Het is zover...

Gestart door mehn, 19-12-2007 18:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeertG

Jee Maikel, dat is flink balen  :-\
Hoop dat er snel een oplossing komt.
Succes !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

De auto staat al weer een paar dagen bij de automaatspecialist met verbrand ruikende olie en een grijsachtige substantie aan de peilstok.

De voorlopige conclusie is dat het overduidelijk aan het kleppenblok ligt. Ze gaan de komende dagen bepalen of de bak er weer onderuit moet :-[ door eerst de onderdelen te controleren waar ze aan kunnen met de bak in de auto.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

#77
Jemig! :o :(

Wat is de voorlopige diagnose voorgestelde oplossing? Of wil de specialist daar nog niet aan?


Gr :-\

)()()sT

Hmmm... we hadden het er gisteren al even over... maar nu dus meer nieuws...  :-\

Succes ermee Maikel!

Ludo

jeetje, het lijkt van kwaad naar erger te gaan.  :-\
had je er al een ander kleppenblok onder dan?.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

ah, ik dacht dat het oude terug gemonteerd was.

mehn

De bak moet er weer onderuit, interne schade...

Tevens is het dringend advies om er toch maar een nieuw kleppenblok in te zetten. :(

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wepster

nou daar ben je lekker mee dan dat zal dan wel weer een bom geld gaan kosten  :eusa_sick:

Ludo

dat is inderdaad wel balen.  :-\

Turbo-Geek

CiteerDe bak moet er weer onderuit, interne schade...

De bak was toch gefixed ? Ik neem aan dat je garantie hebt op het werk dat reeds door hun gedaan was ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Enno

Dat was ook mijn eerste ingeving.....

By the way waarom niet een goede donorbak gaan zoeken?....

b0nkolok

K*&^@#$%^T man, vreselijk pech. Ik klop elke stukje hout af voor geluk dat dit me niet gebeurt. (Vergeefs dus)

Wens je veel moed en geluk dat het je niet te veel munt kost.

Jan (plaats m'n naam niet vaak erbij!)
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mehn

#88
Citaat van: b0nkolok op 22-02-2008 18:42:42
K*&^@#$%^T man, vreselijk pech. Ik klop elke stukje hout af voor geluk dat dit me niet gebeurt. (Vergeefs dus)

Wens je veel moed en geluk dat het je niet te veel munt kost.

Jan (plaats m'n naam niet vaak erbij!)

Thanks ;)

Helaas kost het wel een heleboel, meer dan gehoopt.
Ik had 3 opties:
1. een andere automaat eronder hangen. 90% kans dat die meer kilometers gelopen heeft als de mijne,
2. mijn automaat laten reviseren,
3. bij de dealer een "nieuwe" laten monteren.

Omdat ik niet de kans wilde lopen over 3 maanden met hetzelfde probleem te zitten viel optie 1 al snel af.
Optie 3 was een stuk duurder dan optie 2 dus heb ik de mijne laten reviseren.

Tijdens de revisie bleek dat mijn kleppenblok niet meer 100% was. Het advies was om dat te vervangen (hoort niet bij een revisie). Ik heb daar een paar dagen mee gereden en dat voelde niet lekker, de automaat kreeg soms flinke klappen.
Dus besloten om dan ook nog maar een ander kleppenblok te laten monteren.

Ik had de keuze uit een nieuw kleppenblok of een gebruikt kleppenblok. Men noemde een prijs voor het nieuwe kleppenblok waar ik twijfels bij had. Ik ben namelijk niet gek en had bij de dealer in Venlo nagevraagd wat een nieuw kleppenblok zou kosten. Aangezien dit soort onderdelen volgens het revisiebedrijf bij het dealernetwerk vandaan komen leek het me sterk dat ze het konden leveren voor de prijs die ze noemde. Met dit in het achterhoofd werd het prijsverschil tussen nieuw en gebruikt wel erg groot. Dus gekozen voor een gebruikt kleppenblok.

Het kleppenblok is getest (op kamertemperatuur) en goed bevonden, ingebouwd en rijden maar...helaas werden de problemen hierdoor alleen maar groter. De eerste 10km ging nog wel aardig, maar daarna (als de olie goed warm werd) kwamen de problemen.

De eerste twee dagen naar mijn werk op en neer ging goed maar toen ik de derde dag naar Maastricht wilde ging het fout. Olie is waarschijnlijk veel te heet geworden (zo rook de olie tenminste) en er zat grijze smurrie aan de peilstok. Vanaf dat moment reed de auto alleen nog in noodloop. Als ik de foutcodes met lopende motor resette en vervolgens ging rijden dan liep de auto de eerste paar 100 meter goed en daarna ging de automaat weer in noodloop.
Als de olie helemaal koud was duurde het iets langer maar ook dan na een km of 2 noodloop.

Vervolgens heb ik de auto weer ingeleverd. Na een paar dagen kwam het slechte nieuws: het probleem werd veroorzaakt door het kleppenblok en dit had waarschijnlijk weer schade veroorzaakt in de bak. Het advies was nu om toch een nieuw kleppenblok te monteren. Zij zouden de bak er onderuit halen en kijken wat de schade was.

Dus: nieuw kleppenblok...nu kwamen ze met een prijs die ruim hoger lag als de prijs die ik via de dealer had doorgekregen. Tevens was het kleppenblok in NL op voorraad en kon de dag erna geleverd worden. Het nummer dat ik via de dealer had nagevraagd (en waar Rick en ik het over eens waren dat dat het juiste nummer was) lag echter in Zweden en dat duurde een dag langer.
Omdat ik de kans groot achtte dat "hun" dealer het verkeerde onderdeel zou leveren heb ik het zelf via "mijn" dealer besteld. Aangezien daar ook nog een leuke clubkorting op zat was ik een stuk goedkoper uit.

De stand op dit moment: gisteren het kleppenblok opgehaald in Venlo en afgeleverd bij het revisiebedrijf. Als alles meezit heb ik de auto begin volgende week weer terug. En dan maar hopen dat het nu wel goed is  :eusa_pray: want ik ben inmiddels meer kwijt dan dat optie 3 gekost zou hebben  :eusa_wall:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Wat een ellende zeg. Maar wat is nu de oorzaak: een verkeerde revisie (of anders toch tenminste verkeerde advisering) door een onkundig revisiebedrijf, of verkeerde zuinigheid jouwerzijds door dat kleppenblok niet meteen te laten vervangen?

Als er nu weer andere schade is dan alleen aan het kleppenblok, moet jij daar voor opdraaien of neemt het revisiebedrijf die voor zijn rekening?
...The Nile isn't just a river in Africa...