WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Tom850

Is het misschien het injectorrelais. Klacht komt namelijk aardig overeen met mijn probleem tzt. Bleek 1 van de 4 pootjes afgebroken in de stekker. Dat grijze relais boven de koelfan. Succes.

Groeten Tom

Spin!

Citaat van: Tom850 op 24-07-2015 09:48:55
Is het misschien het injectorrelais. Klacht komt namelijk aardig overeen met mijn probleem tzt. Bleek 1 van de 4 pootjes afgebroken in de stekker. Dat grijze relais boven de koelfan. Succes.

Groeten Tom

Ook al uitgewisseld van een rijdende 850, zelfs koelfan relais en J relais gewisseld.
Even had ik een eureka moment toen ik de massa kabel rechtsachter op het blok los zag hangen. Was m ok nie.

Tijd voor een forum meeting ;D

www.vm-parts.nl

Spin!

www.vm-parts.nl

Lunadust

Vorige week ook zo'n soort probleem gehad bij een a1.
Vonken en benzine, aanslaan ho maar.

Die is het uiteindelijk toch gaan doen na heel erg lang doorstarten.
Dat wil zeggen >5 minuten.
Daarna geen enkel probleem meer. En nu elke keer bij de eerste tik aanslaan.

Andere optie, dat rode gevaar staat al even stil toch?
Hoe oud is de benzine?
Techneut, geen dichter.

Tom850

Citaat van: Spin! op 24-07-2015 09:57:44

Groeten Tom

Ook al uitgewisseld van een rijdende 850, zelfs koelfan relais en J relais gewisseld.
Even had ik een eureka moment toen ik de massa kabel rechtsachter op het blok los zag hangen. Was m ok nie.

Heb je de connector ook goed bekeken want bij was dus een contact afgebroken. Lag dus niet aan het relais zelf.

Spin!

Citaat van: Lunadust op 24-07-2015 10:29:34
Vorige week ook zo'n soort probleem gehad bij een a1.
Vonken en benzine, aanslaan ho maar.

Die is het uiteindelijk toch gaan doen na heel erg lang doorstarten.
Dat wil zeggen >5 minuten.
Daarna geen enkel probleem meer. En nu elke keer bij de eerste tik aanslaan.

Andere optie, dat rode gevaar staat al even stil toch?
Hoe oud is de benzine?

Benzine is paar maanden oud. Misschien een keer zo lang doorstarten, maar dan heb ik zeker een nieuwe accu nodig.

Blijft het probleem van de brandstofdruk. Of de benzinepomp die ik vervangen heb moet wel draaien maar toch niet functioneren.

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Tom850 op 24-07-2015 10:44:22
Citaat van: Spin! op 24-07-2015 09:57:44

Groeten Tom

Heb je de connector ook goed bekeken want bij was dus een contact afgebroken. Lag dus niet aan het relais zelf.

Nee dat niet, goede tip. Ga ik doen.

www.vm-parts.nl

Boeijke

Vervang eerst je brandstof filter maar eens. Zijn de kosten niet. En een pomp heb ik nog liggen om eventueel even uit te wisselen
Anders moeten we er met een frisse accu maar eens een keer een dagje aan besteden,

Spin!

Ja en dan...854 T-5 tegen gekomen in Silversand met wat issues. Issue is dat de bestuurder bij het accelereren een plof hoorde, vermogen weg viel en vervolgens een olie bad aantrof onder de kap. Afgesleept naar de garage en die zeiden dat er geen meter mee gereden mag worden tot probleem verholpen is.

Wat het probleem dan is...is nog onbekend. Samen met JW B uit O (stelt zichzelf dadelijk wel voor) naar de garage gereden met wat slangen, gereedschap en paar liter olie. Troffen inderdaad een motorblok aan dat onder de olie zat. Maar ook overal zat olie, behalve linksvoor bij de accubak. Dat was redelijk 'schoon'.

2,5 liter olie erin gesodemieterd en ding op de brug gereden. Vanwege de vele oliesporen niet kunnen zien waar het nou exact vandaan kwam. De garagist van Noord Afrikaanse afkomst zei dat het de slang was van de radiateur naar het blok. Niet echt wat kunnen zien. Gok genomen, centjes betaald en meenemen. Olie aangevuld naar peilstokwaarde en rustig van Rotterdam terug naar Oost-Brabant roffelen. Na 10 km een preventieve stop gemaakt, ding afgezet en even gewacht. Olie peilen en...zit nog net zoveel in als bij vertrek. Vreemd. Dan maar door naar huis.

Bij thuiskomst nogmaals gepeild en wederom geen zichtbaar peilverlies. Vreemd...vermogen is ook ruk tot je op gang komt dan slaat de turbowijzer ver in het wit uit. Maar weer geen olie verlies. En toch heeft hij het er ergens uit gegooid.

Plan:

Deze T-5 is niet alleen van mij, maar ook van JW B uit O ;D. Gaan hem eerst een grove motor reiniging geven en dan stapsgewijs kijken waar de lekkage (als dat het is) vandaan komt. Verdachte punten:

- Peilstok
- Krukaskeering
- Olieslang turbo

Omdat de Silversand stiekem een heel fraai exemplaar is, hopen we dat het een 'klein' ding is dat voor redelijke materiaalkosten is te verhelpen. Dan gaan we er een mooi baasje voor zoeken, en anders gaat hij uit elkaar. Maar dat zou echt zonde zijn.

@Cornelis_B: kleur van interieur is helaas lichtgrijs, sorry.

Hoe ziet een Silversand 854 T-5 er nou eigenlijk uit? Nou kijk:

Dus resume; de vorige eigenaar trok snel op (met koud blok gaf hij nog toe...) plof en oliekermis. Meedenken mag, de winnaar (die het eerste met de juiste oplossing komt) krijgt eeuwige roem.

Edit: Blokje snort overigens heel erg mooi  :)

www.vm-parts.nl

V70geRwin

Blow by in de zuiger en olie via peilstok eruit.
Met de zwarte ook een keer gehad bij vol trappen.
Daarna nooit meer.

Erg mooie kleur  :eusa_clap:

StefanCJ

Mooie auto. Succes met herstel.

Boeijke

En ja hoor. Hier istie dan. Het is alleen wj b te o. Ipv jw.  :P
Idd. Leuk autootje. Vandeweek het blok maar eens afspuiten en kijken of we iets kunnen zien.

Liefhebbers mogen al bieden hoor  :eusa_shifty:  ;D

UserID6342

Rookt dat ding uit de peilstok heren ?

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 13-08-2015 19:49:35
Rookt dat ding uit de peilstok heren ?

Nauwelijks, oliedop danst ook niet. Peilstok zit er niet heel jofel in. Hij gooit het er daar vermoedelijk wel uit, deels.

www.vm-parts.nl

UserID6342

Sorry, dan moeten jullie verder zoeken ;D