het nu niet over 2 dingen? Slot voor de sleutel en het kofferbakslot?

thuur

Citaat van: Emiel op 27-11-2007 18:39:00
Hebben we het nu niet over 2 dingen? Slot voor de sleutel en het kofferbakslot?

:eusa_shhh: Het had zo'n leuk verhaal kunnen worden...

Gr ;D

Emiel

cas

Citaat van: oldostofjas op 27-11-2007 13:40:19
Citaat van: T5turbo op 27-11-2007 13:28:45
Wie heeft er trouwens een slot op de vloerluik?    :eusa_think:

Ik

ik ook, betekend dat meerwaarde? dus meer bpm? ;-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

T5turbo

Aangezien ik de sleutel code niet kan vinden en de dealer ook niet wordt het een gebruikt slot. Heb er eentje gevonden voor 20 euro bij Hunters volvo parts.   :eusa_dance:
Die waren het goedkoopst en ik heb goede ervaring met hun.
Maakt mij niet uit dat ik er weer een sleutel bij krijg, want alles gaat met de cv. Zal de sleutel dus niet vaak nodig hebben.
Zit er wel aan te denken deze sleutel in mijn binnenzak te steken, mocht die kleine van mij weer een keer opgesloten raken.   ;D

T5turbo

Gister bgonnen met het demonteren van de achterklepbekleding. Alle bedrading nagekeken en doorgemeten.
Kon niets raars vinden.Veel met de draden gerommeld maar het slot viel hoe dan ook niet meer op slot.
Raar maar waar. Zou het dan toch alleen aan het slot gelegen hebben?

Nu heb ik echter een probleem. Hoe de oude cilinder eruit te krijgen? Heb van alles al geprobeerd. Ik weet dat het uit 3 delen bestaat,maar geen van de delen krijg ik los. Krijg alleen het plaatje niet in dit bericht...... :eusa_doh:

Wie weet raad?  :(

Tweede probleem:   :-\

De ruitenwisser achter.
Op aanwijzing van Mehn heb ik de arm ook eraf gehaald en deze schoon gemaakt. Overigens kwam de as zo los en glom hij nog als nieuw....... ;D
Alles weer gemonteerd maar mijn probleem is nog steeds hetzelfde.
In de om de zoveel seconden wissen stand slaat het motortje maar even aan.Niet lang genoeg om een wis te maken.Bij de volgende cyclus weer een stukje verder. Ook al is de ruitenwisser niet op de ruit zet.
In de altijd wissen stand doet hij wel goed wissen, maar zet ik het knopje op uit dan stopt ook gelijk het wissen en staat mijn wisser ergens halverwege. Hij maakt de cyclus dus niet af.  >:(

Ligt dit aan het wisser relais? Motortje?

T5turbo

Kreeg van Mehn de onderstaande tips:

Slotcilinder/slotplaat achterklep vervangen
Voer uit:
Onderdelen in achterklep verwijderen
Motor achterklepwisser vervangen
en Achterklephandgreep vervangen
Verwijder:
-Clip waarmee de verbindingsstang aan de slotcilinder vast zit.
Trek naar buiten:
-Slotcilinder
-Clip waarmee de as vast zit.
-As
Bevestig:
In omgekeerde volgorde.

Lijkt erop dat het van binnenuit moet.

Klinkt erg makkelijk maar ik weet dus nog steeds niet hoe het slot vast zit? Ik kan namelijk niets naar buiten trekken??? Moet nog ergens vast zitten,want anders valt de cilinder er ook zo weer uit.

Wie kan mij meer vertellen?    :eusa_doh:

thuur

Ik denk dat je gewoon moet beginnen, dan zie je het vanzelf wel.

Draden door de scharnieren van de achterklep ook doorgemeten?

Gr ;)

mehn

Hij heeft het al geprobeerd als ik het goed begrijp.

Misschien moet de sleutel erin zitten als je de cylinder eruit wilt halen?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

T5turbo

Inderdaad alle bedrading doorgemeten. Heb MTS electrotechniek dus dat was geen probleem.  ;D

De ruitenwisser achter werkt ook wel maar de cyclus is niet goed. Maar voordat ik een nieuw (duur) relais ga kopen wil ik wel zeker weten dat die stuk is.

Het slot heb ik moeten uitboren dus de sleutel past niet echt meer. Krijg steeds meer het gevoel dat ik toch maar beter een raam in had kunnen slaan.....   :'(

Is er echt niemand die mij kan helpen met het slot en ruitenwisser    ???
laat ik het zo zeggen  ;) : zijn er nog ideeen.

-D©©©L-

mooi overzichtel
Citaat van: T5turbo op 10-12-2007 07:19:20
Is er echt niemand die mij kan helpen met het slot en ruitenwisser
Mwha, net of er geen hulp is  ;)  :eusa_naughty:

Kan je ook een plaatje schieten van de slot cylinder aan de achterkant.
Door het uitboren kan het er inmiddels wel eens een beetje anders uitzien dan normaal.

Een plaatje in je bericht plaatsen staat netjes uitgelegd in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13191.0 .  Laatste zin van de eerste post in dat topic is onzin, Dus gewoon de 2e optie kiezen.

T5turbo

Nee nee nee, zo bedoelde ik het niet:-X (heb de tekst al aangepast........hahaha)
Mijn probleem is niet zoveel voorkomend en daarom wat moelijker om een oplossing te vinden. Ik heb alle vertrouwen dat ik het via het forum kan oplossen. Zoveel knappen kopen bij elkaar.  :eusa_angel:
Het is alleen niet zo plezierig zonder slot te moeten rond rijden.   :-\ Alhoewel het rond rijden wel gaat,maar je auto ergens achter laten op een parkeer plek..........  ;D

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat er niets aan de achterkant van de cilinder beschadigd is. Het ziet er allemaal het zelfde uit als het andere slot wat ik heb liggen. Maar ik kan vanavond wel een  paar foto's maken.