gas in de R??

Gestart door marcelV70R, 17-12-2007 22:49:34

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Of bij de gasinbouwer, die heeft ook de Italië nippels.
Ca. 5-7 euro per stuk. 

)()()sT

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 17-02-2008 10:17:13
Europa verloop nippel ? Ik heb een assorti aan verloopstukken in de wagen. En dat enkel omdat de rest van europa zo eigenwijs is dat ze het heel handige/snelle/robuuste nederlandse bajonet systeem niet willen gebruiken.
In luxemburg snappen ze het wel, daar vind je bij elke LPG pomp gewoon beide vullers  ;D

een assortiment, wat mag dat dan allemaal wel wezen. ???
er zijn 3 soorten nippels.
die in NL gebruik word is het minst bruikbaar, het lijkt me dan dat NL eigenwijs is.  :P
in Duitsland zijn de NL en Europa nippel ook bij de meeste tankstations.

http://www.vanmeenen.com

)()()sT

:eusa_clap:

Thanx Ludo!!!

mehn

Zijn vast te koop bij de Belgische tankstations ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Zo, DCCCL zegt nu eens precies hoe het is.
Ik ben bereid om alles aan te nemen, maar er is gewoon voor LPG geen handiger systeem dan het bajonetsysteem.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BenC70ES

In luxemburg snappen ze het wel, daar vind je bij elke LPG pomp gewoon beide vullers  ;D

Langs de E19 hebben we ook speciaal voor jullie een bajonetsysteem aan één helft... (hoe sneller weer weg hoe beter, zullen ze gedacht hebben ;-) )  ;D ;)

De pomp waar ik afgelopen vakantie bent gestopt in Luxemburg had enkel de Europese aansluiting... waar een Nederlandse dame mee zat te sukkelen... Ik heb de V70 bestuurster natuurlijk vlug geholpen.

Ik heb trouwens enkel een Italiaanse nippel erin liggen...

De bajonet aansluiting komt ook in de UK voor.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Citaat van: BenC70ES op 17-02-2008 22:22:27

Langs de E19 hebben we ook speciaal voor jullie een bajonetsysteem aan één helft... (hoe sneller weer weg hoe beter, zullen ze gedacht hebben ;-) )  ;D ;)

De pomp waar ik afgelopen vakantie bent gestopt in Luxemburg had enkel de Europese aansluiting... waar een Nederlandse dame mee zat te sukkelen... Ik heb de V70 bestuurster natuurlijk vlug geholpen.

Ik heb trouwens enkel een Italiaanse nippel erin liggen...

De bajonet aansluiting komt ook in de UK voor.

Welke pomp in luxemburg was dat ?

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 18-02-2008 01:42:08

dat maakt toch niet uit.
begrijpelijk dat niet iedere pomphouder zal/kan investeren om beide systemen te plaatsen.
zo lang niet ieder land hetzelfde systeem gebruikt zul je verschillende nippels blijven nodig hebben.
gewoon niet zo moeilijk over doen.
of je moet maar rond de kerktoren blijven rijden...  ;D

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 18-02-2008 08:52:58
Citaat van: -D©©©L- op 18-02-2008 01:42:08

dat maakt toch niet uit.
begrijpelijk dat niet iedere pomphouder zal/kan investeren om beide systemen te plaatsen.
zo lang niet ieder land hetzelfde systeem gebruikt zul je verschillende nippels blijven nodig hebben.
gewoon niet zo moeilijk over doen.
of je moet maar rond de kerktoren blijven rijden...  ;D

Die nippels heb ik wel in de wagen, dat is het niet. Vroeg me gewoon af welke pomp het was omdat in luxemburg eigenlijk altijd meer dan LPG 1 pomp op een station staat en deze elk andere vullers hebben. Iets dat sommige mensen kennelijk niet weten ?
Of een tankstation dat ik niet ken, vandaar de vraag.  ;D

mehn

Ik heb een keer in Duitsland getank bij een Renault dealer in Flensburg.
Die meneer kwam met een hele doos hulpstukken aanzetten en was blij verrast dat ik zelf de juiste bij me had ;D

Leuke ervaring trouwens. Stond een tank boven de grond op het parkeerterrein. Ik ben maar eens naar de balie van de Renault dealer gelopen met de mededeling dat ik gas wilde tanken. De juffrouw drukte op een knopje en riep Herr Schieffer (of zoiets) om via de omroepinstallatie. Na een paar minuten kwam Herr Schieffer aanlopen met een doos koppelstukken. Blijkbaar werd er niet vaak gas getankt ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ricardo

De foto's zoals beloofd. Wel iets later maar kom,

beter laat dan nooit he.

Netjes toch kost wel wat maar dan heb je ook iets he.

daytonawim

Wel een mooie oplossing, maar bij elke dag tanken niet echt handig.

Ricardo

Waarom niet? Je moet je klepje toch ook opendoen om benzine te tanken.

daytonawim

Nou benzine tank ik 1 keer in de 2 maanden 20 liter :-)

Gas dagelijks een liter of 40 :-)  en soms wel 2x per dag tanken :-)
Natuurlijk wel effe kijken waar je tankt, want ik betaal niet graag te veel :-)))