rollenbank meeting bij verhoeven tuning ,15 maart

Gestart door mitchelli, 14-01-2008 15:14:08

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: DOGBOX op 15-03-2008 17:27:20
ik hoop dat de rest wel een fijne dag had en een mooie uitslag! ;D..

mijn dag daarintegen was minder...

je kunt zeggen ik heb heerlijk 250km met de roffel gereden....
maar het doel van die rit ...heb ik niet gehaald...

0m strak 3 uur stond ik in harskamp waar ik erg moest zoeken zelfs met tom tom..

Dan heb je ons net gemist, om strak 14:40 zijn er uit de straat weggereden.

mitchelli

Citeerik hoop dat de rest wel een fijne dag had en een mooie uitslag! ..

0m strak 3 uur stond ik in harskamp waar ik erg moest zoeken zelfs met tom tom..

Sorry. Volgende keer idd telefoon nr`s uitwisselen.Of een maximum tijd afspreken.Na de laatste run hebben we toch nog lang gewacht op evt laatkomers.Helaas niet lang genoeg....

Vond het voor de rest echt een geslaagde meeting.Ik draaide hetzelfde aantal pk`s als in goes.Terwijl ik in goes nog geen grotere intercooler,395cc injectoren,reversed ic buizen en hpi kitt had.De rollenbanken onderling hebben dus nogal wat verschil.

Alle uitdraaien en grafieken komen er nog aan.Ben ik mee bezig.

uitslag van mij:

301.6 engine hp
271.6 wheel hp
448 nm

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Manga

Citaat van: mitchelli op 15-03-2008 18:28:56
Citeerik hoop dat de rest wel een fijne dag had en een mooie uitslag! ..

Sorry. Volgende keer idd telefoon nr`s uitwisselen.Of een maximum tijd afspreken.Na de laatste run hebben we toch nog lang gewacht op evt laatkomers.Helaas niet lang genoeg....

Vond het voor de rest echt een geslaagde meeting.Ik draaide hetzelfde aantal pk`s als in goes.Terwijl ik in goes nog geen grotere intercooler,395cc injectoren,reversed ic buizen en hpi kitt had.De rollenbanken onderling hebben dus nogal wat verschil.

Alle uitdraaien en grafieken komen er nog aan.Ben ik mee bezig.

uitslag van mij:

301.6 engine hp
271.6 wheel hp
348 nm

Dat weet je niet, het kan ook zijn de wijzigingen in de setup geen harde pk's hebben opgeleverd wat mij niet geheel vreemd lijkt.

Omdat dit misschien pijnlijk is gezien de euro's... uitgegeven geef je de bank nu de schuld :P

Als je dit zeker wilt weten zou je naar die bank terug moeten gaan.
850R 2.0 DOP

Turbo-Geek

Pk's meten moet je idd op dezelfde bank doen daar ze ALLEMAAL verschillen.
De bank van verhoeven geeft echter wel PK's aan die dicht bij de realiteit staan en valt het meten voor veel mensen daar een beetje tegen.
De gemeten Pk's daar heb je dan ook echt en dat is heel wat anders dan pk's die je her en der in het land meet (vaak te optimistisch), je krijgt dan van die T-5R'en met enkelt een chippie en dan opeens 305 pk hebben .....

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

mitchelli

Citeerkan zien dat je druk bezig bent...348nm?

oja....448 nm natuurlijk  ;D

CiteerDat weet je niet, het kan ook zijn de wijzigingen in de setup geen harde pk's hebben opgeleverd wat mij niet geheel vreemd lijkt.

Omdat dit misschien pijnlijk is gezien de euro's... uitgegeven geef je de bank nu de schuld

De intercooler alleen al scheelde echt al merkbaar met rijden.Dus moeten pk`s hebben opgeleverd. En van grotere injectoren,hpi kitt,reversed ic buizen en software aanpassing zijn meerdere pk`s aardig te garanderen hoor.Voor de meeste deelnemers was deze bank negatief,maar wel reeele meting. En bovendien vind ik 300+ pk`s en 450 nm niet pijnlijk,en zeker waar voor mn geld!

Bovendien zei die man van verhoeven dat hij wel eens een volvo op de bank had gehad die ook op de bank in goes was geweest,en geen aanpassingen had verricht.Die had op de bank bij verhoeven 20% minder vermogen...

Turbo-Geek

Mischien handig om de gemeten waardes in een lijstje te zetten incl. de modificaties, motor type, etc etc.
  The things you own end up Owning you !

mitchelli

Manga

Citaat van: mitchelli op 15-03-2008 19:18:45
Citeerkan zien dat je druk bezig bent...348nm?

oja....448 nm natuurlijk  ;D

CiteerDat weet je niet, het kan ook zijn de wijzigingen in de setup geen harde pk's hebben opgeleverd wat mij niet geheel vreemd lijkt.

Omdat dit misschien pijnlijk is gezien de euro's... uitgegeven geef je de bank nu de schuld

De intercooler alleen al scheelde echt al merkbaar met rijden.Dus moeten pk`s hebben opgeleverd. En van grotere injectoren,hpi kitt,reversed ic buizen en software aanpassing zijn meerdere pk`s aardig te garanderen hoor.Voor de meeste deelnemers was deze bank negatief,maar wel reeele meting. En bovendien vind ik 300+ pk`s en 450 nm niet pijnlijk,en zeker waar voor mn geld!

Bovendien zei die man van verhoeven dat hij wel eens een volvo op de bank had gehad die ook op de bank in goes was geweest,en geen aanpassingen had verricht.Die had op de bank bij verhoeven 20% minder vermogen...

Hmmm, ben ik het niet helemaal mee eens, een openluchtfilter maakt ook dat het voor jou beleving wat harder gaat. Meer geluid misschien wel een betere respons op het gas.
Grotere injectoren zorgen ervoor dat je auto goed loopt maar niet voor meer pk's, en zo ook voor die intercooler...

Het zijn meer de puntjes op de i deze aanpassingen dan dat het echte pk leveranciers zijn.
850R 2.0 DOP

reneetje

Dus die intercooler zou er alleen  voor zorgen dat ie mooier loopt en niet voor meer pk ´s ?  :eusa_naughty:

Denk toch dat je dit niet goed ziet, het levert wel degelijk een pak extra vermogen, die andere aanpassingen zijn idd de puntjes op de i, maar in totaal wel degelijk de moeite waard. ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Manga

Citaat van: reneetje op 15-03-2008 21:25:52
Dus die intercooler zou er alleen  voor zorgen dat ie mooier loopt en niet voor meer pk ´s ?  :eusa_naughty:

Denk toch dat je dit niet goed ziet, het levert wel degelijk een pak extra vermogen, die andere aanpassingen zijn idd de puntjes op de i, maar in totaal wel degelijk de moeite waard. ;)

Het zorgt ervoor dat je lucht langer op een lagere temperatuur blijft...... en dat kan je bij flink blazen langer voordeel geven. Maar het geeft je volgens mij niet per definitie meteen meer pk's. 
850R 2.0 DOP

-D©©©L-

Citaat van: Manga op 15-03-2008 21:30:37
Citaat van: reneetje op 15-03-2008 21:25:52

Het zorgt ervoor dat je lucht langer op een lagere temperatuur blijft...... en dat kan je bij flink blazen langer voordeel geven. Maar het geeft je volgens mij niet per definitie meteen meer pk's. 
En de verbeterde flow en daardoor verminderde drukverlies over het hele inlaat traject ?

reneetje

Bij Verhoeven stonden nog enkele leuke projectjes, waar onder deze bi turbo geplaatst in een VW

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Misha

Hoe kouder, hoe meer zuurstof per cm3.

Volgens mij zijn compressoren en koelers ooit ontworpen uit pure noodzaak voor de zuigermotoren van propellorvliegtuigen die steeds minder vermogen hadden als ze hoger kwamen door te ijle lucht.

Compressie  lost dat gedeeltelijk op: bij compressie stijgt de temperatuur van de lucht natuurlijk dus wil je eigenlijk koelen.

Dus hoe meer brandstof erbij kan voor een lekkere explosie, dus hoe groter de explosie kan zijn,  dus het lijkt voor de hand liggend dat dit wel invloed heeft op je pk's...
Als er tenminste genoeg brandstof bij geinjecteerd wordt, dan dat zal wel een combinatie van injector, druk en programmering zijn.

Lekker kinderlijk dit he ? :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

IC zorgt voor minder verlies, niet zozeer een winst in vermogen. Als het koeler is, is de winst van een IC beperkt.

En over banken zal de discussie nog wel even duren. Wat is dichter bij de waarheid. 80% van de europese automobielfabrikanten maakt gebruik van een MAHA bank. Maar dat zijn constructies waar het halve pand van Verhoeven in kan. MAHA zegt zelf dat hun hoogwaardige banken (zoals oa bij RICA) max 2% afwijken van die grote constructies. Je ziet ook op MAHA banken vrijwel altijd de fabriekswaarden terug bij nieuwe auto's. Een MAHA bank corrigeert zelf naar temperatuur, zodat je onafhankelijk van het weer kunt meten (houdt dus oa rekening met de hoeveelheid zuurstof in de lucht). De bank bij Verhoeven zal dat ook wel zo doen.
De bank in Goes fluctueert wat van het één op het andere jaar, kan ook een beetje aan de manier van opbouwen van vermogen etc liggen. Maar die bank zit niet ver van die van RICA vandaan. Maar goed, 5% is op 300pk al weer 15pk, dus lijkt meteen een grote afwijking. Bank bij Verhoeven zal dus in het algemeen aan de lage kant zitten als je 'm vergelijkt met de andere banken. Of misschien zit de rest van de wereld wel gewoon te hoog. Maar daarom kun je banken onderling dus nauwelijks vergelijken

Mooie uitkomsten trouwens. Misschien kan Mitchelli er ook bij zetten wie wat voor setup had en wat die mensen in Goes hadden en eventueel op een andere bank? (of was dat al geopperd?)
De Tussenpaus

Ronbroek

Zo, was een leuk daagje.

Jammer voor de automaatrijders, waaronder ikzelf, dat er niet gemeten kon worden.
Iets met toerental en automaatbakken, waardoor er ongeveer drie auto's uitvielen.

De meetruimte was op eigen risico te betreden, zodat de meesten de run's vanachter het glas
hebben bekeken, er heerste ongeveer windkracht 12 als de ventilatoren op volle sterkte draaiden  :eusa_shifty:  ;D

Na de middaglunch zijn er nog twee metingen gedaan.

Met een man of 10 hebben we nog een mini aftermeeting gedaan, na een kwartiertje roffelen door de bossen zijn we bij een restaurantje in de buurt een
afzakkertje wezen halen.

Hier wat pica's

De koffie

Met dank aan de overbuurman

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter