Het is zover...

Gestart door mehn, 19-12-2007 18:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: Marc O. op 23-02-2008 11:25:52
Wat een ellende zeg. Maar wat is nu de oorzaak: een verkeerde revisie (of anders toch tenminste verkeerde advisering) door een onkundig revisiebedrijf, of verkeerde zuinigheid jouwerzijds door dat kleppenblok niet meteen te laten vervangen?

Als er nu weer andere schade is dan alleen aan het kleppenblok, moet jij daar voor opdraaien of neemt het revisiebedrijf die voor zijn rekening?

Dit is ook wat mij in het hele verhaal verbaasd. ik krijg de indruk dat jij bij alles wat ze doen voor de kosten opdraait. 't Lijkt me dat het revisiebedrijf hier toch behoorlijk fout heeft gezeten en misschien dat zij je een nieuwe bak aan moeten bieden voor een hele schappelijke prijs om deze ellende op te lossen.

Citaat van: mehn op 23-02-2008 10:37:45
1. een andere automaat eronder hangen. 90% kans dat die meer kilometers gelopen heeft als dan de mijne,
:eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

#91
Ik heb nergens bedragen genoemd. Ik heb nergens genoemd wie voor welke kosten opdraait, dus ik snap werkelijk niet hoe jullie tot dit soort conclusies komen.

Uit mijn laatste verhaal kun je duidelijk opmaken wat de problemen heeft veroorzaakt, dus beschuldigingen als "slechte revisie" en "onkundig revisiebedrijf" gaan echt nergens over.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

#92
Citaat van: mehn op 23-02-2008 11:40:08
Ik heb nergens bedragen genoemd. Ik heb nergens genoemd wie voor welke kosten opdraait, dus ik snap werkelijk niet hoe jullie tot dit soort conclusies komen.

Het is geen conclusie maar slechts een vraag. Ik snap niet waarom je daar zo fel op reageert.

Edit na toevoeging van Mehn:
Citaat van: mehn op 23-02-2008 11:40:08
Uit mijn laatste verhaal kun je duidelijk opmaken wat de problemen heeft veroorzaakt, dus beschuldigingen als "slechte revisie" en "onkundig revisiebedrijf" gaan echt nergens over.

Nogmaals: ik beschuldig niemand maar stel slechts een vraag. Nog steeds begrijp ik de felheid in/van jouw reactie niet. ::)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbo-Geek

Maikel reageerde toen ook zo fel op mijn bericht ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

gewoon even afwachten.
in eerste instantie is het belangrijker dat Maikel zijn auto zo snel mogelijk terug heeft.
over wie of wat en kosten zal er wel ruimte voor onderhandeling zijn.
het revisiebedrijf bestaat zo'n 15 jaar, het lijkt me niet dat je het zo lang volhoud als je slechte prestaties levert.

Rudi

Lees dit nu pas,sterkte er mee Maikel...dit zijn de mindere dingen die je kan tegenkomen bij onze hobby :eusa_pray:
Dr.Go-Fast...

RRRRR_Ramon

Ik was dit topic ook al even uit het oog verloren, klopt ook wel met de laatste reactie ruim een week geleden.

Maar hoe staat het er nu voor, rij je alweer (en hoe rijdt dat) of is men nog bezig? Wel vast staat dat het goed balen is zeg..... pfff  :'(
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

Citaat van: RRRRR_Ramon op 02-03-2008 13:00:36
rij je alweer (en hoe rijdt dat) of is men nog bezig?

Nee staat nog bij de specialist.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Ik heb de auto vandaag opgehaald. Volgens het revisiebedrijf hebben ze het probleem gevonden en opgelost.
Mijn eerste indruk is hetzelfde, maar ik wacht nog even met de definitieve conclusies totdat ik morgen een flink stuk gereden heb ;)

Ze hebben naar eigen zeggen systematisch alle mogelijke oorzaken uitgesloten en kwamen tot de conclusie dat het probleem in de deksel aan de bestuurderskant moest zitten:



Het probleem zit m blijkbaar in het gedeelte dat je in het midden van het deksel ziet. Hier zitten 2 groepen op en waarschijnlijk zit daar een scheurtje in. Het scheurtje is niet te zien in "koude" toestand, maar veroorzaakt een intern lek als de olie op temperatuur is. Hierdoor zijn er problemen met de druk en gaat de bak raar doen.

Bij Peugeot is dit een gebruikelijk probleem, maar dit was de eerste AW bak waar ze dit bij zijn tegengekomen. Blijkbaar komt het wel vaker voor want hun leverancier had de deksel ruim op voorraad :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Jemig, dat kan alleen een vakman vinden lijkt me :o

Ik hoop voor je dat het definitief is opgelost!


Gr :D

Ludo

nou inderdaad, dat moet je maar vinden.   :eusa_clap:
ik hoop ook dat het nu voorbij is met problemen, zodat je weer kan lekker kan gaan rijden.
de oliekleur is alleszins nog goed.  :evil:


RRRRR_Ramon

Nou, gelukkig is er iets gevonden.

Ik hoop echt voor je dat de problemen voorgoed voorbij zijn en dat je weer lekker kunt roffelen.



🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

V70geRwin

Maikel, voorlopig dan een voorzichtige felicitatie  ;D

Kan me overigens vinden in je reactie op de op zijn minst insinuerende vragen over de situatie terwijl jij juist heel neutraal bericht hierover waarvoor hulde  :eusa_clap:

Kan je je nog herinneren of je bak inderdaad koud beter schakelde dan warm?
Zo ja na hoeveel tijd/km trad het dan ongeveer op?

(heb ook al een poos het idee dat mijn bak namelijk bij warmer worden minder begint te schakelen)

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: spekkie99 op 07-03-2008 19:54:50
Kan je je nog herinneren of je bak inderdaad koud beter schakelde dan warm?
Zo ja na hoeveel tijd/km trad het dan ongeveer op?

Wanneer bedoel je? Voordat alles begon?
De eerste symptomen waren dat de auto, als de auto warm was, met en klap in de achteruit ging en dat de aandrijving wegviel als ik het gas losliet om tot stilstand te komen (op een autowegafrit/vlak voor een verkeerslicht).

Er was zeker verschil tussen koud/warm en "heet".

Vervolgens had ik een schurend geluid in de 1e versnelling (alleen in D), toen is de automaat gereviseerd.
Het schurend geluid was weg, maar die R en wegvallende aandrijving bleef (in mindere mate).

Dit werd toegeschreven aan het kleppenblok wat vervolgens vervangen is door een gebruikt kleppenblok wat  (gezien de interne schade de 2e keer) waarschijnlijk ook niet goed was. Een nieuw kleppenblok verhielp de problemen helaas ook niet.

Uiteindelijk lijkt het nu opgelost te zijn. De eerste 90km zijn iig na tevredenheid onder de wielen doorgegaan ;)

De bak schakelt nu beter dan hij ooit (in mijn bezit) heeft gedaan, al had ik gehoopt dat het nóg beter zou worden.


Maar ik juich nog steeds niet te vroeg...een glimlach kan ik echter niet onderdrukken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: