Veerpootbrug op 850 Tdi

Gestart door denkweb, 07-07-2003 15:39:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

Past perfect. Aan de kant bestuurderskant de zekeringenunit over de veerpootbrug heen teruggezet, aan de bijrijderskant zit de metalen montagebeugel ONDER de veerpootbrug, onder de overgebleven boutje een ring gelegd zodat de beugel vlak ligt. Het relays op het eind (tdi-onderdeeltje) losgehaald en met een (fietsbel-)beugeltje aan de veertpootbrug gemonteerd!

Klaar is kees.

Ik zal de fotookes wel effe posten een dezer dagen..

denkweb


BenC70ES

#2
K heb ze een paar weken geleden ook gemonteerd, inderdaad een makkie  :)

Staat wel mooi en de voortrein voelt wat vaster en steviger... (het valt me op dat het STC lampje minder vaak opspringt  ;D)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

denkweb

Nav de diverse reacties per PM hier wat hulp bij de montage van een veerpootbrug op de 850 Tdi.

Aan de bijrijderskant zat een relays aan het brandstoffilter vast wat ik eraf heb moeten halen. Deze heb ik met een verwarmingsklem (zo'n tweedelige ivm uitzetten door warmte) vastgezet aan de veerpootbrug.

Aan de bestuurderskant past de veerpootbrug wel, al moest ik hier de beugel met de relayskast even loshalen.

Even wat fotookes erbij gezocht:




850newbie

Gelijk ook de accu vervangen?

VolvoDeMio


Vraag 1:
Levert plaatsing van de steun aan bijrijderszijde óp de steun voor het dieselfilter geen problemen op? (misschien onderlegringen tussen auto en veerpootbrug bij bout die niét voor bevestiging van dieselfilter gebruikt wordt).

Andersom gaat inderdaad niet omdat de (tweede) bevestigingsbout van de steun voor het dieselfilter tussen de twee verticale aluminium bevestigingsstrips van de veerpootbrug vastgezet wordt...

Vraag 2:
Moet het staal van de auto en het aluminium van de veerpootbrug van elkaar gescheiden worden (in verband met corrosie, of zou het aluminium zich als eerste op gaan offeren?).

denkweb

Ik heb dankzij een defecte ruitenwisser eea voor het eerst sinds 4 jaar losgehaald; geen krasje te bekennen tussen veerpoot en de lak. Er treedt dus geen frictie en dus corrossie op.

Enige wat ik ooit heb losgehaald zijn de drie moeren aan beide zijden van de veerpootbrug en het relays dat oorspronkelijk aan het brandstoffilter gemonteerd zit en de stalen 'relayskast-beugel' aan de bestuurderskant, deze ligt nu op de veerpootbrug, eronder past niet.

VolvoDeMio

Da's mooi. ThaNX(NN) voor de vierjarige test.

FelixB

Citaat van: 850newbie op 30-12-2007 18:27:55
Gelijk ook de accu vervangen?

Waarom? Omdat er wat stickerresten op zitten?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Scooby Doo

Citaat van: FelixB op 31-12-2007 18:48:25
Citaat van: 850newbie op 30-12-2007 18:27:55
Gelijk ook de accu vervangen?

Waarom? Omdat er wat stickerresten op zitten?

Kik nog es goe. ;)
Puppy Power!!!

VolvoDeMio

Oké, iemand die scherp is!

Blauwe akku slaat zwart uit.....

850newbie

Citaat van: VolvoDeMio op 31-12-2007 19:08:00
Oké, iemand die scherp is!

Blauwe akku slaat zwart uit.....

Waarna Varta Volvo wordt.

denkweb

Het is net andersom:

Nieuwe volvo-accu die 3x onder garantie is vervangen (binnen 2 jaar); toen uit ellende bij de dealer is omgeruild voor een Varta-onderhoudsvrije accu.

De standaard volvo-accu is overigens ook gewoon van varta.

Blijkbaar zegt een goed merk ook niet alles meer tegenwoordig  ;D

Deze gaat alweer 2,5 jaar probleemloos mee in ieder geval.

VolvoDeMio

#13
Nog een andere variant van de montage aan de bijrijderszijde.
Is een foto van Gunnar's wagen elders op dit forum.



(krijg de foto zelf niet op dit forum...)

denkweb

Citaat van: VolvoDeMio op 02-01-2008 00:08:49
Nog een andere variant van de montage aan de bijrijderszijde.
Is een foto van Gunnar's wagen elders op dit forum.

http://img406.imageshack.us/img406/5883/im005068qx5.jpg

(krijg de foto zelf niet op dit forum...)

Die heeft echter linksboven een ringetje onder de veerpootbrug gelegd om deze weer gelijk te krijgen...