voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

:D
nou ben ik wat ouder , 61 , en de tijd dat ik 22 khz kon horen ligt ver achter mij.
ik denk dus niet dat die vlammetjes voor mij iets toevoegen aan mijn audiostatic esl's........
;)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

stefan V70RAWDAUT99

vlammetjes beginnen bij 4500hz en eindigen volgens magnat bij 150000hz.
dit omdat, er toen geen meet apparaat was die dat toen der tijd kon meten.
uiteraard is dit ook helemaal niet nodig zo hoog.
maar toch klinkt het super :D
bij menig persoon houdt bij 17000hz het gehoor op.
en helemaal de discogangers die komen veelal niet boven de 8000hz.

O/\7O/\ - VOLVO

V70NN 2.4 D5 D5244T10 aut 12/2009 Black S
V70R 2.3 awd B5234T8 aut 04/1999 Black S

heutink

???
sphinx projekt 12...........zou dat iets voor mijn elektrostaten zijn........
iemand ervaring met die eindtrappen ?

???

ed

Jazeker, had hier al eerder de tip gegeven voor deze krachtpatsers icm jouw lektrostaten. Heb 3 jaar met die dingen gedraaid. Zeer stabiel en erg veel vermogen. Klinken ook niet verkeerd. Voor zijn tijd een mooi ontwerp, maar zijn inmiddels voorbij gestreefd door moderner ontwerpen. Ondanks dat koop je heel erg veel versterker voor het geld. Doen nu 2ehands ongeveer 600 euro voor een nette set (MK2).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

heutink

:D
hey, Ed
da's mooi een positieve mening............
zijn er nog zaken waar ik op moet letten  ???

axelvr

afgelopen week in een audi Q5 mogen rijden met Bang & Olufsen installatie ,

Prachtig mooie installatie met sublieme surround (niet storend)

hendrik75

Beste Mensen,

Ik zoek voor mijn speakers (KEF iQ9) een mooie receiver, ik hou van het echte stereo HiFi geluid ( dus een stereo direct of pure oid is belangrijk ) , maar hij moet ook 5.1 of zelfs 7.1 aansturen voor als we een filmpje gaan kijken.
Ik denk nu aan een Denon 3311 of hoger

Ik hoor graag!

Gr.

Hendrik

Matthieu123

Mijn ervaring is dat én goed stereo geluid én goede surround een geweldige combi..

Maar mijn voorkeur voor een 5.1 of 7.1 receiver met ook goed stereo geluid: Marantz.
Ik heb zelf een vrij goedekope Onkyo. Voor films: geweldig.. stereo: matig.

hendrik75

Citaat van: Matthieu123 op 20-01-2013 16:14:08
Mijn ervaring is dat én goed stereo geluid én goede surround een geweldige combi..

Maar mijn voorkeur voor een 5.1 of 7.1 receiver met ook goed stereo geluid: Marantz.
Ik heb zelf een vrij goedekope Onkyo. Voor films: geweldig.. stereo: matig.

Op MP een Onkyo TX-NR5000E..

Maar behoeft de Onkyo veel bovenruimte voor de koeling? Want die ruimte heb ik nl niet

Hans Duiven

Ik heb deze staan, is een goedkoop ding maar doet het goed genoeg voor onze eisen.

Wat ik wel vervelend vind is dat je er in het donker geen zak op kan aflezen v.w.b. de knoppen e.d. (behalve het display).

hendrik75

Citaat van: Hans Duiven op 20-01-2013 16:42:00
Ik heb deze staan, is een goedkoop ding maar doet het goed genoeg voor onze eisen.

Wat ik wel vervelend vind is dat je in het donker er geen zak op kan aflezen v.w.b. de knoppen e.d. (behalve het display).

Gebruik je deze voor zowel HiFi stereo als de 5.1 dolby?

Hans Duiven

Citaat van: hendrik75 op 20-01-2013 17:24:48
Citaat van: Hans Duiven op 20-01-2013 16:42:00

Wat ik wel vervelend vind is dat je in het donker er geen zak op kan aflezen v.w.b. de knoppen e.d. (behalve het display).

Gebruik je deze voor zowel HiFi stereo als de 5.1 dolby?

HiFi stereo, ik ben nog op zoek naar een setje speakers en subwoofer voor een 5.1 opstelling.

sven0503

iemand toevallig nog een setje KEF's in de aanbieding?

Beetje uitgekeken op Tannoy

hertogjan6

ik heb staan voor feesten en partijen (tweede hobby)
deze PA set Behringer B1220 PRO Eurolive Professional Luidspreker (800 Watt, 1x12 inch)

en in de huiskamer een soortgelijke PA set van skytec 400 watt stuk met een onkyo versterker.
wat ik gebruik voor de 2de hobby is een 1500watt versterker met de behringers .
en behringer mengtafel en de hele toestand .
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

sven0503

Oke de Kef's staan en de Tannoy's zijn verkocht.

Ben tot nu toe al erg blij met de Kef's, maar ik zoek nog wel een audio-processor voor wat betere fijnere eq mogelijkheden e.d.

Nu zijn er in onze branche ( live-PA ) wel dingen van XTA speakermanagement e.d., maar is er er ook iets voor thuis?
Of wellicht ampjes die een wat uitgebreidere mogelijkheden dan de standaard Bass / Trebble regeling op de Denon Amps.

Iemand tips of ervaringen?