Veerpootbrug wat een verschil!!!!

Gestart door JorritV70, 07-11-2007 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Vandaag mijn veerpootbrug opgehaald en geinstalleerd.

WHOW wat een verschil dat had ik niet verwacht, ik had al wel gelezen dat het veel scheelde maar ik had niet verwacht zoveel!!

Eerst dacht ik dat is iets voor sportieve auto's en niet voor mijn oude dieseltje, toen werd mij verteld dat het ook scheelde in bijgeluiden bij het schuin drempels op en af rijden. Omdat mijn auto redelijk kraakt als ik schuin een drempel afrijdt had ik iets van we kunnen het altijd proberen, voor die 67,20 (bij de dealer) hoef je het ook niet te laten.

Het is echt ongelovelijk volgens mij de best bestede 70 euro van het afgelopen jaar.

Echt een aanrader, zelf mijn vriendin viel het gelijk op en is er helemaal blij mee.

Groet Jorrit

Turbobiker

Mooi dat je het goed merkt :eusa_dance:

Citaat van: JorritV70 op 07-11-2007 19:13:22
Het is echt ongelovelijk volgens mij de best bestede 70 euro van het afgelopen jaar.

Dat is bij mij toch die wekelijkse tank benzine... Zonder dat heb je echt niets aan een veerpootbrug :P ;D
De Tussenpaus

de boekhouder

Heb ik ook op m'n lijstje staan, ik zag echter afgelopen weekend dat er in de "lijn" tussen de twee bevestigingspunten bij mij een kastje (met stekkeraansluiting) van de lpg installatie in de weg zou kunnen zitten.

Komt die vpb nog een beetje omhoog, heb je misschien een foto beschikbaar ?
Kan ik die bouten losdraaien zonder dat er ergens iets los schiet ?

Dat kraken heb ik nl. ook en ik heb ook begrepen dat het de koersvastheid in de bochten ten goede komt.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Turbo-Geek

Er zijn zat fotos beschikbaar als je hier goed rondkijkt.
Heb hem er zelf ook op zitten en vind het leuk staan, maar of ik het gemerkt heb ? Mischien een beetje maar zeker niet dat ik laaiend ben.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet maximaal klaverbladen heb gereden om het direct na montage wederom te doen.
Voor het geld gewoon een leuke en makkelijke mod.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: de boekhouder op 08-11-2007 09:40:47
Komt die vpb nog een beetje omhoog, heb je misschien een foto beschikbaar ?
Kan ik die bouten losdraaien zonder dat er ergens iets los schiet ?

Kraken kan ook uit de veerpootlagers en rubbers komen, dat moet je eerst uitsluiten.

de boekhouder

Ik hoor bij twee verschillende situaties soms gekraak:
scherpe bocht: zouden volgens Thuur de stuuruitslagbegrenzers kunnen zijn, even goed invetten;
schuin een verhoogde parkeerplaats oprijden :dit lijkt het gevolg van torsie; vandaar misschien ook een vpb ?
(dd.)

JorritV70

Vandaag weer ruim 120 km afgelegd (gister was even snel een testritje van een paar km) Kan niet anders zeggen dan subliem bijna alle rammeltjes zijn weg. En zeker die ik normaal hoorde bij drempels en klinker weggetjes. In de bochten ook VEEL stijver vandaag een paar keer snelweg wissels gehad ook hier heb ik het gevoel meer gevoel te hebben!!

Echte aanrader!!!

GRoet Jorrit

de boekhouder

Mooi, dan laat ik 'm op m'n wensenlijstje staan.

Bedankt voor de foto's, Marco.
Ik heb in een ander topic ook een duidelijke omschrijving met foto's gevonden.
Eerst kijken (zoeken), dan zeiken   ;)
(dd.)

innocenti

Verschil bij sturen merk je absoluut. En over een dremper rijden is de auto absoluut stijver. Maar de rammeltjes zijn nog steeds aanwezig. En wat ik lastig vind is dat de veerpootbrug voor een deel verwijderd moet worden om het interieurfilter te wisselen. Mijn plastic kap kan net niet open.

thuur

Citaat van: innocenti op 08-11-2007 17:33:13
En wat ik lastig vind is dat de veerpootbrug voor een deel verwijderd moet worden om het interieurfilter te wisselen. Mijn plastic kap kan net niet open.

Jawel hoor, gewoon iets harder trekken ;D

Gr ;)

lipton

ik voel er niet echt iets van...

maar hij blijft wel mooi plakken als ik een scherpe bocht neem, maar heb wel het gevoel dat hij zich vanachter begint te verzetten.(bij droog weer)

-D©©©L-

Citaat van: innocenti op 08-11-2007 17:33:13
Verschil bij sturen merk je absoluut. En over een dremper rijden is de auto absoluut stijver. Maar de rammeltjes zijn nog steeds aanwezig. En wat ik lastig vind is dat de veerpootbrug voor een deel verwijderd moet worden om het interieurfilter te wisselen. Mijn plastic kap kan net niet open.

Jawel, kan net. eerst helemaal naar onderen doen, dan bij de ruit uithaken en eruit pakken. 

Gmid

Citaat van: lipton op 11-11-2007 20:58:30

maar hij blijft wel mooi plakken als ik een scherpe bocht neem, maar heb wel het gevoel dat hij zich vanachter begint te verzetten.(bij droog weer)

Da's niet normaal. Je moet volgens mij wel heel gek doen wil je met normaal straat gebruik een 850 van achter laten uitbreken. Heb je m al wel ns laten uitlijnen, en Laserblue gevraagd om de wielmoeren een keer vast te draaien?  ;D
Volvo C30 '12

-D©©©L-

Citaat van: lipton op 11-11-2007 20:58:30

Jep, je merkt de meesturende achteras nu wel.

lipton

meesturende achteras.?

hij zet zich als ik extreem door een bocht ga zoals die van een afrit of oprit. Het moment, de stap na dat de banden piepen.