ECC Lampjes knipperen soms

Gestart door volvoc70T5, 22-12-2007 12:39:31

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: elianmars op 27-01-2008 12:34:08
Citaat van: thuur op 22-01-2008 19:42:30
Sensor kun je ook eruit halen, schoonmaken en een vleugje WD40 geven. Ik had die melding ook telkens, blijft nu toch al zeker een half jaar weg.

Jeetje, wat omslachtig, man! Toen ik m'n wagen kocht, knipperden de lampjes ook. Even flink in het gaatje geblazen en de knipperende lampjes waren verleden tijd  ;D

Dat deed ik dus tijdens het rijden als het kreng besloot ijskoude of loeihete lucht te gaan blazen ::)

Laat me voor die 80 euro maar lekker aanklooien met remmenreiniger en WD40.

Gr ;D

tackle

effe bij automedon z'meer  geweest voor de foutcode in mijn x70.
Erg vriendelijk werd ik niet ontvangen in eerste instantie toen ik vroeg of ze de code even wilden uitlezen. Na een half uur bleek dat de temperatuursensor aan de best. kant overleden was.
Was een bekende kwaal, zei ie, en kostte 145 euri. Dan had ik weer een nieuwe. Kon er zelfs op wachten. Gezegd dat ik erover na zou denken. Naar huis gereden.
Radio eruit, ECC eruit geduwd, sensortje los gemaakt en contact aan. Fannetje deed niets.
Sensor eruit, compressor erop en wd40.
Stekkertje erin, contact en motor aan, potverdikkie....draait als een tierelier!
Wereldforum dit. 150 euri aan de dealert voorbij en, veel belangrijker, blijft in mijn zak.
Tis een klussie van nix!

volvoc70T5

dat deed die van mij natijd ook weer..maar een week later was ie weer dood..
zaterdag haal ik een nieuwe op

tackle

van wat ik eruit heb gehaald kon je een trui breien...

elmarconi

Sensor kun je ook eruit halen, schoonmaken en een vleugje WD40 geven. Ik had die melding ook telkens, blijft nu toch al zeker een half jaar weg.

Grmph, hoe haal je die sensor los?
Heb de ECC er al uit, maar de sensor zit (muur)vast...

Draaien /trekken oid? Apply reasonable force...
--
Autogas Inside . . .

S. Brouwer

Citaat van: elmarconi op 16-06-2008 17:12:57

Grmph, hoe haal je die sensor los?
Heb de ECC er al uit, maar de sensor zit (muur)vast...

Draaien /trekken oid? Apply reasonable force...

ik kon de sensor ook niet loskrijgen, heb de stofzuiger op het roostertje gezet.
kwam een hele pluk bende te voorschijn, deze uit het roostertje getrokken. een wolk wd40 erin en nu nergens meer last van.

mehn

Ik heb het bij de vorige auto van TTT242 op een sleuteldag ook wel eens geprobeerd. Geen beweging in te krijgen...

Zelfs de monteur adviseerde de luchtspuit ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

het is een gepriel, maar moeilijk gaat ook.  ;D
er zitten 2 clipjes (of hoe noem je die dingen) aan, die moet je naar binnen duwen, dan krijg je de sensor langs achter weg.
als ik me niet vergis rechtsboven en links onder van de sensor.

elmarconi

Citaat van: Ludo op 16-06-2008 19:27:15
het is een gepriel, maar moeilijk gaat ook.  ;D
er zitten 2 clipjes (of hoe noem je die dingen) aan, die moet je naar binnen duwen, dan krijg je de sensor langs achter weg.
als ik me niet vergis rechtsboven en links onder van de sensor.

Inderdaad:
Maar nog niet gelukt  >:(
--
Autogas Inside . . .

thuur

Niet opgeven ;D Als je de ECC unit eruit haalt (via het gat van de radio naar voren drukken) kun je gemakkelijk de sensor uitnemen, als je weet hoe. 1 lipje voel je aan de kant van de ECC unit, het andere zit daar recht tegenover. Beide lipjes tegelijk indrukken en dan haal je hem zo los.

Gr ;)

elmarconi

Radio en ECC waren eruit. Ik heb m'n armen in de meest onmogelijke bochten gewrongen, maar no luck yet.  Kan me niet voorstellen dat ze er ooit een ergonoom naar hebben laten kijken. Daarbij, de accu v/d zaklamp is ook leeg. Maar een paar keer flink door het roostertje  blazen en de 20x knipperende ECC lampje zijn voorlopig weg. 
Ik zal wat moed verzamelen en het woensdag nog eens proberen.

--
Autogas Inside . . .

marcelV70R

probeer het maar van de onderkant
haal schot onderkant dashbord aan bestuurderskant maar weg
dan ff op je rug met je hoofd op de pedalen
zaklampje erbij(met volle batterij 8))
dan kan je er zo bij.
ff stekkertje eraf halen
en de klipjes indrukken (zie foto Ludo)
gaat redelijk makkelijk.

Marcel

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 16-06-2008 23:15:44
Ik zal wat moed verzamelen en het woensdag nog eens proberen.

Nou, een beetje moed dat helpt. Welgeteld 40 seconden duurde het.
Radio eruit, op de pook. ECC eruit, op de radio. Arm erin, voelvoelvoel.
Hmmm, dan moet dit een clipje zijn, en aan de ander kant ook, druk, trek, klaar.

Dank u allen voor de morele support!

edit: fotootjes toegevoegd.

--
Autogas Inside . . .

Ludo

tackle

en hij doet het nog steeds als een speer. Dus schoonblazen heeft wel degelijk zin.