MOV'IT Remmen

Gestart door 850Joris, 03-07-2003 21:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Erics

Het is alweer een tijdje terug dat er een heftige discussie is geweest over remmen.

Hoe bevalt de MOVIT set? En past het allemaal?
groet
Erics

Erics

Ook hier graag even een berichtje, Hoe bevalt de originele big brake remmenste van Volvo. Toch nog last van fading en trillen of is het nu verbetert?
groet,
Erics

850Joris

#152
Ha Eric,

Je hebt het forum gevonden zie ik.  De MOV'IT 322 set is een echte aanrader.  Als die past dan is dat de beste.  De 342 set die ik er nu op heb bevalt nog altijd niet zo goed als de 322 set die ik er ooit ook op gehad heb.  Ik had toen 20 mm spacers nodig (met volans)en dat was te veel.  Ik heb met de 342 (nu met de tweede set schijven) na een paar duizend km last van trillingen. Waar het door komt is nog niet duidelijk.  De 342 set past op een 850 met standaard velgen wel heel mooi.  Als de trillingen nu maar eens wegbleven.   Op  jouw auto past het met de standaard velgen waarschijnlijk ook niet.  De klauwen hebben nu eenmaal ruimte nodig.  Bij alle sets wordt met een dikker hart van de schijf opgelost.  Wellicht dat er bij v70 meer ruimte aan de binnenkant zit waardoor de schijf verder naar binnen geplaatst kan worden en alles past.    

ps als je de volvo set overweegt...Ga voor de volvo big brake kit wel even de grens over voor een goede deal.

Succes,

Joris

Erics

Joris,

bedankt voor de info.
Ik heb je schijven laatst eens bekeken. Er is weinig ruimte tussen de schijf en de velg. Is er misschien te weinig koellucht voor de schijf.

Mijn ervaring vorig jaar met de standaard 16"schijven en de 16" winterwielen is dat ik regelmatig de schijven heb moeten verwisselen toen ik gedurende de winter op 16"reed. Daarna heb ik de winterwielen ook maar op 17"gelegd en geen last meer gehad van trillingen.

Mijn beweegreden om nu toch over te stappen is het feit dat bij slecht weer de remmen te laat echt werken. Dat is mij te gevaarlijk.

Misschien toch maar een maatje kleinere schijven voor jouw auto?

Groet,
Eric