Monster900 in een 850 nu met foto's

Gestart door monster900, 09-11-2007 18:49:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ewing

Citaat van: monster900 op 21-11-2007 12:20:31
Wat betreft mijn auto-geschiedenis, ik ben beginnen rijden met een Nissan Cherry, heb daarna een Mazda 323F op LPG gehad, maar na 11 maanden, 55000 km, 5 sets remblokken, 3 kruiskoppelingen en een andere versnellingsbak een Seat Ibiza TDi gekocht.  Die na 4 jaar geprakt, een Scorpio Clipper gekocht, die m'n vrouw na een jaar op z'n zij heeft gelegd, weer zo'n Scorpio gekocht, die heb ik vorig jaar December verkocht om een Audi Cabrio 2.3 te kopen.  Die heb ikzelf jammer genoeg rond een overstekende boom geplooid, en nu dus terug een ruime stationwagen gekocht...

Je hebt nog weinig geluk gehad met auto's tot nu toe zo te lezen. Laten we hopen dat de roffel het er beter van afbrengt. En als er onverhoopt een ongeval mocht plaatsvinden, dan heb je in ieder geval veel staal (en één of meerdere airbags) die je zo goed mogelijk zullen beschermen!

monster900

Tja, enkel bij het laatste ongeval (de audi) ben ik er niet zo goed uitgekomen.  Ook m'n vrouw is zonder kleerscheuren uit de Scorpio gekropen.  Ik mag 3 december (na 4 maanden revalidatie) weer gaan werken :D

ewing

Citaat van: monster900 op 21-11-2007 18:07:23
Tja, enkel bij het laatste ongeval (de audi) ben ik er niet zo goed uitgekomen.  Ook m'n vrouw is zonder kleerscheuren uit de Scorpio gekropen.  Ik mag 3 december (na 4 maanden revalidatie) weer gaan werken :D

Dat is in ieder geval een mooi bericht om te horen. Je houdt geen blijvend letsel over aan dat laatste ongeval?

monster900

Voorlopig ben ik, een 2000 € meer waard.  Ik zat met m'n benen geklemd tussen de deur en de middenconsole.  Kuitbeen 2 x en scheenbeen 2 x gebroken.  Zit nu dus een titanium pin in m'n scheenbeen, die er over een jaar of 2 weer uit mag.  Sporten zal de eerstkomende zijd nog niet echt lukken, maar voor de rest gaat het al redelijk 8)

monster900

Ziezo, engine ook effe geflushed, nieuwe olie en filter er in/op 8)

Hopelijk ga ik nu veel veilige km's tegemoet...

monster900

Mag ik hier toch even vermelden dat ik graag en veel aan motorfietsen sleutel, maar dat mijn kennis over auto-techniek heel wat beperkter is, en ik dus af en toe dom uit de hoek kan komen?  Voor zover ik hier ondertussen gemerkt heb, wordt dat precies niet zo geapprecieërd  :-\

-D©©©L-

Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:18:34
Mag ik hier toch even vermelden dat ik graag en veel aan motorfietsen sleutel, maar dat mijn kennis over auto-techniek heel wat beperkter is, en ik dus af en toe dom uit de hoek kan komen?  Voor zover ik hier ondertussen gemerkt heb, wordt dat precies niet zo geapprecieërd  :-\

Dat zal wel meevallen, vat het niet persoonlijk op. Sommige vragen komen met regelmaat terug, die kan je met de (lastige!) zoekfuctie meestal wel opduiken.  ;)

thuur

Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:18:34
Mag ik hier toch even vermelden dat ik graag en veel aan motorfietsen sleutel, maar dat mijn kennis over auto-techniek heel wat beperkter is, en ik dus af en toe dom uit de hoek kan komen?  Voor zover ik hier ondertussen gemerkt heb, wordt dat precies niet zo geapprecieërd  :-\

:o :o

Domme vragen bestaan niet :eusa_snooty:


Gewoon stug volhouden ;D


Gr ;)

monster900

Citaat van: -D©©©L- op 27-11-2007 00:24:20
Sommige vragen komen met regelmaat terug, die kan je met de (lastige!) zoekfuctie meestal wel opduiken.  ;)

Dat heb ik wel gemerkt ja, geef je bvb ruitensproeier in, komt daar een waslijst van topics, waar ik geenenkel woordje ruitensproeier in kan terugvinden...

Is het niet mogelijk om een google-search te installeren?  Met phpBB gaat dat wèl, en het lijkt me in combinatie met de huidige search-engine wel een nuttige toevoeging...

-D©©©L-

Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:28:14
Citaat van: -D©©©L- op 27-11-2007 00:24:20
Sommige vragen komen met regelmaat terug, die kan je met de (lastige!) zoekfuctie meestal wel opduiken.  ;)

Dat heb ik wel gemerkt ja, geef je bvb ruitensproeier in, komt daar een waslijst van topics, waar ik geenenkel woordje ruitensproeier in kan terugvinden...

Is het niet mogelijk om een google-search te installeren?  Met phpBB gaat dat wèl, en het lijkt me in combinatie met de huidige search-engine wel een nuttige toevoeging...

is een bug in het forum, probeer het nog eens en kijk dan op de laatste pagina's  ;D

pwassink

#40
Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:18:34
Mag ik hier toch even vermelden dat ik graag en veel aan motorfietsen sleutel, maar dat mijn kennis over auto-techniek heel wat beperkter is, en ik dus af en toe dom uit de hoek kan komen?  Voor zover ik hier ondertussen gemerkt heb, wordt dat precies niet zo geapprecieërd  :-\

Ik neem maar aan dat ik deel van de frustratie uitmaak ?  :eusa_think:

Maar vrees dat je probleem elders ligt,  ik heb even snel wat teruggelezen en je krijgt bijna
elke keer direct t goede en vaak enige antwoord,  maar leest of interpreteerd dat anders.
Stelt regelmatig een wedervraag en gaat vaak zelfs aan het gegeven antwoord voorbij ..

Los van enige zelfwerkzaamheid is dat redelijk frustrerend, ook voor de helpers,
en we willen echt niet de boel afblaffen, maar ga er ook maar van uit dat je zeker niet de eerste
bent met t gros van je vragen, dat levert icm het voorgaande bij mij althans ook wel eens wat frustratie op.

No hard feelings ..   8)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 27-11-2007 00:29:04
Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:28:14
Citaat van: -D©©©L- op 27-11-2007 00:24:20
Sommige vragen komen met regelmaat terug, die kan je met de (lastige!) zoekfuctie meestal wel opduiken.  ;)

Dat heb ik wel gemerkt ja, geef je bvb ruitensproeier in, komt daar een waslijst van topics, waar ik geenenkel woordje ruitensproeier in kan terugvinden...

Is het niet mogelijk om een google-search te installeren?  Met phpBB gaat dat wèl, en het lijkt me in combinatie met de huidige search-engine wel een nuttige toevoeging...

is een bug in het forum, probeer het nog eens en kijk dan op de laatste pagina's  ;D

En check de sticky's. Staat er ook eentje over de zoekfunctie met handige tips.


Gr 8)

monster900

Citaat van: thuur op 27-11-2007 00:41:53
En check de sticky's. Staat er ook eentje over de zoekfunctie met handige tips.


Gr 8)

Heb ik al geprobeerd, maar ik weet bvb niet wie wat waarover gepost heeft, dus een auteur ingeven lukt niet echt...

Ik probeer af en toe eens met woordcombinaties tussen " " om de resultaten te beperken, maar ook dat werkt moeizaam...

-D©©©L-

Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:48:48
Citaat van: thuur op 27-11-2007 00:41:53
En check de sticky's. Staat er ook eentje over de zoekfunctie met handige tips.


Gr 8)

Heb ik al geprobeerd, maar ik weet bvb niet wie wat waarover gepost heeft, dus een auteur ingeven lukt niet echt...

Ik probeer af en toe eens met woordcombinaties tussen " " om de resultaten te beperken, maar ook dat werkt moeizaam...

Zoek gewoon eens op "achter sproeier".

thuur

Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:48:48
Citaat van: thuur op 27-11-2007 00:41:53
En check de sticky's. Staat er ook eentje over de zoekfunctie met handige tips.


Heb ik al geprobeerd, maar ik weet bvb niet wie wat waarover gepost heeft, dus een auteur ingeven lukt niet echt...

Ik probeer af en toe eens met woordcombinaties tussen " " om de resultaten te beperken, maar ook dat werkt moeizaam...

Dat met die auteurs komt vanzelf wel als je wat langer rondhangt hier ;)

Wat ik gemerkt heb is dat erg generieke termen mega veel hits geven (b.v. Estate), aan de andere kant werken woorden die je niet vaak gebruikt juist heel goed (b.v. oliestop, wisser pomp, wisser klepje, etc.)


Gr 8)