MOV'IT Remmen

Gestart door 850Joris, 03-07-2003 21:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

850Joris

Heeft iemand ervaringen met MOV'IT remmen (big brakes)?  Zie ook www.movit.de en Europeantuning.  Ze lijken behoorlijk op de Porsche remmen en volgens mij zijn ze ook zo begonnen.  De vraag is of er voldoende ruimte in mijn Volans zit voor deze remmen.  En of ze het gewenste effect hebben natuurlijk.  

Ook nog vermeldingswaardig  is dat ze een een kit voor de achterwielen hebben.


Entuscan

Ik ben ook achter Big brake kits aan het zien.
Maar zorgen die 4mm dikke remschijven er niet voor dat het wiel verder naar buiten komt???
Hoe zit dat dan met sporing etc?

De Hi-spec kit zit met ongeveer dezelfde afmetingen en is iets goedkoper.
Maar het zou natuurlijk leuk zijn om te weten wat in die kits zit (welk type remklauw) aangezien Movit en Hi spec verschillende soorten klauwen maakt 4 en 6 zuigers.

Spijtig dat de origineel volvo remmenset ZO duur geworden is als een Hi-spec, terwijl deze maar 1 zuiger heeft  >:(.

En hier in B kom je denk ik niet door de keuring met "aangepaste" remmen  >:( daarom denk ik dat ik alle hoop op grote remmen kan vergeten.

Maar in die "prijsklasse" kun je (dacht ik) ook al Porsche set steken niet  ???
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

850Joris

In duitsland heeft men hetzelfde probleem volgens mij.  MOV'IT kan ook een keuring uitvoeren.  Wellicht is TÜV gepruft ook goed genoeg voor België.

Je zult toch in België ook een keurende instantie hebben? Wat hier de RDW is.  Daar laat je dan de auto goedkeuren.  Het lijkt me vreemd als je helemaal geen modificaties mag doen aan je auto.


Rene

Wat ik van Movit weet is dat het ex werknemers van Brembo zijn geweest.
Dus denk wel dat ze weten wat ze doen.

Blackstone

Heb net Movit remmen besteld. Heb referenties opgevraagd. Blijkt inderdaad dat (ex)jongens van Brembo aan de ontwikkeling staan van Movit, maar volgens zeggen de techniek die daar wordt toegepast nog verder doorontwikkeld hebben. Zal je laten weten wat mijn ervaringen zijn. Hoop in ieder geval dat ik nu eindelijk van die fading en dat getril af ben.
groeten reinoud

Entuscan

Die "volvo-set" van movit, welk type remklauw gebruikt die?
4 of 6 zuigers??
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Blackstone

Movit remsysteem met 4 zuigers biedt voldoende remkracht. remklauwen met 6 cilinders worden veel meer gebruikt in de wegracerij of voor auto's in de categorie ferrari, lamborgini etc. Vandaar ook dat ik daar voor heb gekozen.
groeten reinoud

Entuscan

Je hebt dus een setje van : schijven, leidingen, remklauw verhoging + remklauwen met 6 zuigers !!

ferm

Mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen wat zoiets dan wel mag kosten?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Blackstone

als je mijn bericht leest, lijkt dat zo. nee ik heb de movitset met 4 zuigers besteld
gr reinoud

Jur

Citaat van: Entuscan op 05-07-2003 12:25:00
Mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen wat zoiets dan wel mag kosten?

Van de importeur ontving ik gisteren onderstaand e-mail bericht:

Beste Jur,

Wij, ATD International BV, zijn de importeur voor de Benelux van MOV'IT remsystemen en ontvingen je aanvraag van MOV'IT Duitsland.

Voor de Volvo V70R is een conversion kit leverbaar bestaande uit, 2 gedeelde remschijven met lichtmetalen hart, 2 lichtmetalen remtangen, brackets, sportremblokken en RVS remslangen voor de voor en achterzijde.

Brutoprijs E 2300,-  korting 15% nettoprijs E 1955,-

Voor de achterzijde adviseren wij gebalanceerde/geperforeerde remschijven met een sportremblokset te monteren.

Nettoprijs per stuk E 59.50
Sportremblokset nettoprijs E 49.50

Prijzen ex btw en verzendkosten.


Aangezien ik vandaag op vakantie ga kan ik er nog 2 weekjes over slapen.  ;)

Blackstone

Dat is de set, maar dan voor de 850 die ik erop zet. same price.
De schijfremmen achter zijn van Zimmerman die zelf voorzien van perforaties. Blokken van Feredo, blauw
Reinoud

850Joris

Ik heb ze ook zojuist besteld.  Volgende week zitten ze erop als alles goed gaat. :D


ed

Klopt het inderdaad dat de diameter van de voorschijven 322 mm is? Ik neem aan dat er dan minimaal 17 inch velgen gebruikt moet worden!

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

850Joris

Yep en ik heb ook 17" Volans erop liggen.  Dus waarschijnlijk gaat het allemaal passen.


Blackstone

Joris

remkit wordt dinsdag as geleverd.
gr reinoud