Veerpootbrug wat een verschil!!!!

Gestart door JorritV70, 07-11-2007 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

tackle

de Klpd heeft ze er ook inzitten . Rijdt prima.

Marc O.

Ik zou het eerder willen omdraaien: Korea is bezig met eigen produkt ontwikkeling en China copieert voornamelijk. Overigens worden de meeste produkten die in China worden gemaakt, gemaakt op specs en in opdracht van niet-Chinese bedrijven. In Korea is dat beslist niet het geval.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BenC70ES

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 28-11-2007 23:46:33
Gaat niet om de achterkant Ben, maar om de voorkant. Het enige wat je wilt als je op natte ondergrond rijdt, is veel body roll, daarom VPB eruit. Hangt er ook wel van af wat voor soort VPB je gemonteerd hebt, want een habbibabbi VPB doet niet zo veel.

Ik denk dat jij nu een veerpootbrug met een stabilisatorstang verwisseld... als die te dik is heb je inderdaad minder bodyroll maar ook minder wegcontact van het binnenste wiel....

Veerpootbrug behoudt beter de geometrie van de ophanging.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

HaRdCoRe-WeZ

Dus een VPB geeft geen vermindering in body roll?

Enno

Citaat van: BenC70ES op 01-12-2007 00:21:54
Veerpootbrug behoudt beter de geometrie van de ophanging.

Volgens mij betekent dit ook dat de auto beter op de weg blijft......en niet over de buitenzijde v/h voorwiel weg gaat glijden....of op de wang van het voorwiel gaat hangen....als je een negatief camber hebt...wil je dit ook zo houden...als de geometrie van de ophanging beter wordt behouden lijkt me dat hij uiteindelijk ook vlakkker door de bocht gaat....

Racingbrick

Citaat van: thuur op 29-11-2007 11:55:39
Citaat van: lipton op 29-11-2007 09:35:25

japanezen vinden uit
chinezen kopieren !

Eerst waren de japanners. Die kopieerden alles. Je wilt echt geen Toyota uit de vroege jaren hoor, dat was gewoon troep :-X Daarna zijn ze toch aan productontwikkeling gaan doen en nu verzinnen ze ook zelf dingen.

China zit langzaam in het stadium dat ze zelf dingen gaan verzinnen.

Korea kopieert nog veel.

Gr ;)

Wijze woorden van Thuur,
in de jaren 50 en 60 kopieerden de Japanners van een ieder, op elk gebied, auto's , motorfietsen, horloges. camera's.
Alles schaamteloos, er is zelfs een plaatsje Germany in Japan opgericht om dat op d e imitatie camera's te kunnen zetten.
De Japanners hebben de Duitse camera industrie en horloge industieen ( ook de lower budget ) in Zwitserland om zeep geholpen.
Eerste met schaamteloze kopieen en later met zware verbeteringen van het origineel.
Nu zijn ze toonaagevend op de meeste gebieden.
Ze hebben de ommezwaai gemaakt van goedkope inferieure shitzooi naar high end.
De Taiwanezen hebben het zelfde traject gevolgd, en daarna ook de Koreanen.
Idem met China, geef ze nog 10 jaar, die jongens leren snel, en ze maken ook echte wagens.
De technologie die de vele fabrikanten daar nu laten assembleren gaan ze eerst zelf namaken en dan verbeteren.
Je kunt het gewoon niet bedenken en ze maken het nu al, ook in opdracht van andere bekende bedrijven, maar ook zelf gaat men al aardig spul maken.

Een ding snapt men geen ene reet van in China, net als de Taiwanezen ( vaak nu ook nog ) en de Koreanen vroeger.... marketing en promotie...
Maar men leert snel.

Nu weer terug naar de Japanners, ooit een Lexus gereden? dan weet je wat ik bedoel....
De jongens uit Stuttgart en Munchen hebben ze uitgelachen in de jaren 80 toen ze aankondigden in dat segment te gaan opereren..
Ok sommigen is het niet gelukt, maar Lexus staat als een huis, en vooral in de USA hebben ze heel veel pijn veroorzaakt bij de Duitse broeders..

Racingbrick

Veerpotenbrug is binnen.
Zal ik hem over de LPI verdeelstukbeugel kunnen monteren?
Volgens mij heeft Mehn ook een dergelijke constructie... het zal wel krap gaan worden daar.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Grappig wel.
Ik dacht dat er voorschriften waren voor het inbouwen: bij mijn installatie zit dat blok dus op een heel andere plek..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

Citaat van: Misha op 05-12-2007 12:45:12
http://home.planet.nl/~hofke079/Volvo/gasklep/gk4.jpg

Grappig wel.
Ik dacht dat er voorschriften waren voor het inbouwen: bij mijn installatie zit dat blok dus op een heel andere plek..

Misschien is de plek bij jou beter, maar bij mij kan ie daar niet. Dan smelt ie ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Citaat van: mehn op 05-12-2007 12:47:32

Grappig wel.

Misschien is de plek bij jou beter, maar bij mij kan ie daar niet. Dan smelt ie ;D

;D
Je alarmhoorn hangt er toch ook nog ?

Brug past er bij mij iig probleemloos overheen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

lipton

Grappig wel.

bij mij zit hij daar ook, ik heb niets moeten aanpassen om mijn vpb te plaatsen

S. Brouwer

ook bij mij zit hij daar geplaatst, ik dacht dat ze dat gedaan hadden omdat mijn vpb er al inzat.

Racingbrick

Ok, de beugel bij buigen dus van de LPG verdeler neem ik aan..
Mehn. heb jij een oig Volvo veerpoten brug?, die heb ik namelijk besteld bij Hooftman.

Racingbrick

Oh, ik zie dat Mehn ook met blote kabels rondrijdt, ik wel trouwens...
Leuk dat kapje, maar geen toe gevoegde waarde, en de kan de eventuele olie plekken een beetje in de gaten houden.