WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Dank voor de leuke reacties allemaal!

Citaat van: Johann op 21-03-2017 12:06:02
Let wel even op dat de C70 bredere spatborden heeft.
Onze C inscription kwam met 18" Midir wielen. Ik had deze wielen ook voor de C30. Er zit echter wel verschil in.
De C70 wielen zijn 18x8 ET45 terwijl de C30 18x7.5 ET52.5 zijn. Aanzienlijk verschil. Ze je ze onder een C70 dan lijkt het of de C70 of fietswielen staat. Volgens mij zijn de Bor wielen ook ET52.5 of ET50.

Dank voor de tip! Anders moet je weer met spacers gaan werken en daar ben ik geen groot fan van.

Citaat van: Marc O. op 21-03-2017 17:19:11
Heb je 'm vorige week niet meteen meegenomen? Voordeel: Mag je nog een keer op en neer, altijd leuk :D Gefeliciteerd in ieder geval!

Nee want toen moest ik al een V70 diesel mee terug nemen, staat nog steeds voor de deur in afwachting van het kenteken. Die gaat omgebouwd worden naar een invalidevoertuig. Soms doen we nog wel eens nobel werk :)

Citaat van: elianmars op 21-03-2017 20:14:48
Nogmaals gefeliciteerd! Ga je deze houden, of toch weer verkopen? ;D

Op kenteken zetten, van genieten, verkopen en weer genieten ;D

Citaat van: Sbv op 21-03-2017 20:36:47
Van harte. Wat voor uitvoering is het ?

2.5i 170 pk geartronic Summum met creme leder

Citaat van: innocenti op 21-03-2017 21:01:30
Vette kar. Gefeliciteerd Rutger. Goeie reden om snel ns de A59 over te steken.

Hij is er nog niet! Moet eerst de Elandrun even achter de rug hebben, ticket boeken en het weer in de gaten houden. Zal me hier melden als het zover is.

Ja heb wel een plaatje:

www.vm-parts.nl

jellejas

Hahaha mijn moeder heeft die wielen ook onder een kia cee'd :P
Maar mooie bak. Met wat geluk wordt het binnenkort mooi weer en kan je al met de kap naar beneden rijden.
BRAAAAAAAP STUTUTU

UserID6342

De wielen die er nu onder zitten :( maar goed dit is en blijft een altijd zeer persoonlijk iets.  Wat de een mooi vind, vind de ander weer spuuglelijk ;D.  Wel is het zo van de foto, een schitterende auto om te zien  :eusa_clap:.

Trouwens; ben jij goed in veters strikken dat je juist zo'n cabrio koopt : :evil: ;D ;D.

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 22-03-2017 06:51:07
De wielen die er nu onder zitten :( maar goed dit is en blijft een altijd zeer persoonlijk iets.  Wat de een mooi vind, vind de ander weer spuuglelijk ;D.  Wel is het zo van de foto, een schitterende auto om te zien  :eusa_clap:.

Trouwens; ben jij goed in veters strikken dat je juist zo'n cabrio koopt : :evil: ;D ;D.

Ja die wielen zijn ook niet helemaal mijn smaak...maar 20x draaien en ze zijn eraf. Snel afscheid van nemen. Morgen word hij opgehaald en staat hij bij Koen thuis (aka Scuba voor de oudgedienden) in Zwitserland. Elandrun komt te vroeg, Volvodrive Treffen komt wel op tijd. Maar had de Banaan ook al aangemeld voor de evenementenregeling...2e chauffeur regelen dus.

Veters strikken...je bedoeld, dat ik moet bukken als het dak sluit?! Viel me reuze mee, diepe zit.

www.vm-parts.nl

UserID6342

;D Nee, dat bedoelde ik niet helemaal om eerlijk te zijn ;D.  Heb je gezien hoeveel touwtjes en gestrikte veters die kapconstructie heeft ?  Wat ik toen begreep van de dealer was dat er een jongen was die voor alle dealers in Nederland deze kappen deed afstellen, die knaap reed de hele dag rond met touwtjes / veters (gekscherend) in de auto om door heel Nederland die kappen dus te doen.  Dit kwam omdat de kapconstructie, vaak nog in de garantie en zeker met ons klimaat, verliep door het gebruik van deze touwtjes.  Lees touwtjes werden langer/korter.

De constructie is ook echt compleet anders als bij de oude C70 en totaal niet vergelijkbaar.  Deze kappen kun je, praktisch gezien, eigenlijk niet meer zelf goed afstellen zonder al die kennis te hebben.  Nu kunnen de oude kappen rotzakken zijn om goed te krijgen, maar is in principe niets anders als een aantal motoren, sensoren en metaal en met een beetje gezond boerenverstand krijg je deze wel goed.  Die motoren, sensoren en metalen strips heb je met de nieuwe kappen ook, maar om die kap te openen / te sluiten worden er buiten bovengenoemde materialen dus ook hydraulica en die touwtjes gebruikt. Uit mijn hoofd zit het cabriokap met al die touwtjes dus vast aan het metalen gedeelte, metalen strips aan de zijkanten van het dak.

Als je het dak halfopen zet, zie je perfect wat en hoe ik dit bedoel.  Het is echt een schitterend systeem om te zien hoe het werkt !  :eusa_clap: :eusa_clap:. Ik heb toen de auto geïntroduceerd werd echt hier met verbazing naar staan te kijken.  Probeerde even om een duidelijke foto van die touwtjes te vinden om te laten zien wat ik bedoel, maar kwam er zo snel niet eentje tegen op het net.

Walter

die touwtjes zijn om de hemel op de juiste plek te krijgen. Maar het hele mechaniek is zo fijn, dat gaat net langs elkaar heen. Wel erg fijne auto's om te rijden, gefeliciteerd Rutger. En die wielen, ach, wansmaak is ook een soort smaak hihi

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

big ben

Proficiat Rutger !,

Cooooole cabrio  8) ;)

Spin!

Het was de bedoeling dat de C vandaag zou worden opgehaald. Dat is niet gebeurd omdat de verkopende partij de papierwinkel niet heeft geregeld. Hij heeft hem nog wel staan en overal van internet af gehaald. Rare jongens sie Zwitsers. To be continued...

www.vm-parts.nl

elianmars

Citaat van: Spin! op 23-03-2017 21:37:28
Het was de bedoeling dat de C vandaag zou worden opgehaald. Dat is niet gebeurd omdat de verkopende partij de papierwinkel niet heeft geregeld. Hij heeft hem nog wel staan en overal van internet af gehaald. Rare jongens sie Zwitsers. To be continued...

Vaag....  :eusa_think:

Spin!

Citaat van: elianmars op 23-03-2017 22:48:25
Citaat van: Spin! op 23-03-2017 21:37:28

Vaag....  :eusa_think:

Ben in staat om het vliegtuig in te stappen...nog nooit zoveel moeite moeten doen om van mijn geld af te komen  >:(

www.vm-parts.nl

UserID6342

Ah, weet nog wel een adresje waar je het achter kunt laten :evil: ;D.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 24-03-2017 09:48:08
Ah, weet nog wel een adresje waar je het achter kunt laten :evil: ;D.

Idem ;D

hertogjan6

Kwam van de week zo'n zelfde C70 Carbio tegen met bor wielen! Maar dat is echt de kers op een slagroomtaart  :eusa_drool:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Johann

Zo staat die van ons er bij.
19x8.5J ET45 met 235/35-19 banden en Eibach Pro kit verlaging. Bijzonder comfortabel rijden moet ik zeggen.

UserID6342

Erg mooi  :eusa_clap: :eusa_clap:. Wat dat betreft is dat nieuwe model toch wel mooier om te zien als de oude serie, vind ik persoonlijk.